چهارشنبه 30 مهر 1399   13:16:46
1398/7/10 چهارشنبه
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/7/25 جمعه
پیام تسلیت رئیس دانشگاه ملایر به مناسبت درگذشت خیر نیکوکار حاج حسین سعیدپور
وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا (کهف،۴۶)
كارهاى ماندگار شایسته، نزد پروردگارت پاداشى بهتر دارند و امید داشتن به آنها نیكوتر است.
خبر درگذشت انسانی مومن و وارسته، خیر نیکوکار حاج حسین سعیدپور موجب تأسف و تألم فراوان شد. بزرگ مردی که نامش قرین نیکوکاری، سخاوت،  امور خیریه و انسان دوستانه است. نقش موثر این بزرگوار در ساخت دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر تا سالهای سال ثمره خیرات فراوان و ذخیره ثواب جاری برای آخرت آن مرحوم خواهد بود اینجانب با تاسف و تاثر، درگذشت این خیر بزرگوار را به خانواده محترم بویژه اخوان بزرگوار ایشان و جامعه خیرین تسلیت عرض نموده ،  از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
خسرو سایوند
رئیس دانشگاه
1399/7/25 جمعه
قابل توجه پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹ دانشگاه ملایر (مقطع کارشناسی)

ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در دانشگاه ملایر و آرزوی توفیق روزافزون، به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی می رساند برنامه زمانی و نحوه ثبت نام متعاقا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد و نیاز به حضور پذیرفته شدگان نمی باشد.

کمیته ثبت نام ۹۹ دانشگاه ملایر

1399/7/15 سه‌شنبه
تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با انجمن ملی زنان کارآفرین
نظر به توانمند سازی دانشجویان دختر برای ورود به فضای کسب و کار و در راستای بهره مندی از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد، تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و اجتماعی با انجمن ملی زنان کارآفرین به مدت 5 سال منعقد گردید.
اهم موارد مورد حمایت شامل:
1- هدایت و حمایت از پایان نامه های دانشجویی ارشد و دکتری در حوزه کارآفرینی
2- اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز حوزه کارآفرینی زنان
3- برگزاری سمینار، کارگاه، کنفرانس در حوزه کارآفرینی زنان
4- همکاری در حوزه مستند سازی ( کتاب، فیلم آموزشی ) در حوزه کارآفرینی زنان
علاقه مندان می توانند فعالیت های خود را در این زمینه با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در مسیر حمایت تفاهم نامه مذکور قرار دهند.
 
1399/7/15 سه‌شنبه
اطلاعیه ارسال پستی گواهی پایان تحصیلات
به اطلاع دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند (دانش آموختگان) می رساند جهت رفاه حال مراجعین و کاهش مراجعات حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان درخواست ارسال پستی مدارک تحصیلی (گواهی پایان تحصیلات) فراهم شده است. لذا متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سما، بخش مدیریت درخواست ها قسمت ارسال مدارک تحصیلی با پرداخت هزینه ارسال پستی، تمبر و پاکت نسبت به ثبت درخواست ارسال مدارک اقدام نمایند و پس از بررسی توسط کارشناس، مدارک به آدرس ثبت شده به صورت پستی ارسال می گردد. لازم به ذکر است که متقاضیان باید قبلاً تسویه حساب کرده باشند.همچنین فارغ التحصیلانی که کد کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه سما را فراموش کرده اند می توانند با تماس با شماره 32355439-081واحد فارغ التحصیلان نسبت به دریافت کدکاربری و رمز عبور اقدام نمایند.
 
