پنجشنبه 16 مرداد 1399   18:48:51
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/5/14 سه‌شنبه
راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1399 - حوزه دانشگاه ملایر
به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1399 - حوزه دانشگاه ملایر می رساند شیوه نامه، محل و زمان برگزاری آزمون به شرح زیر می باشد:
* زمان برگزاری: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 16 لغایت 18 مرداد 1399
* محل برگزاری آزمون: دانشگاه ملایر به آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر-اراک
حوزه های آزمون
صبح پنجشنبه 16 مرداد حوزه خواهران: دانشکده علوم ریاضی و آمار ، سالن ورزشی شهید ساکی
حوزه برادران: دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست
شروع فرآیند آزمون: ساعت 8 صبح (درب ورودی حوزه ها ساعت 8 بسته خواهد شد)
صبح جمعه 17 مرداد حوزه خواهران: دانشکده علوم ریاضی و آمار ، دانشکده علوم پایه
حوزه برادران: دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست
شروع فرآیند آزمون: ساعت 8 صبح (درب ورودی حوزه ها ساعت 8 بسته خواهد شد)
صبح شنبه 18 مرداد حوزه خواهران: دانشکده علوم ریاضی و آمار
حوزه برادران: دانشکده فنی و مهندسی

شروع فرآیند آزمون: ساعت 8 صبح (درب ورودی حوزه ها ساعت 8 بسته خواهد شد)
 
* شایان ذکر است باجه رفع نقص از روز سه شنبه 14 مردادماه از ساعت 8:30 الی 12 و 14 الی 18 در ساختمان مرکزی دانشگاه دایر می باشد. تلفن: 32355357
           


تذکرات مهم:         

* داوطلبان موظفند هنگام شرکت در جلسه آزمون مقررات عمومی زیر را دقیقاً رعایت کنند.
1- با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای شما داوطلبان گرامی، لازم است شرایط خاص اعلام شده از سوی سازمان سنجش را مدنظر قرار داده و تمهیدات لازم و اصول بهداشتی را به منظور حضور مطلوب در حوزه برگزاری آزمون رعایت نمایند.
2- داوطلبان گرامی خواهشمند است قبل از شروع فرآیند آزمون در حوزه برگزاری آزمون حضور داشته تا از تجمع در ورودی حوزه ها جلوگیری بعمل آید.       
2- از آوردن کتاب، جزوه، یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند به جلسه خودداری کنند.           
3- در نوشتن و پرکردن مستطیلهای مربوط به هر سوال تستی در پاسخنامه ها، فقط از مداد سیاه نرم پررنگ استفاده کنند.
4- در حین امتحان، با دیگر داوطلبان حرف نزنند و به پاسخنامه داوطلبان دیگر نگاه نکنند و آرامش جلسه را حفظ کنند.
5- از رد و بدل کردن هر گونه وسیله از قبیل مداد، پاک کن، تراش و ... جدا خودداری نمایند در غیر این صورت به عنوان متخلف تلقی شوند. 
6- از دستورهایی که به وسیله مسئولین اجرایی آزمون یا از طریق بلندگو داده میشود پیروی کنند. 
7- پاسخنامه های خود را تمیز و بدون تاخوردگی نگاه داشته و تحویل دهند.
 
-------------------------------------
ضمنا به اطلاع عوامل اجرایی آزمون می رساند:
* خواهشمند است با توجه به شیوع ویروس کرونا، عوامل اجرایی محترم دستورالعمل بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان سنجش که پیوست می باشد را به دقت مطالعه نموده و تمهیدات لازم و اصول بهداشتی را به منظور برگزاری مطلوب آزمون رعایت نمایند.
* سرویس عوامل اجرایی آزمون ساعت 6:45 صبح از میدان امام خمینی (ره) به سمت دانشگاه حرکت خواهد کرد.    
* حضور عوامل اجرایی قبل از ساعت 7:30 صبح در محل آزمون ضروری می باشد.

* همراه داشتن تلفن همراه، پیجر و سایر وسایل ارتباطی برای داوطلبان و عوامل اجرایی اکیدا ممنوع می باشد.

