یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   01:49:33
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده

1402/10/25 دوشنبه نشست تبادل نظر و هماهنگی برنامه های هفته منابع طبیعی برگزار شد
نشست تبادل نظر و هماهنگی برنامه های هفته منابع طبیعی با حضور دکتر محمدرضایی رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دکتر فتاحی عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر و  نائب رئیس انجمن مرتعداری ایران، دکتر محمد بشیر گنبد مدیر گروه مهندسی طبیعت، مهندس زنگنه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان وجمعی از مدیران وکارشناسان اداره مذکور در محل اداره منابع طبیعی ملایر برگزار شد .
در ابتدای جلسه مهندس زنگنه ضمن خیرمقدم، با ارائه گزارشی به معرفی اداره منابع طبیعی، حوزه تخصصی و زمینه کاری همکاران در اداره و امکانات و برنامه های اداره متبوع پرداخت.
در ادامه  دکتر محمدرضایی با اشاره به آموزش و آماده سازی دانشجویان ونیروی کار متخصص و کارآمد به منظور حضور در جامعه و صنعت گفت: حوزه منابع طبیعی باید به صورت علمی و تخصصی در دانشگاه تجزیه و تحلیل شود تا بتوانیم به نتایج صحیح و منطقی دست یابیم و اگر این ارتباط صورت گیرد بسیاری از مسائل حل خواهد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود رشته های تخصصی مرتبط با حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه ملایر، نیاز است این رشته ها در سطح جامعه معرفی شوند و بتوانند تاثیرات مثبتی در حوزه صیانت و توسعه منابع طبیعی داشته باشند.
در ادامه دکتر فتاحی برنامه های مد نظر و پیشنهادی جهت اجرا در هفته منابع طبیعی را ارائه داد و گفت: می توان با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش پرورش، هر از گاهی اساتید دانشگاه یا کارشناسان اداره منابع طبیعی  در مدارس حضور یابند و در حوزه مسائل منابع طبیعی مطالبی را ارائه کنند و حتی زنگی در مدارس به عنوان زنگ منابع طبیعی داشته باشیم.
وی در پایان گفت: با هدف اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و افزایش دانش عمومی در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست می بایست از ظرفیت های مختلف اعم از نهاد های حاکمیتی و ادارات دولتی، تشکلهای مردمی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه و عموم مردم بهره گرفت تا به نتایج مد نظر و بهینه دست یابیم.