1399/7/15 سه‌شنبه
انعقاد تفاهم نامه همكاري علمی پژوهشي بین گروه تحقیقاتی ساخت پیشرفته دانشگاه صنعتی مالزی (UTM) و دانشگاه ملایر
با توجه به پیشرفت های محققین دانشگاه ملایر در زمینه تکنولوژی ساخت افزایشی، چاپ سه بعدی و فرآوری های لیزری مواد در سال های اخیر، به پیشنهاد گروه تحقیقاتی ساخت پیشرفته دانشگاه صنعتی مالزی (Advanced Manufacturing Research Group, UTM) تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشي با دانشگاه ملایر منعقد گردید.
دانشگاه صنعتی مالزی (Universiti Teknologi Malaysia) قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه فنی مهندسی کشور مالزی است که با عنوان UTM نیز شناخته می‌شود. دانشگاه UTM مالزی در بین 200 دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی معتبر QS قرار گرفته است.
در چهارچوب این تفاهم نامه زمینه انجام و حمایت از طرحهای پژوهشی مشترک در زمینه ساخت افزایشی، ارتقا فعالیت های تبادلاتی شامل دستاوردهای علمی و انتشارات مشترک، سمینارها، کنفرانس ها، آموزش، دوره های اینترشیپی دانشجویان و اساتید، و نظارت و راهنمایی پروژه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم خواهد شد.
این تفاهم نامه با تلاش های آقای دکتر محمود مرادی، دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه ملایر، به سرانجام رسیده است.
اساتید محترمی که زمینه پژوهشی شان مرتبط می باشد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با آقای دکتر مرادی تماس حاصل نمایند.
Universiti Teknologi Malaysia: https://www.utm.my
مدیریت امور بین الملل و دفتر سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی
1399/7/13 یکشنبه
دعوت از دانشجویان علاقه مند برای عرضه و فروش تولیدات خود در فروشگاه مجازی در سطح کشور (طرح چرتکه 2 )
پیرو اطلاعیه قبلی معاونت فرهنگی در تاریخ 31 شهریور 99 در خصوص طرح عرضه و فروش تولیدات دانشجویی در طرح چرتکه 2 و استقبال خوب دانشجویان علاقه مند و فعالان علمی، هنری و فرهنگی از این طرح، معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر اقدام به برگزاری جشنواره ای از این محصولات در قالب فروشگاه مجازی نموده است تا دانشجویان بتوانند کالاهای خود را در این جشنواره به فروش برسانند. با توجه به ایجاد اولین وب سایت فروشگاهی دانشجویان (طرح چرتکه 2) و لزوم ایجاد بستر آنلاین فروش محصولات،  تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شیراز به عنوان نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری نمایشگاه مجازی فروش محصولات دانشگاهی در سطح کشور منعقد گردید.
 از جمله ویژگی های بارز این نمایشگاه، ایجاد یک زیست بوم نوآورانه و فناورانه برای دانشجویان  است که امکان کسب درآمد و ارزیابی کیفیت محصولات را به خود دانشجویان می دهد. از اهداف اصلی این فروشگاه اینترنتی تقویت وضعیت اقتصادی دانشجویان، ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات ، جذب سرمایه گذار و شکوفایی ایده های تولیدی است. بدیهی است ملایر به عنوان شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت همه ظرفیت های لازم برای تولیدات غذایی و هنر سنتی خود را در این خصوص داراست.
با توجه به این که مطابق تفاهم نامه مذکور،آغاز فرآیند بارگذاری و ثبت محصولات و تولیدات دانشجویی در سایت جشنواره از 8 آبان لغایت 14 آبان 99 است و مدت جشنواره از 15 آبان  لغایت 28 آبان 99 به طول می انجامد، از کلیه علاقه مندان دعوت می گردد حداکثر تا روز 20 مهر 99، محصولات هنری، علمی، فنی، ادبی و مذهبی خود را با هماهنگی و مشورت مدیریت فرهنگی دانشگاه و کارشناس کانونها، آقای میثم خانجان آماده نمایش و فروش در جشنواره نمایند و تصویر و توضیحات لازم برای کالای خود را در لینک ذیل بارگذاری نمایند.
سامانه ثبت نام 

 
1399/7/13 یکشنبه
اطلاعیه شماره 2 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص ساماندهی کانال ها و صفحات مجازی
دبیران محترم انجمن های علمی، بسیج دانشجویی، تشکل ها، کانون ها، هیئت منتظران ظهور
به اطلاع می رساند با توجه به توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات سایت دانشگاه ملایر در جهت اطلاع رسانی اخبار، فعالیت ها و برنامه های علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری، بخش‌های مختلف فرهنگی متقاضی می توانند درخواست خود را جهت انعکاس فعالیت های مربوطه به کارشناس خود ارسال تا به نحو مقتضی در سایت دانشگاه اطلاع رسانی شود.
همچنین به اطلاع صاحبان های حسابهای کاربری کانال ها و صفحات مجازی که به واسطه فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دارای هویت دانشگاهی هستند می رساند شایسته است هر ساله نسبت به اجرای مراحل واگذاری حساب کاربری خود به اعضای جدید اقدام نمایند در غیر این صورت کانال یا صفحه مربوطه از نظر معاونت فرهنگی از درجه اعتبار و هویت اعلام شده دانشگاهی ساقط می باشد.

 
1399/7/12 شنبه
اطلاعیه شماره 1 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص ساماندهی کانال ها و صفحات مجازی
دبیران محترم انجمن های علمی، بسیج دانشجویی، تشکل ها، کانون ها، هیئت منتظران ظهور
به اطلاع می رساند برای هویت بخشی به کانال ها و صفحه‌های مجازی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه، دبیران و مسئولین بخش های مختلف فعالیتهای فرهنگی دانشجویی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی درخواست فعالیت خود را ثبت و مجوزهای لازم را دریافت نمایند.
 به این ترتیب صفحه یا کانال رسمی و دارای هویت اعلام شده از طرف دانشگاه در سایت دانشگاه اطلاع رسانی می‌گردد. بدیهی است مسئولیت درج اخبار، اطلاعات و گزارش ها در کانال یا صفحه مذکور به عهده دبیر یا مسئول آن بخش فرهنگی می باشد. شایسته است بخش‌های مختلف فرهنگی کانال ها و صفحات مجازی رسمی دارای هویت خود را از طریق سایت دانشگاه به اطلاع دانشجویان و علاقه مندان برسانند. قبلا از مشارکت همه فعالان فرهنگی در مسیر ساماندهی فضای مجازی سپاسگزاری می گردد.
 