ستاد برگزاری آزمون در دانشگاه ملایر
 
 
1399/5/9 پنجشنبه
آزمون ورودی دوره دکتری سال 1399 در حوزه دانشگاه ملایر برگزار شد
با یاری خداوند متعال آزمون ورودی دوره دکتری سال 1399 در حوزه دانشگاه ملایر با تعداد 760 داوطلب (364 زن و 396 مرد) روز پنج شنبه 9 مرداد 1399 به نحوی شایسته برگزار شد.
با توجه به اینکه این آزمون اولین آزمون در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور بوده، حسب تأکید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، تمام توان همکاران محترم در امر برگزاری آزمونها در راستای رعایت دستورالعملهای ابلاغی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بکار گرفته شد. تمهیداتی نظیر فراهم کردن محیطی مناسب و ایده آل با رعایت فاصله ایمن جهت رفاه داوطلبین عزیز، ضدعفونی کردن کامل حوزه در روز قبل از آزمون، استفاده از موکت مخصوص حاوی محلول ضدعفونی در مسیر ورود داوطلبین به حوزه، استفاده ی عوامل اجرایی از ماسک و دستکش و روپوش مخصوص و شیلد محافظ صورت، اطلاع رسانی دقیق درخصوص هشدارهای بهداشتی و رعایت دستورالعملها در سایت دانشگاه و همچنین از طریق نصب بنر در ورودی حوزه های فرعی، وجود بنرهای راهنما جهت اطلاع رسانی در سطح شهرستان و مسیر ورود به حوزه، بهره مندی از سرویسهای ایاب و ذهاب همکاران و داوطلبین با رعایت موارد بهداشتی ، هماهنگی جهت حضور نیروهای محترم انتظامی، اورژانس، مامور بهداشت و آتش نشانی، حراست منسجم و منظم، تنها بخش کوچکی از این تمهیدات است.
 
1399/5/5 يكشنبه
مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته در دانشگاه ملایر افتتاح شد
همزمان با سفر دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان همدان، مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
در این مراسم فرماندار ویژه شهرستان و معاون ایشان، روسای دانشگاه ها، مسئولین دفاتر نمایندگان، هیأت رئیسه و مسئولین دانشگاه ملایر حضور داشتند.
پس از پخش کلیپ معرفی دانشگاه ملایر و پژوهشکده انگور و کشمش، دکتر سایوند مطالبی در خصوص دانشگاه ملایر بیان نمود و بر اهمیت توجه ویژه به مراکز پژوهشی و فناور تاکید کرد.
در ادامه مراسم پس از استماع صحبت های دکتر ستاری از طریق پیام ویدئویی، مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته به دست مهندس ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر افتتاح گردید.
این مرکز با هدف حمایت از استارت اپ ها و ایده های فناورانه و بر اساس تفاهم نامه چند جانبه بین پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، پارک علم و فناوری استان همدان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان، اتاق بازرگانی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان راه اندازی شد. مهمترین برنامه های مرکز نوآوری عبارتند از:
- شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با حوزه فعالیت
- شناسایی ایده های مناسب و کمک به اجرایی شدن ایده های تقاضا محور
- برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز
- برگزاری رویدادهای مورد نیاز مرکز
- کمک به استقرار واحدهای استارت آپ و ارائه خدمات مشاوره به این واحدها
- تسهیل فرایند بازاریابی محصولات استارت آپ مستقر در مرکز
در این راستا از کلیه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملایر که تمایل به مشارکت در فعالیت های علمی نوآورانه در کلیه زمینه های مرتبط با انگور و کشمش و صنایع وابسته دارند تقاضا می شودخلاصه ای از ایده نوآورانه خود را در قالب یک پروپوزال 5 صفحه ای تا پایان شهریور ماه به پژوهشکده انگور و کشمش ارائه نمایند.
 
