سه‌شنبه 29 اسفند 1402   06:51:31
1398/7/10 چهارشنبه
1390/3/22 یکشنبه
دانشکده عمران و معماری
زمینه های متنوع فعالیت مهندسین عمران و معماری بطور مستقیم با تامین زیرساخت های لازم برای زندگی امروزی از جمله طراحی، ساخت و نگهداری سازه های مختلف مسکونی، تجاری، درمانی و صنعتی، جاده ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها، پل ها، بنادر، سدها، شبکه های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب شهری در ارتباط است. لذا صنعت ساختمان و دیگر صنایع مربوط به زیرساخت های فوق الذکر، از بزرگترین بخش‌های تولیدی کشور بوده و این صنایع را می توان به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغال زایی محسوب نمود. بر همین اساس دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر با هدف تقویت و توسعه بیشتر اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی گروه های آموزشی عمران و معماری، پس از کسب موافقت هیأت امنای دانشگاه در سال 1390 از دانشکده فنی و مهندسی منفک گردید.
البته قبل از تاسیس این دانشکده، گروه آموزشی مهندسی عمران به عنوان یکی از با سابقه ترین گروه های آموزشی این دانشگاه، فعالیت خود را از مهرماه سال 1380 با پذیرش دانشجو در رشته کارداني عمران – کارهاي عمومي ساختمان آغاز نموده بود. سپس در سال 1386 با پذیرش دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران و در سال های 1388، 1391 و 1392 به ترتیب با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه، دانشجوی دکتری مهندسی عمران- سازه و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- ژئوتکنیک، اقدام به توسعه در مقاطع مختلف تحصیلی در برخی گرایش های این رشته نموده است.
گروه آموزشی مهندسی معماری نیز، از مهرماه سال 1388 با پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته مهندسی معماری، فعالیت خود را رسما آغاز نموده و طی سال های اخیر با هدف توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی، اقدام به تکمیل کادر هیات علمی خود نموده است.
در حال حاضر حدود 650 نفر دانشجوی کارشناسی، 100 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و 9 نفر دانشجوی دکتری در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند. از گروه های آموزشی عمران و معماری تاکنون حدود 400 نفر در مقطع کاردانی، 1500 نفر در مقطع کارشناسی، 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 3 نفر در مقطع دکتری دانش آموخته گردیده اند.
اعضای هیأت علمی این دانشکده با نهادها و سازمان های اجرایی در سطح کشور، استان و شهرستان همکاری داشته و طرح های مشترک تحقیقاتی در زمینه های مختلف را به اجرا درآورده اند. دانشکده عمران و معماری در برگزاری سمینارها و کنگره های علمی نیز فعال بوده و طی سال های گذشته چندین کنگره علمی و کارگاه های آموزشی مختلف توسط این دانشکده برگزار شده است.
همایش ها و رویدادها
معرفی افراد
دکتر امیرحسین سیاح زاده
رئیس دانشکده عمران و معماری
دکتر داریوش دریایی
سرپرست معاونت دانشکده عمران و معماری
دکتر علیرضا آذریون
مدیر گروه عمران
دکتر پوریا سعادتی وقار
مسئول پیگیری امورگروه آموزشی مهندسی معماری
رضا مومنی
مسئول دفتر دانشکده عمران و معماری
طالب شیرزادی
کارشناس تغذیه دانشکده عمران و معماری
داود صالحی
مسئول امور عمومی دانشکده عمران و معماری
محمدرضا عزیزی
کارشناس فناوری اطلاعات دانشکده عمران و معماری
فاطمه شفیعی
کارشناس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشکده عمران و معماری
مهدی رفیعی
کارشناس آموزش دانشکده عمران و معماری
محمدحسین چهاردولی
کارشناس آموزش دانشکده عمران و معماری