1399/7/8 سه‌شنبه
اطلاعیه اخذ درس معرفی به استاد، حذف اضطراری و حذف ترم بدون احتساب برای نیمسال 991
احتراماً به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند، تعداد اخذ درس معرفی به استاد، حذف اضطراری و حذف ترم بدون احتساب برای نیمسال 991 به شرح زیر می باشد:
1( مصوبه نیمسال قبل مبنی بر4 عنوان درس معرفی به استاد لغو گردید و تعداد درس معرفی به استاد برای نیمسال 991، همانند قبل ازشیوع بیماری کرونا به 2 درس نظری کاهش یافت.
2) حذف اضطراری که بخاطر شیوع بیماری کرونا در نیمسال قبل به 2 درس افزایش یافته برای نیمسال 991 لغو گردید و همانند قبل از شیوع بیماری کرونا به یک عنوان درس نظری کاهش یافت.
3) حذف ترم بدون احتساب سنوات که در نیمسال قبل به دلیل شیوع بیماری کرونا تسهیل شده بود لغو گردید و برای نیمسال 991 همانند قبل از بیماری کرونا اجرا می گردد.
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر
1399/7/2 چهارشنبه
سامانه مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه آماده استفاده اساتید و دانشجویان است.

سامانه مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه ملایر به آدرس http://lms.malayeru.ac.ir   آماده استفاده اساتید و دانشجویان است.

اساتید محترم به منظور ورود به سامانه و بارگذاری اطلاعات مربوط به دروس خود می توانند با استفاده از راهنمای موجود در صفحه نخست سامانه و نام کاربری و کلمه عبور به شکل زیر اقدام نمایند.

نام کاربری اساتید: شماره ملی

کلمه عبور اساتید: شماره ملی

همچنین نام کابری و کلمه عبور دانشجویان محترم به منظور مشاهده و دریافت اطلاعات دروس به شکل زیر می باشد.

نام کاربری: شماره دانشجویی

کلمه عبور: شماره ملی

توجه: نیازی به وارد کردن صفرهای قبل از کد ملی نمی باشد.

1398/10/12 پنجشنبه
نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 در دانشگاه ملایر برگزار شد.

روز چهارشنبه 11 دی ماه 1398 نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 با حضور رئیس دانشگاه، دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4، معاونین پژوهشی و روسای پارک های علم و فن آوری منطقه 4 در سالن جلسات دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین در مورد پیشینه دانشگاه ملایر و ضرورت و اهمیت جایگاه پژوهش در دانشگاهها مطالبی را بیان نمود.

وی رشد فعالیتهای علمی، پژوهشی و افزایش تعاملات بین المللی را جزء اهداف دانشگاه ملایر برشمرد.

در ادامه دکتر مجذوبی دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4 پیرامون بودجه های پژوهشی دانشگاهها و مسائل و مشکلات پژوهشی منطقه سخنانی را بیان کرد.

در ادامه اجلاس اعضای منطقه به ارائه نظر و راهکارهای پیشنهادی در مورد حل مشکلات ساختاری و کمیته های تخصصی مناطق نیز به ارائه گزارش های مربوطه پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست معاونین پژوهشی از واحدهای پژوهشی دانشگاه خود گزارش‌هایی ارائه نمودند.

همزمان با جلسه معاونین پژوهشی منطقه 4، نشست مدیران پژوهشی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاههای مناطق 4 پژوهشی، برگزار شده و در خصوص شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه کتابخانه های مرکزی منطقه 4، جهت استفاده از منابع کتابخانه ای و پایگاههای اطلاعاتی به بحث و گفتگو نشستند که منجر به عقد تفاهم نامه مذکور بین تمام دانشگاههای منطقه گردید.

1398/9/27 چهارشنبه
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر با حضور اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، گزارشی از فعالیت های مثبت و روند رو به رشد دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه نمود. وی در ادامه از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران و یاوران پیشرفت دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرا رسیدن هفته پژوهش را تبریک گفت و ضمن اشاره به جایگاه پژوهش و فعالیت های پژوهشی و آموزشی، توجه و رسیدگی به سایر جنبه های زندگی را نیز مهم و مکمل آن برشمرد.

در ادامه دکتر چگل معاون پژوهش و فناوری ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران دانشگاه و مجموعه معاونت پژوهشی، گزارش جامعی از وضعیت پژوهشی دانشگاه،دانشکده ها و گروه ها ارائه نمود.

در پایان مراسم نیز با ارائه لوح و هدیه از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

1398/9/23 شنبه
گفتگو با پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری روابط عمومی فرصت را غنیمت شمرده و به منظور آشنایی با روش موفقیت و نظرات پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر، با دکتر عیسی سلگی پژوهشگر برتردانشگاه در سال 1398 و دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h مصاحبه به عمل آمد.

متن ذیل مصاحبه روابط عمومی دانشگاه با ایشان می باشد.

 

دکتر عیسی سلگی- پژوهشگر برتر استان همدان و دانشگاه ملایر در سال 1398

·
لطفا خودتان را کامل معرفی کنید

به نام پروردگار یکتا عیسی سلگی هستم متولد 1361 اهل شهرستان نهاوند که در مهر ماه سال 91 به عنوان عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه ملایر مشغول فعالیت شدم و در حال حاضر به عنوان دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در گرایش آلودگی محیط زیست مشغول به تدریس هستم. از سال 1381 تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته محیط زیست آغاز کردم. مقطع تحصیلی کارشناسی را دانشگاه بیرجند و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه تربیت مدرس از سال 85 تا 91 گذراندم. از زمان شروع دوره دکتری بورسیه دانشگاه ملایر شدم. در سال 94 و 97 به عنوان پژوهشگر برتر استان و همچنین در سال­های 94 تا 97 به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه انتخاب شدم.

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

با توحه به علاقه ای که به محیط زیست و طبیعت داشتم این رشته را انتخاب کردم و فکر می کنم این رشته می­تواند به حل مشکلات محیط زیستی فعلی پیش‌روی ایران و جهان چون آلودگی آب، خاک و هوا، انقراض حیات وحش و کاهش تنوع زیستی و کاهش مساحت جنگل ها در سطح کشور و بروز پدیده‌هایی چون بیابانزایی کمک کند.

· عوامل موفقیتتان چه بوده و چه هست؟

پیگیری‌ها و تلاش‌های اینجانب به منظور تعریف پایان نامه­های کارشناسی ارشد و دکتری کاربردی و ایجاد انگیزه و اشتیاق در دانشجویان و بهره‌گیری بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و نیز حمایت‌های دانشگاه از عوامل مهمی هستند که سبب دستیابی به این موفقیت شده است.

· آیا پیش آمده در حین تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

این مسئله گاهی در بین دانشجویان وجود دارد و به طور عمده منتج از ساختار آموزشی ما است که بایستی در سطوح مختلف سازمان ها به معرفی مشاغل و رشته های مختلف پرداخته شود و تا زمانی که این موضوع به صورت جدی مطرح نشود تردید و ناامیدی ایجاد می شود.

· راه رسیدن به موفقیت شما در چیست؟

برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت، تعیین اهداف، کار و تلاش بدون وقفه، استفاده بهینه از زمان و همراهی خانواده

· باوری که در شما از همه قوی تر بوده و باعث موفقیتتان شد چیست؟

یاری جستن از پروردگار بی همتا، دعای پدر و مادر (دعای هر دو عزیز سفر کرده که تا ابد بدرقه راهم است) و اعتماد به نفس

· برنامه شما برای آینده چیست؟

حرکت به سمت هر چه بیشتر پژوهش­های کاربردی و کیفی تر و داشتن برنامه پژوهشی جامع بلند مدت

· به نظر شما یک پژوهشگر چگونه در کارش به حد کمال می رسد ؟

اول آن که اگر بین مقاله های منتشر شده و صنعت و جامعه ارتباط وجود داشته باشد و نتایج آن در این بخش مختلف آنها به کار گرفته شود بی شک پژوهشگر در پژوهش خود به کمال نزدیک شده است و دوم این که فاصله بین نتایج به دست آمده از علوم مختلف و استفاده در صنعت و.. کم شود که دستاورد آن رشد اقتصادی است.

· چه طرح و نقشه ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

لحاظ کیفیت در کارهای پژوهشی و تقویت سایر جنبه های پژوهشی مانند اختراع، ارتباطات بین المللی با سایر محققان دنیا و...

· یک طرح ایده آل برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمایید؟

توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تجهیزات اندازه‌گیری آلاینده ها در محیط و نیز احداث پژوهشکده محیط زیست برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی استان در زمینه محیط زیست

· کلام آخر

ضمن سپاسگزاری از روابط عمومی که این فرصت را ایجاد کرد، خواستم این مسئله را متذکر شوم که با این که تولید مقاله پایان راه و مقصد در پژوهش نیست ولی تولید مقاله یعنی مطرح شدن و نمایش در دنیای علم و جهان و بی شک یکی از نمود قدرت کشورها می تواند تولید مقالات آنها باشد. کشورهای پیشرفته تعداد مقاله­های به مراتب بیشتری از کشورهای جهان سوم تولید می کنند. همچنین آموزش و پژوهش مکمل هم بوده و هیچ کدام جای دیگری را نمی گیرد و بایستی هر دو جنبه به موازات هم تقویت شوند.



دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h


 ·
لطفا خودتان را معرفی کنید؟

مهیار یوسفی- دکتری مهندسی اکتشاف معدن- تخصص اکتشافات ژئوشیمیایی و تلفیق و مدل­سازی در محیط GIS

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

مطالعه عمیق­ در هر شاخه­ای موجب شناخت و در نتیجه علاقه­ بیشتر به رشته مورد نظر می گردد. زیرا مطالعه عمیق و کسب دانش موجب می­گردد مشکلات در شاخه مورد نظر شناخته شده و بیان مسئله راحت تر صورت گیرد و در نتیجه اشتیاق برای حل مسائل و مشکلات در رشته مورد نظر نیز بیشتر می گردد.

· عوامل موفقیت تان چه مواردی بوده است؟

مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی.

· آیا پیش آمده در حین ادامه تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

خیر، در هنگام تحصیل نه.

· راه رسیدن به موفقیت شما چیست؟

علاوه بر مواردی که در پاسخ به سوال سوم بیان نمودم یعنی "مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی"، توجه به تولید و توسعه روش­های قابل استفاده برای دیگران (دانشگاه و صنعت) برای حل مشکلات یا بهبود روش­های موجود بوده است که موجب شده تا به روش­های توسعه داده شده، ارجاع داده شود. یعنی کیفیت مقالات و روش­ها در اولویت بوده و نه تعداد آنها.

· باوری که در شما از همه قوی­تر بوده و باعث موفقیتتان شد، چیست؟

توکل به خدا، مطالعه تخصصی زیاد، بیان مسئله و انجام پژوهش­های هدفمند و همچنین در نظر داشتن اینکه "شاید با رفتن نرسیم اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست"

· برنامه شما برای آینده چیست؟

ادامه فعالیت­های پژوهشی و همچنین معرفی روش­های کاربردی توسعه داده شده به صنعت و جلب اعتماد صنعت به منظور استفاده از روش ها.

· به نظر شما چگونه یک پژوهشگر در کارش به حد کمال می­رسد؟

به نظرم اگر نتایج پژوهشهای انجام شده قابل استفاده برای دیگران و به خصوص صنعت باشد پژوهشگر راضی خواهد بود.

· چه طرح و نقشه­ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

یکی از مهمترین معیارهای رتبه­بندی دانشگاه­ها، پژوهشهای با کیفیت بالای انجام شده توسط اعضای هیات علمی آنها است. همواره سعی نموده ام تا وظیفه خود را انجام دهم اما رشد دانشگاه نیاز به فعالیت تمامی اعضای هیات علمی دارد! طرح­های در ذهن دارم ولی به نظرم شرایط فراهم نیست. مثلا راه­اندازی اتاق فکر پژوهشی دانشگاه (متاسفانه شورای پژوهشی، اتاق فکر پژوهشی نیست )

· یک ایده برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمائید؟

در حال نوشتن یک سرفصل جدید بین رشته­ای بسیار عالی هستم که قطعا موجب رشد دانشگاه ملایر و حتی بخش اکتشاف مواد معدنی منطقه و کشور خواهد شد انشاالله!

 

اخبار آموزشی و تحصیلات تکمیلیبيشتر
1399/7/25 جمعه
قابل توجه پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹ دانشگاه ملایر (مقطع کارشناسی)

ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در دانشگاه ملایر و آرزوی توفیق روزافزون، به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی می رساند برنامه زمانی و نحوه ثبت نام متعاقا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد و نیاز به حضور پذیرفته شدگان نمی باشد.

کمیته ثبت نام ۹۹ دانشگاه ملایر

1399/7/15 سه‌شنبه
اطلاعیه ارسال پستی گواهی پایان تحصیلات
به اطلاع دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند (دانش آموختگان) می رساند جهت رفاه حال مراجعین و کاهش مراجعات حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان درخواست ارسال پستی مدارک تحصیلی (گواهی پایان تحصیلات) فراهم شده است. لذا متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سما، بخش مدیریت درخواست ها قسمت ارسال مدارک تحصیلی با پرداخت هزینه ارسال پستی، تمبر و پاکت نسبت به ثبت درخواست ارسال مدارک اقدام نمایند و پس از بررسی توسط کارشناس، مدارک به آدرس ثبت شده به صورت پستی ارسال می گردد. لازم به ذکر است که متقاضیان باید قبلاً تسویه حساب کرده باشند.همچنین فارغ التحصیلانی که کد کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه سما را فراموش کرده اند می توانند با تماس با شماره 32355439-081واحد فارغ التحصیلان نسبت به دریافت کدکاربری و رمز عبور اقدام نمایند.
 
1399/7/8 سه‌شنبه
اطلاعیه اخذ درس معرفی به استاد، حذف اضطراری و حذف ترم بدون احتساب برای نیمسال 991
احتراماً به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند، تعداد اخذ درس معرفی به استاد، حذف اضطراری و حذف ترم بدون احتساب برای نیمسال 991 به شرح زیر می باشد:
1( مصوبه نیمسال قبل مبنی بر4 عنوان درس معرفی به استاد لغو گردید و تعداد درس معرفی به استاد برای نیمسال 991، همانند قبل ازشیوع بیماری کرونا به 2 درس نظری کاهش یافت.
2) حذف اضطراری که بخاطر شیوع بیماری کرونا در نیمسال قبل به 2 درس افزایش یافته برای نیمسال 991 لغو گردید و همانند قبل از شیوع بیماری کرونا به یک عنوان درس نظری کاهش یافت.
3) حذف ترم بدون احتساب سنوات که در نیمسال قبل به دلیل شیوع بیماری کرونا تسهیل شده بود لغو گردید و برای نیمسال 991 همانند قبل از بیماری کرونا اجرا می گردد.
1399/7/2 چهارشنبه
اطلاعیه دریافت گواهی لغو معافیت تحصیلی(فارغ التحصیلی) ، گواهی لغو معافیت (اخراج/انصراف) و گواهی اشتغال به تحصیل نظام وظیفه
 به اطلاع دانشجویان پسر می رساند جهت دریافت گواهی لغو معافیت تحصیلی(فارغ التحصیلی)، گواهی لغو معافیت (اخراج/انصراف)  و گواهی اشتغال به تحصیل نظام وظیفه می توانند با مراجعه به سامانه سما بخش مدیریت درخواستها، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. پس از تائید کارشناس نظام وظیفه می توانند فایل Pdf مهرو امضا شده نامه مذکور را در سامانه دریافت نمایند.
لازم به ذکر است قبل از ثبت درخواست، می بایست تسویه حساب دانشجو انجام شده باشد.
 
اخبار توسعه و پشتیبانیبيشتر
1399/4/16 دوشنبه
جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه برگزار شد
روز دوشنبه 16 تیر 1399 جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه و پشتیبانی، رئیس گروه امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیر مزارع و فضاهای سبز دانشگاه، مدیران طرح و برنامه، مالی، امور اداری و امور عمومی برگزار شد.
این جلسه با موضوع طرح جامع دانشگاه سبز مبتنی بر محوطه سازی و ایجاد فضاهای سبز مؤثر تشکیل و مقرر شد حسب بررسی های به عمل آمده در خصوص بهبود فضاهای موجود در دانشگاه اقدام گردد.
در این جلسه دکتر سایوند با بیان گزارش آماری از وضعیت فعلی دانشگاه در این حوزه بیان داشت: در دو سال گذشته کاشت چند هزار اصله انواع نهال درخت و گیاهان، ترمیم فضای سبز، بحث رفع مشکل تصفیه خانه و ... با جدیت پیگیری شده و به یاری خداوند بزرگ ظرف چند سال آتی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهیم بود. وی همچنین تاکید کرد دفتر فنی و همکاران فضای سبز با ارائه ی طرح های مبتنی بر زیباسازی، ملاحظات مصرف آب و نوع اکوسیستم حاکم بر منطقه برخی از فضاهای موجود را که نیاز به مرمت و بازسازی داشته در اسرع وقت مورد بازنگری، اصلاح و بهره برداری قرار دهند.
 
1398/12/19 دوشنبه
مراسم کاشت درخت در محوطه دانشگاه به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 500 اصله نهال مثمر در دانشگاه ملایر کاشته شد.

روز شنبه 17 اسفند با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه ملایر تعداد 20 اصله نهال به صورت نمادین در ضلع جنوبی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی کاشته شد.

شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام شده و به همت امور عمومی دانشگاه 500 اصله نهال توت سفید، عناب و بنه (پسته کوهی) در این قطعه به مساحت یک و نیم هکتار کاشته شد.

 

1398/10/30 دوشنبه
فراخوان مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه شماره  2098000050000013 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه­گران و بازگشایی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت)ستاد( به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.

تاریخ انتشار مناقصه درسامانه تاریخ 30 دی 1398 می باشد

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت : ساعت 19:00  تاریخ 07 بهمن 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00  تاریخ 17 بهمن 1398

زمان بازگشایی پاکت ها : ساعت 10:30 تاریخ  19 بهمن 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس  41934 – 021:

دفتر ثبت نام 88969737 : و  8519376

1398/8/26 یکشنبه
منقضی شده استفراخوان مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان شماره 2098000050000012 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه گران و بازگشایی پاکتها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس  www.setadiran.ir انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.
تاریخ انتشار مناقصه در سامانه تاریخ 2 آذر1398می باشد.

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: ساعت 19:00 روز شنبه تاریخ 09 آذر 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00 روز سه شنبه تاریخ 19 آذر 1398

زمان بازگشایی پاکتها : ساعت 10:00 روز چهارشنبه تاریخ 20 آذر 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس: 41934 - 021

دفتر ثبت نام : 88969737 و 8519376

اخبار دانشجوییبيشتر
1399/7/8 سه‌شنبه
برنامه مشاوره تلفنی و خدمات روانشناختی دانشگاه ملایر
باتوجه به شیوع بیماری کووید19، مرکز مشاوره دانشگاه ملایر اقدام به انجام مشاوره تلفنی رایگان برای دانشجویان و عموم مردم نموده است.
برنامه هفتگی مشاوران، جهت مشاوره تلفنی
ردیف نام مشاور روز ساعت تلفن تماس
1 آقای نوروزی شنبه و یکشنبه 10الی12 09056618471
2 آقای سیاوشی شنبه و چهارشنبه 12الی14 09182006873
3 خانم مرتضوی دوشنبه 8الی12 09013940348
4 خانم اسماعیلی سه شنبه 10الی14 09031727544
5 خانم عبدالقادری یکشنبه و دوشنبه 12الی14 09905035966
6 خانم سرتیپی چهارشنبه 8الی12 09030874172
لطفا پیش از برقراری تماس با مشاورین ما از طریق پیامک آمادگی خود را جهت برقراری تماس تلفنی اعلام بفرمایید.

 
1399/6/26 چهارشنبه
قابل توجه دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
با توجه به شیوع بیماری کرونا و الزام اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان، تکمیل فرم پرسشنامه  سلامت روان و جسم برای کلیه دانشجویان ورودی های مختلف دانشگاه که در حال حاضرمشغول به تحصیل می باشند الزامی است.
آدرس سامانه کارنامه سلامت: http://portal.saorg.ir/mentalhealth

لازم به ذکراست که این فرم  قبلا هم توسط شما دانشجوی گرامی در بدو ورود به دانشگاه پرشده است و تکمیل مجدد آن الزامی می باشد.
زمان تکمیل پرسشنامه 15 شهریور لغایت 15 مهر می باشد
تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر 32355328-081
 
1399/6/4 سه‌شنبه
اطلاعیه حوزه دانشجویی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی
با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای دانشجویان عزیز بدینوسیله شرایط تخصیص خدمات رفاهی در ایام شیوع ویروس کرونا  به اطلاع دانشجویان گرامی میرسد:
دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دانشگاه ملایر که متقاضی استفاده از خوابگاه جهت انجام امور آزمایشگاه و کارگاه مربوط به پایان نامه و یا رساله خود می باشند می توانند جهت ثبت درخواست خود به سامانه سما بخش مدیریت درخواستها مراجعه نمایند. لازم به ذکر است با توجه با لزوم رعایت فاصله گذاری به دلیل مخاطرات ناشی از ویروس کرونا و ظرفیت محدود خوابگاهی دانشگاه،  تنها درخواست دانشجویانی که فرایند اخذ موافقت استاد راهنما، مدیر گروه و رئیس دانشکده مربوطه را اخذ کرده باشند قابل بررسی خواهد بود.
اسکان حداکثر ۵ روزه دانشجویان جهت پیگیری امور آزمون جامع و دفاع به درخواست کتبی اساتید محترم راهنما از طریق اتوماسیون اداری و مکاتبه با حوزه معاونت دانشجویی امکان پذیر خواهد بود.
تا زمان ایجاد شرایط عادی و با توجه به نیاز به استفاده دوره ای و چرخشی از اتاق ها توسط دانشجویان دوره های مختلف، هریک از دانشجویان ساکن در صورت عدم احراز شرایط تمدید اقامت که حداکثر تا یک هفته قبل از اتمام هر دوره اسکان به ایشان اعلام میگردد، لازم است در پایان دوره اتاق را به صورت کامل تخلیه نماید. در صورت تمدید نیز امکان جابجایی اتاق به دلیل تجمیع اسکان گروههای مختلف خوابگاهی وجود دارد. لازم به ذکر است که تمدید اقامت دانشجویان ساکن به حضور و فعالیت ایشان در دانشگاه وابسته بوده و ملاک تمدید درخواست دانشجو و تایید استاد راهنما میباشد.
دانشجویان محترم در زمان سکونت ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سازمان امور دانشجویان وزارت عتف بوده و تهیه کلیه لوازمات حفاظتی و بهداشت فردی از قبیل ماسک، دستکش و ... در زمانهای سکونت در خوابگاه به عهده دانشجو است.
از کلیه دانشجویانی که شرایط اسکان در خوابگاه را اخذ می نمایند درخواست میشود قبل از ورود به خوابگاه فرم خود اظهاری مربوطه (پیوست اطلاعیه) را تکمیل و در بدو ورود به مسئول خوابگاه تحویل نمایند. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک و وجود علائم ابتلا به کرونا، سریعا به مسئول خوابگاه و نیز اداره خوابگاههای دانشگاه اطلاع رسانی شود.
با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سازمان امور دانشجویان طبخ و توزیع غذا توسط دانشگاه میسر نمی باشد.
تامین وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب دانشجویان ساکن در خوابگاه و فعال در آزمایشگاهها و کارگاههای مشمول این اطلاعیه به تعداد محدود و در فواصل زمانی شروع و پایان ساعات اداری دانشگاه میسر خواهد بود‌.
در خصوص نحوه خدمات رسانی به سایر دانشجویان گرامی و عزیزان نو ورود طی اطلاعیه های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
1399/4/4 چهارشنبه
اطلاعیه نحوه دریافت وسایل دانشجویان از خوابگاه ها
اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های خودگردان ( 99-98)
با توجه به مصوبه کمیسیون دانشجویی استانداری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98(عدم اسکان دانشجو در خوابگاه ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ) مقرر گردید 30 درصد اجاره بهای نیمسال دوم توسط خوابگاهدار کسر و 70 درصد توسط دانشجو پرداخت گردد؛ نظر به مساعدت ریاست محترم دانشگاه، نامه ای تنظیم و به مراجع ذیصلاح تقدیم گردیده که دانشگاه مجوز پرداخت بخشی از هزینه‌ی اجاره بها به دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان را داشته باشد لذا در صورت موافقت موضوع، نحوه‌ی پرداخت کمک هزینه (واریز به حساب دانشجو) متعاقباً اعلام خواهد شد.
      • دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
      • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه)اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد
      • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
      • لازم به ذکر است داشتن ماسک، دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.

اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های دولتی یا تعرفه دولتی( 99-98)
  • دانشجویان ساکن خوابگاههای دولتی می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .
  • مطابق مصوبه صندوق رفاه دانشجویان کشور، دانشجویان ساکن خوابگاه دولتی یا تعرفه دولتی موظف به پرداخت اجاره بهای تعداد روزهایی اسکان داده شده می‌باشند و دانشجویانی که اجاره بهای نیمسال دوم را پرداخت نموده اند؛ به حساب آنها واریز می‌گردد یا جهت اجاره بها نیمسال آینده در نظر گرفته خواهد شد.
  • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
  • لازم به ذکر است داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً بایست در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل/ انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .

دانشجویان گرامی که جهت تحویل وسایل به دانشگاه مراجعه می نمایند می‌بایست فرم خود اظهاری که در ذیل قرار داده شده را دانلود و با دقت و صداقت تکمیل نموده و تحویل خوابگاهدار نمایند.
 
اخبار فرهنگی و اجتماعیبيشتر
1399/7/16 چهارشنبه
ویژه نامه اربعین حسینی
1399/7/15 سه‌شنبه
تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با انجمن ملی زنان کارآفرین
نظر به توانمند سازی دانشجویان دختر برای ورود به فضای کسب و کار و در راستای بهره مندی از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد، تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و اجتماعی با انجمن ملی زنان کارآفرین به مدت 5 سال منعقد گردید.
اهم موارد مورد حمایت شامل:
1- هدایت و حمایت از پایان نامه های دانشجویی ارشد و دکتری در حوزه کارآفرینی
2- اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز حوزه کارآفرینی زنان
3- برگزاری سمینار، کارگاه، کنفرانس در حوزه کارآفرینی زنان
4- همکاری در حوزه مستند سازی ( کتاب، فیلم آموزشی ) در حوزه کارآفرینی زنان
علاقه مندان می توانند فعالیت های خود را در این زمینه با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در مسیر حمایت تفاهم نامه مذکور قرار دهند.
 
1399/7/13 یکشنبه
دعوت از دانشجویان علاقه مند برای عرضه و فروش تولیدات خود در فروشگاه مجازی در سطح کشور (طرح چرتکه 2 )
پیرو اطلاعیه قبلی معاونت فرهنگی در تاریخ 31 شهریور 99 در خصوص طرح عرضه و فروش تولیدات دانشجویی در طرح چرتکه 2 و استقبال خوب دانشجویان علاقه مند و فعالان علمی، هنری و فرهنگی از این طرح، معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر اقدام به برگزاری جشنواره ای از این محصولات در قالب فروشگاه مجازی نموده است تا دانشجویان بتوانند کالاهای خود را در این جشنواره به فروش برسانند. با توجه به ایجاد اولین وب سایت فروشگاهی دانشجویان (طرح چرتکه 2) و لزوم ایجاد بستر آنلاین فروش محصولات،  تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شیراز به عنوان نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری نمایشگاه مجازی فروش محصولات دانشگاهی در سطح کشور منعقد گردید.
 از جمله ویژگی های بارز این نمایشگاه، ایجاد یک زیست بوم نوآورانه و فناورانه برای دانشجویان  است که امکان کسب درآمد و ارزیابی کیفیت محصولات را به خود دانشجویان می دهد. از اهداف اصلی این فروشگاه اینترنتی تقویت وضعیت اقتصادی دانشجویان، ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات ، جذب سرمایه گذار و شکوفایی ایده های تولیدی است. بدیهی است ملایر به عنوان شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت همه ظرفیت های لازم برای تولیدات غذایی و هنر سنتی خود را در این خصوص داراست.
با توجه به این که مطابق تفاهم نامه مذکور،آغاز فرآیند بارگذاری و ثبت محصولات و تولیدات دانشجویی در سایت جشنواره از 8 آبان لغایت 14 آبان 99 است و مدت جشنواره از 15 آبان  لغایت 28 آبان 99 به طول می انجامد، از کلیه علاقه مندان دعوت می گردد حداکثر تا روز 20 مهر 99، محصولات هنری، علمی، فنی، ادبی و مذهبی خود را با هماهنگی و مشورت مدیریت فرهنگی دانشگاه و کارشناس کانونها، آقای میثم خانجان آماده نمایش و فروش در جشنواره نمایند و تصویر و توضیحات لازم برای کالای خود را در لینک ذیل بارگذاری نمایند.
سامانه ثبت نام 

 
1399/7/13 یکشنبه
اطلاعیه شماره 2 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص ساماندهی کانال ها و صفحات مجازی
دبیران محترم انجمن های علمی، بسیج دانشجویی، تشکل ها، کانون ها، هیئت منتظران ظهور
به اطلاع می رساند با توجه به توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات سایت دانشگاه ملایر در جهت اطلاع رسانی اخبار، فعالیت ها و برنامه های علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری، بخش‌های مختلف فرهنگی متقاضی می توانند درخواست خود را جهت انعکاس فعالیت های مربوطه به کارشناس خود ارسال تا به نحو مقتضی در سایت دانشگاه اطلاع رسانی شود.
همچنین به اطلاع صاحبان های حسابهای کاربری کانال ها و صفحات مجازی که به واسطه فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دارای هویت دانشگاهی هستند می رساند شایسته است هر ساله نسبت به اجرای مراحل واگذاری حساب کاربری خود به اعضای جدید اقدام نمایند در غیر این صورت کانال یا صفحه مربوطه از نظر معاونت فرهنگی از درجه اعتبار و هویت اعلام شده دانشگاهی ساقط می باشد.