1399/4/31 سه‌شنبه
ارتقاء مرتبه اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه ملایر
در نشست هیأت ممیزه دانشگاه بوعلی سینا که روز دوشنبه 31 تیر 1399 برگزار گردید، اعضای محترم هیأت ممیزه پس از بررسی های تخصصی انجام شده به ارتقاء دکتر داریوش سوری (عضو هیأت علمی گروه فیزیک) از دانشیاری به استادی و دکتر محمود مرادی (عضو هیأت علمی گروه مکانیک) از استادیاری به دانشیاری رای مثبت دادند.
ضمن عرض تبریک به ایشان، توفیقات روز افزون اساتید دانشگاه ملایر را از خداوند متعال مسألت داریم.
دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ملایر
 

دکتر داریوش سوری
دکتر محمود مرادی
1399/4/30 دوشنبه
تقدیر و تشکر از کادر فداکار درمان بیمارستان‌های ملایر
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی  و دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه به نمایندگی از اعضای هیئت علمی، از بیمارستان های امام حسین (ع)، دکتر غرضی و مهر ملایر بازدید نموده و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر درمان این بیمارستان ها ، تعداد  600 شیلد محافظ صورت ،اهدایی اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر را به کادر فداکار درمان تقدیم کردند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر ضمن دیدار با کادر درمانی در بیمارستان های ملایر بیان کرد: ایثار و جانفشانی شما فرشتگان سلامت در مقابله با ویروس منحوث کرونا، همانند حماسه رزمندگان دوران دفاع مقدس و حماسه نیروهای مقاومت در مقابله با داعش  در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
شما سفیران سلامت دست از خانه و فرزند و همسر و سلامت خود شسته اید و در قلب میدان خطر قرار گرفته اید. زحمات شبانه روزی شما فرشتگان عرصه سلامت، انسان های دارای وجدان بیدار و اندیشه ی انسانی، سندی است بر تعهد، ایمان، وظیفه شناسی و یادآور رشادت و فداکاری های رزمندگانی است که با شجاعت و رادمردی به استقبال خطر رفتند، مجاهدانی که رفتند تا دیگران در آرامش و امنیت و سلامت بمانند.
وی افزود: به نمایندگی دانشگاهیان دانشگاه ملایر علی الخصوص اعضای هیأت علمی از زحمات و فداکاریهای شما عزیزان نهایت تشکر و قدردانی را داریم و اعلام آمادگی خود را برای همدلی و همکاری با شما نور چشمان این مرز و بوم اعلام می داریم و به عنوان سرباز در خدمت شما خواهیم بود.
اجر شما با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف.
 
1399/4/16 دوشنبه
جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه برگزار شد
روز دوشنبه 16 تیر 1399 جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه و پشتیبانی، رئیس گروه امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیر مزارع و فضاهای سبز دانشگاه، مدیران طرح و برنامه، مالی، امور اداری و امور عمومی برگزار شد.
این جلسه با موضوع طرح جامع دانشگاه سبز مبتنی بر محوطه سازی و ایجاد فضاهای سبز مؤثر تشکیل و مقرر شد حسب بررسی های به عمل آمده در خصوص بهبود فضاهای موجود در دانشگاه اقدام گردد.
در این جلسه دکتر سایوند با بیان گزارش آماری از وضعیت فعلی دانشگاه در این حوزه بیان داشت: در دو سال گذشته کاشت چند هزار اصله انواع نهال درخت و گیاهان، ترمیم فضای سبز، بحث رفع مشکل تصفیه خانه و ... با جدیت پیگیری شده و به یاری خداوند بزرگ ظرف چند سال آتی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهیم بود. وی همچنین تاکید کرد دفتر فنی و همکاران فضای سبز با ارائه ی طرح های مبتنی بر زیباسازی، ملاحظات مصرف آب و نوع اکوسیستم حاکم بر منطقه برخی از فضاهای موجود را که نیاز به مرمت و بازسازی داشته در اسرع وقت مورد بازنگری، اصلاح و بهره برداری قرار دهند.
 
1399/4/9 دوشنبه
رویداد استارتاپی ایده شو نوآوری در صنایع غذائی انگور و کشمش برگزار گردید
پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر از ابتدای تاسیس خود بر آن بوده است تا از طریق مثلث وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ها و بخش های خصوصی، ماموریت اصلی خود در بهبود تو.لید و کیفیت انگور و فرآورده های آن را تحقیق و آموزش دهد. در این راستا رویداد استارتاپی ایده شو نوآوری در صنایع غذائی انگور و کشمش  توسط پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و با حمایت  شرکت شهرک های صنعتی استان همدان  و همکاری اجرائی شرکت گسترش بنیان صنعت برازه در تاریخ 23 خرداد 1399  و بصورت آنلاین با 24 شرکت کننده برگزار گردید که با 9 ایده انتخابی راه یافته به مرحله نهایی به رقابت پرداختند. در این رویداد آقای مهندس قربانی، معاونت محترم صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان و سه نفر از مدیران سازمان صنایع کوچک کشور نیز به عنوان مدعو در پانل تخصصی ارائه حضور داشتند.
ارائه ایده ها در قالب فایل PDF مستخرج از پاور پوینت بصورت یکسان از ساعت 16:35 آغاز شده و در ساعت 17:45 به پایان رسید. هر ایده در مدت 3 دقیقه توسط صاحب ایده اراده شده و برای هر ایده 3 دقیقه زمان پرسش لحاظ گردید. سپس هیئت داوران وارد بررسی ایده ها شده و مدعوین در فضای آنلاین حضور داشتند.
هیئت داوران با توجه به کاربردی بودن ایده ارائه سیستمی برای اولترافیلتراسیون و رنگبری شیره انگور ، و از آنجا که این ایده تبدیل به پدیده شده و از وضعیت استارتاپی عبور کرده است،تصمیم گرفتند که این ایده به عنوان ایده ویژه کاربردی معرفی شده و معادل ایده رتبه دوم بصورت ریالی تشویق گردد.

ارکان اجرائی رویداد
نام و نام خانوادگی نقش در رویداد عنوان شغلی
دکتر مهدی عسگری کیا مدیر اجرائی- داور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد
دکتر علی لاهوتیان ناظر اجرائی – داور مدیر فن بازار منطقه ای همدان
دکتر بهناز عطائیان مشاور اجرائی- داور معاون پژوهشکده دانشگاه ملایر
خانم سولماز حکمتیان مدیریت دبیرخانه مدیر عامل شرکت گسترش بنیان صنعت برازه
مهندس جعفر زنگنه هماهنگی اجرا کارشناس پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
خانم سیما نظری بدیع ثبت نام و پاسخگوئی دانشجو- شرکت برازه
آقای ساسان بهرامی پشتیبانی اجرا دانشجو- شرکت برازه
با توجه به بررسی های انجام شده و تصویب هیئت داوران، لیست جوایز متعلقه به ایده ها به شرح ذیل از طرف هیئت داوران مصوب گردید:
ردیف عنوان مفهومی ایده ارائه دهنده رتبه در ایده میزان جایزه (ریال)
1 مکمل های غذائی بصورت محصولات جویدنی از عصاره انگور نیکتا سعیدی اول 4000000  
3 تولید پماد و لوسیون PCO از عصاره هسته انگور ثمینه نوری دوم 3000000  
4 تولید دراژه کشمش روکشدار رضا حسینی سوم 2000000  
5 ارائه سیستمی برای اولترافیلتراسیون و رنگبری شیره انگور محسن لبافی ویژه 3000000  
پایش کووید 19 در دانشگاهبيشتر
خبرنامه آموزش عالی - ویژه نامه شماره 2 مقابله با ویروس کرونا
راه اندازی سامانه خوداظهاری سلامت پرسنل دانشگاه
احتراما به اطلاع اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه می رساند سامانه خوداظهاری سلامت پرسنل دانشگاه راه اندازی شد. لطفا به منظور پایش وضعیت سلامت خود و به صورت ماهیانه فرم مذکور را تکمیل نمائید.
شایان ذکر است در صورت مشاهده علائم کووید 19 در اولین فرصت مجددا این فرم را تکمیل نمائید.

سامانه خود اظهاری سلامت پرسنل دانشگاه ملایر در شرایط کرونا
کمیته بحران دانشگاه ملایر
همایش ها و رویدادهابيشتر
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
دسترسی سریع
تماس با ما

1398/8/4 شنبه

نشانی:ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر-اراک کدپستی: 95863-65719

تلفن: 33339841-81-98

pr@malayeru.ac.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید