دوشنبه 23 تير 1399   11:42:49
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/4/21 شنبه
اطلاعیه مهم: وضعیت فعالیت دانشگاه در هفته جاری
احتراما به اطلاع می رساند با توجه به محدودیت اعلام شده از سوی استانداری در خصوص فعالیت دانشگاهها، تا آخر هفته (۲۷ تیر ماه) فعالیت دانشگاه متوقف می باشد، لذا از اعضای محترم هیات علمی و کارکنان گرامی و همچنین دانشجویان عزیز درخواست میشود جهت انجام امور مربوطه در هفته آینده مراجعه نمایند.
شایان ذکر است برگزاری امتحانات مجازی طبق برنامه انجام می شود.
 عوامل اجرایی کنکور همچنان فعالیت خود را دنبال نموده و در صورت هرگونه تغییر در بحث کنکور متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
با آرزوی سلامتی برای همه، مجددا درخواست می گردد جهت سلامت خود و دیگران توصیه های بهداشتی را رعایت نمایید.
مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ملایر
1399/4/16 دوشنبه
جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه برگزار شد
روز دوشنبه 16 تیر 1399 جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه و پشتیبانی، رئیس گروه امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیر مزارع و فضاهای سبز دانشگاه، مدیران طرح و برنامه، مالی، امور اداری و امور عمومی برگزار شد.
این جلسه با موضوع طرح جامع دانشگاه سبز مبتنی بر محوطه سازی و ایجاد فضاهای سبز مؤثر تشکیل و مقرر شد حسب بررسی های به عمل آمده در خصوص بهبود فضاهای موجود در دانشگاه اقدام گردد.
در این جلسه دکتر سایوند با بیان گزارش آماری از وضعیت فعلی دانشگاه در این حوزه بیان داشت: در دو سال گذشته کاشت چند هزار اصله انواع نهال درخت و گیاهان، ترمیم فضای سبز، بحث رفع مشکل تصفیه خانه و ... با جدیت پیگیری شده و به یاری خداوند بزرگ ظرف چند سال آتی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهیم بود. وی همچنین تاکید کرد دفتر فنی و همکاران فضای سبز با ارائه ی طرح های مبتنی بر زیباسازی، ملاحظات مصرف آب و نوع اکوسیستم حاکم بر منطقه برخی از فضاهای موجود را که نیاز به مرمت و بازسازی داشته در اسرع وقت مورد بازنگری، اصلاح و بهره برداری قرار دهند.
 
1399/4/15 يكشنبه
اطلاعیه نحوه فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان و مراجعین محترم در ایام تابستان
به اطلاع دانشجویان محترم و مراجعین گرامی دانشگاه می رساند به منظور پیگیری امور و حضور در دانشگاه موارد زیر را مد نظر قرار داده و رعایت نمایند:
- رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای کلیه اعضای هیات علمی، کارکنان و مراجعین در تمامی بخشها الزامی بوده و از ورود بدون ماسک افراد به محوطه و ساختمانهای دانشگاه جلوگیری خواهد شد.
- مراجعه حضوری دانشجویان محترم و مراجعه کنندگان گرامی به منظور دریافت خدمات در سه روز اول هفته (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) امکان پذیر بوده و خواهشمند است حضور خود در دانشگاه را بر این اساس برنامه ریزی نمائید.
- در بدو ورود عملیات غربالگری با استفاده از تب سنج و اکسی متر در ورودی دانشگاه و پردیس دانشکده های فنی و مهندسی توسط هلال احمر در روزهای خاص انجام می شود.
- استفاده دانشجویان ارشد و دکترا از ازمایشگاهها جهت انجام پایان نامه و رساله تا تاریخ 15 مرداد 99 امکان پذیر نبوده و تصمیم گیری در خصوص حضور بعد تاریخ مشخص شده ، با توجه به شرایط کرونا موکول گردد.
1399/4/9 دوشنبه
رویداد استارتاپی ایده شو نوآوری در صنایع غذائی انگور و کشمش برگزار گردید
پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر از ابتدای تاسیس خود بر آن بوده است تا از طریق مثلث وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ها و بخش های خصوصی، ماموریت اصلی خود در بهبود تو.لید و کیفیت انگور و فرآورده های آن را تحقیق و آموزش دهد. در این راستا رویداد استارتاپی ایده شو نوآوری در صنایع غذائی انگور و کشمش  توسط پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و با حمایت  شرکت شهرک های صنعتی استان همدان  و همکاری اجرائی شرکت گسترش بنیان صنعت برازه در تاریخ 23 خرداد 1399  و بصورت آنلاین با 24 شرکت کننده برگزار گردید که با 9 ایده انتخابی راه یافته به مرحله نهایی به رقابت پرداختند. در این رویداد آقای مهندس قربانی، معاونت محترم صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان و سه نفر از مدیران سازمان صنایع کوچک کشور نیز به عنوان مدعو در پانل تخصصی ارائه حضور داشتند.
ارائه ایده ها در قالب فایل PDF مستخرج از پاور پوینت بصورت یکسان از ساعت 16:35 آغاز شده و در ساعت 17:45 به پایان رسید. هر ایده در مدت 3 دقیقه توسط صاحب ایده اراده شده و برای هر ایده 3 دقیقه زمان پرسش لحاظ گردید. سپس هیئت داوران وارد بررسی ایده ها شده و مدعوین در فضای آنلاین حضور داشتند.
هیئت داوران با توجه به کاربردی بودن ایده ارائه سیستمی برای اولترافیلتراسیون و رنگبری شیره انگور ، و از آنجا که این ایده تبدیل به پدیده شده و از وضعیت استارتاپی عبور کرده است،تصمیم گرفتند که این ایده به عنوان ایده ویژه کاربردی معرفی شده و معادل ایده رتبه دوم بصورت ریالی تشویق گردد.

ارکان اجرائی رویداد
نام و نام خانوادگی نقش در رویداد عنوان شغلی
دکتر مهدی عسگری کیا مدیر اجرائی- داور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد
دکتر علی لاهوتیان ناظر اجرائی – داور مدیر فن بازار منطقه ای همدان
دکتر بهناز عطائیان مشاور اجرائی- داور معاون پژوهشکده دانشگاه ملایر
خانم سولماز حکمتیان مدیریت دبیرخانه مدیر عامل شرکت گسترش بنیان صنعت برازه
مهندس جعفر زنگنه هماهنگی اجرا کارشناس پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
خانم سیما نظری بدیع ثبت نام و پاسخگوئی دانشجو- شرکت برازه
آقای ساسان بهرامی پشتیبانی اجرا دانشجو- شرکت برازه
با توجه به بررسی های انجام شده و تصویب هیئت داوران، لیست جوایز متعلقه به ایده ها به شرح ذیل از طرف هیئت داوران مصوب گردید:
ردیف عنوان مفهومی ایده ارائه دهنده رتبه در ایده میزان جایزه (ریال)
1 مکمل های غذائی بصورت محصولات جویدنی از عصاره انگور نیکتا سعیدی اول 4000000  
3 تولید پماد و لوسیون PCO از عصاره هسته انگور ثمینه نوری دوم 3000000  
4 تولید دراژه کشمش روکشدار رضا حسینی سوم 2000000  
5 ارائه سیستمی برای اولترافیلتراسیون و رنگبری شیره انگور محسن لبافی ویژه 3000000  
1399/4/9 دوشنبه
اطلاعیه نحوه دریافت معرفی نامه جهت درس کارآموزی
به اطلاع دانشجویانی که درس کارآموزی اخذ کرده اند (قبلاً انتخاب واحد نموده اند) می رساند، جهت دریافت معرفی نامه کارآموزی می توانند با مراجعه به سامانه سما بخش مدیریت درخواست ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمائید. لازم به ذکر است قبل از ثبت درخواست در سامانه مدیریت درخواست ها حتماً با استاد مربوطه جهت تعیین محل کارآموزی هماهنگی لازم به عمل آید.
1399/4/4 چهارشنبه
اطلاعیه تغییر تاریخ و ساعت برگزاری امتحانات پایان نیمسال 982
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند، تاریخ و ساعت جدید امتحانات مجازی در سامانه آموزش (سما) درج شده است ، لذا دانشجویان با مراجعه به سامانه آموزش(سما) می توانند از تاریخ و ساعت جدید امتحانات مجازی اطلاع یابند همچنین درخصوص امتحانات توجه به موارد زیر ضروری است:
1- امتحان هر درس می تواند به تشخیص استاد درسامانه آموزشی مجازی دانشگاه (Lms) و یا در سایر ابزارهای الکترونیکی به غیر از سامانه آموزشی مجازی دانشگاه (Lms) برگزار شود.
درصورتی که تشخیص استاد بر برگزاری امتحان درس در سایر ابزارهای الکترونیکی به غیر از سامانه آموزشی مجازی دانشگاه ملایر (Lms) باشد، استاد درس قبل از امتحان به دانشجویان اطلاع رسانی می نماید.
2- امتحاناتی که توسط استاد در سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزار می شوند جهت کاهش ترافیک برای ورود به سامانه توصیه می شود دانشجویان در بازه زمانی 10 دقیقه قبل از امتحان وارد سامانه شوند.
 
1399/4/4 چهارشنبه
اطلاعیه نحوه دریافت وسایل دانشجویان از خوابگاه ها
اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های خودگردان ( 99-98)
با توجه به مصوبه کمیسیون دانشجویی استانداری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98(عدم اسکان دانشجو در خوابگاه ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ) مقرر گردید 30 درصد اجاره بهای نیمسال دوم توسط خوابگاهدار کسر و 70 درصد توسط دانشجو پرداخت گردد؛ نظر به مساعدت ریاست محترم دانشگاه، نامه ای تنظیم و به مراجع ذیصلاح تقدیم گردیده که دانشگاه مجوز پرداخت بخشی از هزینه‌ی اجاره بها به دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان را داشته باشد لذا در صورت موافقت موضوع، نحوه‌ی پرداخت کمک هزینه (واریز به حساب دانشجو) متعاقباً اعلام خواهد شد.
      • دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
      • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه)اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد
      • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
      • لازم به ذکر است داشتن ماسک، دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.

اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های دولتی یا تعرفه دولتی( 99-98)
  • دانشجویان ساکن خوابگاههای دولتی می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .
  • مطابق مصوبه صندوق رفاه دانشجویان کشور، دانشجویان ساکن خوابگاه دولتی یا تعرفه دولتی موظف به پرداخت اجاره بهای تعداد روزهایی اسکان داده شده می‌باشند و دانشجویانی که اجاره بهای نیمسال دوم را پرداخت نموده اند؛ به حساب آنها واریز می‌گردد یا جهت اجاره بها نیمسال آینده در نظر گرفته خواهد شد.
  • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
  • لازم به ذکر است داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً بایست در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل/ انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .

دانشجویان گرامی که جهت تحویل وسایل به دانشگاه مراجعه می نمایند می‌بایست فرم خود اظهاری که در ذیل قرار داده شده را دانلود و با دقت و صداقت تکمیل نموده و تحویل خوابگاهدار نمایند.
 
1399/4/3 سه‌شنبه
دومین جلسه کمیته پژوهش معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر برگزار شد
دومین جلسه کمیته پژوهش معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مسئول مرکز رشد ملایر و رئیس پژوهشکده انگور و کشمش و سایر اعضا در روز دوم تیر ماه 1399 ساعت 9:30 صبح در محل آمفی تئاتردانشگاه ملایر برگزار شد.
این جلسه با تاکید بر شعار جهش تولید و حرکت دانشگاه در راستای کارآفرینی و ایجاد تحرک علمی و عملی در دانشجویان و انجمن های علمی و با موضوع حضور شرکت های شتاب دهنده در دانشگاه ملایر مطرح و مقرر گردید برای اولین بار در این دانشگاه، شرایط همکاری با شرکت شتاب دهنده ی ارائه آپشن ها و تولید قطعات خودرو؛ برنامه ریزی و استارت آپ آن به ویژه در سطح دانشجویان رشته های کامپیوتر، مواد، مکانیک، برق و سایر رشته های مرتبط فعال گردد.
لازم به توضیح است که حضور این شرکت در راستای اهداف بلند مدت کمیته پژوهشی معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر، پروژه حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین می باشد. همچنین مقرر گردید جهت آشنایی بیشتر دانشجویان علاقمند، علاوه بر برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی مرتبط یک جلسه از طریق سامانه مجازی( وبینار ) برگزار گردد.
 
1399/4/1 يكشنبه
اطلاعیه: زمان و نحوه برگزاری امتحان دروس تربیت بدنی 1 و ورزش 1 (تربیت بدنی 2)
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند امتحان دروس تربیت بدنی 1 و ورزش 1 (تربیت بدنی 2) روز شنبه مورخ 7 تیرماه 99 رأس ساعت 10 صبح به صورت مجازی درسامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزار می گردد.
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر
1398/10/12 پنجشنبه
نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 در دانشگاه ملایر برگزار شد.

روز چهارشنبه 11 دی ماه 1398 نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 با حضور رئیس دانشگاه، دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4، معاونین پژوهشی و روسای پارک های علم و فن آوری منطقه 4 در سالن جلسات دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین در مورد پیشینه دانشگاه ملایر و ضرورت و اهمیت جایگاه پژوهش در دانشگاهها مطالبی را بیان نمود.

وی رشد فعالیتهای علمی، پژوهشی و افزایش تعاملات بین المللی را جزء اهداف دانشگاه ملایر برشمرد.

در ادامه دکتر مجذوبی دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4 پیرامون بودجه های پژوهشی دانشگاهها و مسائل و مشکلات پژوهشی منطقه سخنانی را بیان کرد.

در ادامه اجلاس اعضای منطقه به ارائه نظر و راهکارهای پیشنهادی در مورد حل مشکلات ساختاری و کمیته های تخصصی مناطق نیز به ارائه گزارش های مربوطه پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست معاونین پژوهشی از واحدهای پژوهشی دانشگاه خود گزارش‌هایی ارائه نمودند.

همزمان با جلسه معاونین پژوهشی منطقه 4، نشست مدیران پژوهشی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاههای مناطق 4 پژوهشی، برگزار شده و در خصوص شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه کتابخانه های مرکزی منطقه 4، جهت استفاده از منابع کتابخانه ای و پایگاههای اطلاعاتی به بحث و گفتگو نشستند که منجر به عقد تفاهم نامه مذکور بین تمام دانشگاههای منطقه گردید.

1398/9/27 چهارشنبه
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر با حضور اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، گزارشی از فعالیت های مثبت و روند رو به رشد دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه نمود. وی در ادامه از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران و یاوران پیشرفت دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرا رسیدن هفته پژوهش را تبریک گفت و ضمن اشاره به جایگاه پژوهش و فعالیت های پژوهشی و آموزشی، توجه و رسیدگی به سایر جنبه های زندگی را نیز مهم و مکمل آن برشمرد.

در ادامه دکتر چگل معاون پژوهش و فناوری ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران دانشگاه و مجموعه معاونت پژوهشی، گزارش جامعی از وضعیت پژوهشی دانشگاه،دانشکده ها و گروه ها ارائه نمود.

در پایان مراسم نیز با ارائه لوح و هدیه از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

1398/9/23 شنبه
گفتگو با پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری روابط عمومی فرصت را غنیمت شمرده و به منظور آشنایی با روش موفقیت و نظرات پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر، با دکتر عیسی سلگی پژوهشگر برتردانشگاه در سال 1398 و دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h مصاحبه به عمل آمد.

متن ذیل مصاحبه روابط عمومی دانشگاه با ایشان می باشد.

 

دکتر عیسی سلگی- پژوهشگر برتر استان همدان و دانشگاه ملایر در سال 1398

·
لطفا خودتان را کامل معرفی کنید

به نام پروردگار یکتا عیسی سلگی هستم متولد 1361 اهل شهرستان نهاوند که در مهر ماه سال 91 به عنوان عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه ملایر مشغول فعالیت شدم و در حال حاضر به عنوان دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در گرایش آلودگی محیط زیست مشغول به تدریس هستم. از سال 1381 تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته محیط زیست آغاز کردم. مقطع تحصیلی کارشناسی را دانشگاه بیرجند و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه تربیت مدرس از سال 85 تا 91 گذراندم. از زمان شروع دوره دکتری بورسیه دانشگاه ملایر شدم. در سال 94 و 97 به عنوان پژوهشگر برتر استان و همچنین در سال­های 94 تا 97 به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه انتخاب شدم.

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

با توحه به علاقه ای که به محیط زیست و طبیعت داشتم این رشته را انتخاب کردم و فکر می کنم این رشته می­تواند به حل مشکلات محیط زیستی فعلی پیش‌روی ایران و جهان چون آلودگی آب، خاک و هوا، انقراض حیات وحش و کاهش تنوع زیستی و کاهش مساحت جنگل ها در سطح کشور و بروز پدیده‌هایی چون بیابانزایی کمک کند.

· عوامل موفقیتتان چه بوده و چه هست؟

پیگیری‌ها و تلاش‌های اینجانب به منظور تعریف پایان نامه­های کارشناسی ارشد و دکتری کاربردی و ایجاد انگیزه و اشتیاق در دانشجویان و بهره‌گیری بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و نیز حمایت‌های دانشگاه از عوامل مهمی هستند که سبب دستیابی به این موفقیت شده است.

· آیا پیش آمده در حین تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

این مسئله گاهی در بین دانشجویان وجود دارد و به طور عمده منتج از ساختار آموزشی ما است که بایستی در سطوح مختلف سازمان ها به معرفی مشاغل و رشته های مختلف پرداخته شود و تا زمانی که این موضوع به صورت جدی مطرح نشود تردید و ناامیدی ایجاد می شود.

· راه رسیدن به موفقیت شما در چیست؟

برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت، تعیین اهداف، کار و تلاش بدون وقفه، استفاده بهینه از زمان و همراهی خانواده

· باوری که در شما از همه قوی تر بوده و باعث موفقیتتان شد چیست؟

یاری جستن از پروردگار بی همتا، دعای پدر و مادر (دعای هر دو عزیز سفر کرده که تا ابد بدرقه راهم است) و اعتماد به نفس

· برنامه شما برای آینده چیست؟

حرکت به سمت هر چه بیشتر پژوهش­های کاربردی و کیفی تر و داشتن برنامه پژوهشی جامع بلند مدت

· به نظر شما یک پژوهشگر چگونه در کارش به حد کمال می رسد ؟

اول آن که اگر بین مقاله های منتشر شده و صنعت و جامعه ارتباط وجود داشته باشد و نتایج آن در این بخش مختلف آنها به کار گرفته شود بی شک پژوهشگر در پژوهش خود به کمال نزدیک شده است و دوم این که فاصله بین نتایج به دست آمده از علوم مختلف و استفاده در صنعت و.. کم شود که دستاورد آن رشد اقتصادی است.

· چه طرح و نقشه ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

لحاظ کیفیت در کارهای پژوهشی و تقویت سایر جنبه های پژوهشی مانند اختراع، ارتباطات بین المللی با سایر محققان دنیا و...

· یک طرح ایده آل برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمایید؟

توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تجهیزات اندازه‌گیری آلاینده ها در محیط و نیز احداث پژوهشکده محیط زیست برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی استان در زمینه محیط زیست

· کلام آخر

ضمن سپاسگزاری از روابط عمومی که این فرصت را ایجاد کرد، خواستم این مسئله را متذکر شوم که با این که تولید مقاله پایان راه و مقصد در پژوهش نیست ولی تولید مقاله یعنی مطرح شدن و نمایش در دنیای علم و جهان و بی شک یکی از نمود قدرت کشورها می تواند تولید مقالات آنها باشد. کشورهای پیشرفته تعداد مقاله­های به مراتب بیشتری از کشورهای جهان سوم تولید می کنند. همچنین آموزش و پژوهش مکمل هم بوده و هیچ کدام جای دیگری را نمی گیرد و بایستی هر دو جنبه به موازات هم تقویت شوند.



دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h


 ·
لطفا خودتان را معرفی کنید؟

مهیار یوسفی- دکتری مهندسی اکتشاف معدن- تخصص اکتشافات ژئوشیمیایی و تلفیق و مدل­سازی در محیط GIS

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

مطالعه عمیق­ در هر شاخه­ای موجب شناخت و در نتیجه علاقه­ بیشتر به رشته مورد نظر می گردد. زیرا مطالعه عمیق و کسب دانش موجب می­گردد مشکلات در شاخه مورد نظر شناخته شده و بیان مسئله راحت تر صورت گیرد و در نتیجه اشتیاق برای حل مسائل و مشکلات در رشته مورد نظر نیز بیشتر می گردد.

· عوامل موفقیت تان چه مواردی بوده است؟

مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی.

· آیا پیش آمده در حین ادامه تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

خیر، در هنگام تحصیل نه.

· راه رسیدن به موفقیت شما چیست؟

علاوه بر مواردی که در پاسخ به سوال سوم بیان نمودم یعنی "مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی"، توجه به تولید و توسعه روش­های قابل استفاده برای دیگران (دانشگاه و صنعت) برای حل مشکلات یا بهبود روش­های موجود بوده است که موجب شده تا به روش­های توسعه داده شده، ارجاع داده شود. یعنی کیفیت مقالات و روش­ها در اولویت بوده و نه تعداد آنها.

· باوری که در شما از همه قوی­تر بوده و باعث موفقیتتان شد، چیست؟

توکل به خدا، مطالعه تخصصی زیاد، بیان مسئله و انجام پژوهش­های هدفمند و همچنین در نظر داشتن اینکه "شاید با رفتن نرسیم اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست"

· برنامه شما برای آینده چیست؟

ادامه فعالیت­های پژوهشی و همچنین معرفی روش­های کاربردی توسعه داده شده به صنعت و جلب اعتماد صنعت به منظور استفاده از روش ها.

· به نظر شما چگونه یک پژوهشگر در کارش به حد کمال می­رسد؟

به نظرم اگر نتایج پژوهشهای انجام شده قابل استفاده برای دیگران و به خصوص صنعت باشد پژوهشگر راضی خواهد بود.

· چه طرح و نقشه­ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

یکی از مهمترین معیارهای رتبه­بندی دانشگاه­ها، پژوهشهای با کیفیت بالای انجام شده توسط اعضای هیات علمی آنها است. همواره سعی نموده ام تا وظیفه خود را انجام دهم اما رشد دانشگاه نیاز به فعالیت تمامی اعضای هیات علمی دارد! طرح­های در ذهن دارم ولی به نظرم شرایط فراهم نیست. مثلا راه­اندازی اتاق فکر پژوهشی دانشگاه (متاسفانه شورای پژوهشی، اتاق فکر پژوهشی نیست )

· یک ایده برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمائید؟

در حال نوشتن یک سرفصل جدید بین رشته­ای بسیار عالی هستم که قطعا موجب رشد دانشگاه ملایر و حتی بخش اکتشاف مواد معدنی منطقه و کشور خواهد شد انشاالله!

 

1398/9/13 چهارشنبه
افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه ملایر

مهندس جعفری رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ضمن اعلام خبر ارتقای پهنای باند اینترنت دانشگاه گفت: پیرو سیاست های بلند مدت دانشگاه مبنی بر توسعه ارتباطات فرا دانشگاهی و ارائه خدمات بهینه اینترنت به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و پی گیری های مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، پهنای باند اینترنت دانشگاه از 80 به 150 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که این اقدام در جهت دسترسی آسان و سریع پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان به اینترنت دانشگاه صورت گرفته است.

اخبار آموزشی و تحصیلات تکمیلیبيشتر
1399/4/9 دوشنبه
اطلاعیه نحوه دریافت معرفی نامه جهت درس کارآموزی
به اطلاع دانشجویانی که درس کارآموزی اخذ کرده اند (قبلاً انتخاب واحد نموده اند) می رساند، جهت دریافت معرفی نامه کارآموزی می توانند با مراجعه به سامانه سما بخش مدیریت درخواست ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمائید. لازم به ذکر است قبل از ثبت درخواست در سامانه مدیریت درخواست ها حتماً با استاد مربوطه جهت تعیین محل کارآموزی هماهنگی لازم به عمل آید.
1399/4/4 چهارشنبه
اطلاعیه تغییر تاریخ و ساعت برگزاری امتحانات پایان نیمسال 982
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند، تاریخ و ساعت جدید امتحانات مجازی در سامانه آموزش (سما) درج شده است ، لذا دانشجویان با مراجعه به سامانه آموزش(سما) می توانند از تاریخ و ساعت جدید امتحانات مجازی اطلاع یابند همچنین درخصوص امتحانات توجه به موارد زیر ضروری است:
1- امتحان هر درس می تواند به تشخیص استاد درسامانه آموزشی مجازی دانشگاه (Lms) و یا در سایر ابزارهای الکترونیکی به غیر از سامانه آموزشی مجازی دانشگاه (Lms) برگزار شود.
درصورتی که تشخیص استاد بر برگزاری امتحان درس در سایر ابزارهای الکترونیکی به غیر از سامانه آموزشی مجازی دانشگاه ملایر (Lms) باشد، استاد درس قبل از امتحان به دانشجویان اطلاع رسانی می نماید.
2- امتحاناتی که توسط استاد در سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزار می شوند جهت کاهش ترافیک برای ورود به سامانه توصیه می شود دانشجویان در بازه زمانی 10 دقیقه قبل از امتحان وارد سامانه شوند.
 
1399/4/3 سه‌شنبه
تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان شرکت در فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته سال تحصیلی 1400-1399 (بدون شرکت در آزمون)
مهلت ثبت نام متقاضیان شرکت در فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته سال تحصیلی1400-1399 (بدون شرکت در آزمون) تا 15 مردادماه سال جاری تمدید شد.
1399/4/1 يكشنبه
اطلاعیه: زمان و نحوه برگزاری امتحان دروس تربیت بدنی 1 و ورزش 1 (تربیت بدنی 2)
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند امتحان دروس تربیت بدنی 1 و ورزش 1 (تربیت بدنی 2) روز شنبه مورخ 7 تیرماه 99 رأس ساعت 10 صبح به صورت مجازی درسامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزار می گردد.
اخبار توسعه و پشتیبانیبيشتر
1399/4/16 دوشنبه
جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه برگزار شد
روز دوشنبه 16 تیر 1399 جلسه تخصصی بررسی وضعیت محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه و پشتیبانی، رئیس گروه امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیر مزارع و فضاهای سبز دانشگاه، مدیران طرح و برنامه، مالی، امور اداری و امور عمومی برگزار شد.
این جلسه با موضوع طرح جامع دانشگاه سبز مبتنی بر محوطه سازی و ایجاد فضاهای سبز مؤثر تشکیل و مقرر شد حسب بررسی های به عمل آمده در خصوص بهبود فضاهای موجود در دانشگاه اقدام گردد.
در این جلسه دکتر سایوند با بیان گزارش آماری از وضعیت فعلی دانشگاه در این حوزه بیان داشت: در دو سال گذشته کاشت چند هزار اصله انواع نهال درخت و گیاهان، ترمیم فضای سبز، بحث رفع مشکل تصفیه خانه و ... با جدیت پیگیری شده و به یاری خداوند بزرگ ظرف چند سال آتی شاهد تغییرات مثبت و چشمگیر خواهیم بود. وی همچنین تاکید کرد دفتر فنی و همکاران فضای سبز با ارائه ی طرح های مبتنی بر زیباسازی، ملاحظات مصرف آب و نوع اکوسیستم حاکم بر منطقه برخی از فضاهای موجود را که نیاز به مرمت و بازسازی داشته در اسرع وقت مورد بازنگری، اصلاح و بهره برداری قرار دهند.
 
1398/12/19 دوشنبه
مراسم کاشت درخت در محوطه دانشگاه به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 500 اصله نهال مثمر در دانشگاه ملایر کاشته شد.

روز شنبه 17 اسفند با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه ملایر تعداد 20 اصله نهال به صورت نمادین در ضلع جنوبی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی کاشته شد.

شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام شده و به همت امور عمومی دانشگاه 500 اصله نهال توت سفید، عناب و بنه (پسته کوهی) در این قطعه به مساحت یک و نیم هکتار کاشته شد.

 

1398/10/30 دوشنبه
فراخوان مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه شماره  2098000050000013 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه­گران و بازگشایی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت)ستاد( به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.

تاریخ انتشار مناقصه درسامانه تاریخ 30 دی 1398 می باشد

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت : ساعت 19:00  تاریخ 07 بهمن 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00  تاریخ 17 بهمن 1398

زمان بازگشایی پاکت ها : ساعت 10:30 تاریخ  19 بهمن 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس  41934 – 021:

دفتر ثبت نام 88969737 : و  8519376

1398/8/26 يكشنبه
منقضی شده استفراخوان مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان شماره 2098000050000012 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه گران و بازگشایی پاکتها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس  www.setadiran.ir انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.
تاریخ انتشار مناقصه در سامانه تاریخ 2 آذر1398می باشد.

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: ساعت 19:00 روز شنبه تاریخ 09 آذر 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00 روز سه شنبه تاریخ 19 آذر 1398

زمان بازگشایی پاکتها : ساعت 10:00 روز چهارشنبه تاریخ 20 آذر 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس: 41934 - 021

دفتر ثبت نام : 88969737 و 8519376

اخبار دانشجوییبيشتر
1399/4/4 چهارشنبه
اطلاعیه نحوه دریافت وسایل دانشجویان از خوابگاه ها
اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های خودگردان ( 99-98)
با توجه به مصوبه کمیسیون دانشجویی استانداری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98(عدم اسکان دانشجو در خوابگاه ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ) مقرر گردید 30 درصد اجاره بهای نیمسال دوم توسط خوابگاهدار کسر و 70 درصد توسط دانشجو پرداخت گردد؛ نظر به مساعدت ریاست محترم دانشگاه، نامه ای تنظیم و به مراجع ذیصلاح تقدیم گردیده که دانشگاه مجوز پرداخت بخشی از هزینه‌ی اجاره بها به دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان را داشته باشد لذا در صورت موافقت موضوع، نحوه‌ی پرداخت کمک هزینه (واریز به حساب دانشجو) متعاقباً اعلام خواهد شد.
      • دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
      • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه)اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد
      • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
      • لازم به ذکر است داشتن ماسک، دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.

اطلاعیه نحوه ی تحویل وسایل در خوابگاه های دولتی یا تعرفه دولتی( 99-98)
  • دانشجویان ساکن خوابگاههای دولتی می‌بایست جهت بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه از روز چهارشنبه مورخ 4 تیر 99 لغایت جمعه 20 تیر 99 از ساعت 8 الی 20 (بدون اسکان شبانه و بیتوته حداکثر حضور دانشجو در خوابگاه دو ساعت) به خوابگاه خود مراجعه نمایند.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل یا انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .
  • مطابق مصوبه صندوق رفاه دانشجویان کشور، دانشجویان ساکن خوابگاه دولتی یا تعرفه دولتی موظف به پرداخت اجاره بهای تعداد روزهایی اسکان داده شده می‌باشند و دانشجویانی که اجاره بهای نیمسال دوم را پرداخت نموده اند؛ به حساب آنها واریز می‌گردد یا جهت اجاره بها نیمسال آینده در نظر گرفته خواهد شد.
  • دانشجویانی که امکان حضور در خوابگاه برای آنها میسر نمی‌باشد، می بایست (در بازه زمانی مشخص شده) یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق به خوابگاه معرفی نماید.
  • لازم به ذکر است داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور درخوابگاه الزامی می‌باشد در غیر این صورت از ورود ایشان به خوابگاه جلوگیری به عمل می‌آید.
  • با توجه به اینکه خوابگاه‌ها می‌بایست جهت سال تحصیلی آینده از لحاظ کارهای تاسیساتی، بنایی، سم پاشی و ... آماده سازی شوند دانشجویان حتماً بایست در بازه زمانی مذکور نسبت به تعیین تکلیف وسایل شخصی داخل اتاق (بردن وسایل/ انتقال به انبار خوابگاه) اقدام نمایند در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه دانشگاه و خوابگاه نخواهد شد .

دانشجویان گرامی که جهت تحویل وسایل به دانشگاه مراجعه می نمایند می‌بایست فرم خود اظهاری که در ذیل قرار داده شده را دانلود و با دقت و صداقت تکمیل نموده و تحویل خوابگاهدار نمایند.
 
1399/2/1 دوشنبه
اطلاعیه ارسال فرم های وام تحصیلی دانشجویان دوره دکتری

به اطلاع دانشجویان محترم دوره دکتری می رساند فرم های تکمیل شده 1 و 2 را به پست الکترونیکیrefah@malayeru.ac.ir  ارسال فرمائید. زمان ارسال تا پایان ساعت اداری مورخ 25 اردیبهشت 1399 می باشد.

1399/1/27 چهارشنبه
با توجه به شیوع بیماری کووید 19 مرکز مشاوره دانشگاه ملایر اقدام به انجام مشاوره تلفنی رایگان برای دانشجویان گرامی و عموم مردم نموده است.

 احتراماً، به استحضار می رساند با توجه به شیوع بیماری کووید 19 مرکز مشاوره دانشگاه ملایر اقدام به انجام مشاوره تلفنی رایگان برای دانشجویان گرامی و عموم مردم نموده است.

 برنامه مشاورین دانشگاه ملایر به شرح ذیل می باشد.

برنامه هفتگی مشاوران جهت مشاوره تلفنی رایگان

1 خانم اسماعیلی: شنبه و یکشنبه     ۱۰ الی ۱۴          تلفن: 9031727544

 

2 خانم سرمیلی: دوشنبه                 ۱۰  الی ۱۴          تلفن:9185464034

 

3 آقای نوروزی: شنبه و یکشنبه          ۱۰ الی۱۲           تلفن: 9056618471

 

4 آقای سیاوشی: چهارشنبه              ۱۰ الی۱۴           تلفن: 9182006873

 

5 خانم عبدالقادری: سه شنبه            ۱۰الی۱۴            تلفن: 9905035966

 

6 خانم سرتیپی: چهارشنبه               ۱۰ الی۱۴           تلفن: 9904798103

 

 

1398/12/13 سه‌شنبه
تمدید مهلت ثبت وام ها و تسهیلات دانشجویی

به استحضار می رساند، با عنایت به شیوع و همه گیر شدن بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی بسیاری از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه مردم ایران اسلامی جهت رفاه حال دانشجویان و همکاران دانشگاهی، مهلت ثبت وام ها و تسهیلات دانشجویی تا تاریخ 31 فروردین 99 تمدید می گردد.

اخبار فرهنگی و اجتماعیبيشتر
1399/4/16 دوشنبه
راه اندازی استارت آپ تولید قطعات خودرو و جذب نیرو از میان دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ملایر
با توجه به نامه شماره 261/ص/99 مورخ 14 تیر 1399 پارک علم و فناوری استان همدان و نامه شماره 200/الف99 مورخ 11 تیر 1399 مدیر عامل شرکت شتاب دهنده پرگاس، به اطلاع می رساند این شرکت تولید قطعات با هدف ایجاد شتاب دهنده قطعات خودرو قصد جذب نیرو از میان دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ملایر را دارد. معاونت فرهنگی دانشگاه ملایراعلام کرد که این افراد همزمان می توانند با تشکیل تیم همکاری، کار در شرکت و کسب آموزشهای لازم، در سازماندهی و مدیریت تیم های تشکیل شده در شتاب دهنده نیز مشارکت نمایند.
 لذا دانشجویان علاقمند و دانش آموختگان مستعد و متقاضی دانشگاه در رشته های 1- مهندسی الکترونیک 2- مهندسی مکانیک 3- مهندسی کامپیوتر؛ می توانند با ارائه نام و نام خانوادگی، شماره تماس، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، ترم تحصیلی و اخذ تاییدیه جهت ثبت نام و اطلاعات و توضیحات بیشتر با کارشناس محترم انجمن های علمی معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر جناب آقای جواد پورتقی با شماره تلفن 32355423 تماس حاصل فرمایند.
 
1399/4/3 سه‌شنبه
دومین جلسه کمیته پژوهش معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر برگزار شد
دومین جلسه کمیته پژوهش معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مسئول مرکز رشد ملایر و رئیس پژوهشکده انگور و کشمش و سایر اعضا در روز دوم تیر ماه 1399 ساعت 9:30 صبح در محل آمفی تئاتردانشگاه ملایر برگزار شد.
این جلسه با تاکید بر شعار جهش تولید و حرکت دانشگاه در راستای کارآفرینی و ایجاد تحرک علمی و عملی در دانشجویان و انجمن های علمی و با موضوع حضور شرکت های شتاب دهنده در دانشگاه ملایر مطرح و مقرر گردید برای اولین بار در این دانشگاه، شرایط همکاری با شرکت شتاب دهنده ی ارائه آپشن ها و تولید قطعات خودرو؛ برنامه ریزی و استارت آپ آن به ویژه در سطح دانشجویان رشته های کامپیوتر، مواد، مکانیک، برق و سایر رشته های مرتبط فعال گردد.
لازم به توضیح است که حضور این شرکت در راستای اهداف بلند مدت کمیته پژوهشی معاونت فرهنگی دانشگاه ملایر، پروژه حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین می باشد. همچنین مقرر گردید جهت آشنایی بیشتر دانشجویان علاقمند، علاوه بر برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی مرتبط یک جلسه از طریق سامانه مجازی( وبینار ) برگزار گردد.
 
1399/4/3 سه‌شنبه
نشریات الکترونیک فرهنگی یکی از محورهای اصلی برنامه های فرهنگی دانشگاه ملایر
 نظر به اهمیت دانش و سواد رسانه در آینده ارتباطات اجتماعی دانشگاه ها و جوامع روستایی و شهری، از دانشجویان گرامی علاقه مند به این موضوع درخواست می شود با شرکت در کلاس ها و کارگاه های مجازی، مطالعه کتب و مقالات و استفاده از تجارب دانشگاه های کشور تلاش کنند محتوی و ساختار و جلوه بصری نشریات فرهنگی و  تخصصی خود را در بالاترین سطح ممکن قرار داده و با توجه به شرایط ویژه فعلی و احتمالی پساکرونایی ماه های آینده کشور، کار روی نشریات، سایت ها، صفحات و دیگر فضا های مجازی را به شکل مطلوب در اولویت های برنامه های آینده انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها، هیات ها و بسیج دانشجویی و دیگر واحدهای فعال دانشجویی  قرار دهند. امید است در روزهای آتی به ویژه تعطیلات تابستان و آغاز نیمسال تحصیلی جدید شاهد تلاش و پیگیری موثر مدیران مسوول، سردبیران، هیات تحریریه و همه فعالان نشریات و حوزه رسانه باشیم. برای اطلاع از آخرین وضعیت نشریات خود و چگونگی آماده سازی شماره های جدید با کارشناس نشریات حوزه فرهنگی، برادر عزیز آقای محمد مهری ارتباط برقرار نمایند.
 
1399/4/3 سه‌شنبه
تشکیل انجمن دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
دانش آموختگان گرامی دانشگاه ملایر
اساتید محترم دانشگاه ملایر
با سلام

 احتراماً، با توجه به نامه شماره 47760/11مورخه ۲۵ خرداد ۹۹ مدیر کل محترم دفتر وزارتی در خصوص آیین نامه نحوه تشکیل انجمن دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به تصویب و توشیح مقام محترم وزارت رسیده است و طرح استمرار ارتباط دانشگاه با دانش آموختگان و نیز اجرای مصوبه جلسه ۳۷۵ مورخ ۲۲ اردیبهشت ۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به اطلاع می‌رساند که اساتید محترم و دانش آموختگان گرامی دانشگاه ملایر می‌توانند نسبت به تشکیل انجمن دانش آموختگان دانشگاه ملایر به شرح مندرج در آیین نامه مذکور که مواردی از آن در ذیل آمده است اقدام نمایند.
  •  آن تعداد از دانش آموختگانی که حداقل در یکی از مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموخته دانشگاه ملایر باشند می توانند متقاضی عضویت در انجمن آن دانشگاه باشند.
  • اعضای هیأت علمی هر دانشگاه در صورت تمایل می توانند عضو انجمن باشند.
  •  انجمن پس از اخذ مجوز تاسیس از موسسه و ثبت ، مطابق ماده ۵۸۴ قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱ ، برابر ضوابط این آیین نامه و اساسنامه حوزه فعالیت کند.
  •  برای تشکیل انجمن حداقل پنج نفر از دانش آموختگان دانشگاه به عنوان هیأت موسس تقاضای کتبی انجمن را که باید منضم به درخواست و امضای حداقل ۳۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاه و نیز پیش‌نویس اساسنامه پیشنهادی باشد، به دفتر رئیس دانشگاه ارائه کنند .
  • اهداف، شرایط، ارکان، شرح وظایف، مکان استقرار، مدت فعالیت و دیگر موضوعات مندرج در اساسنامه، در آیین نامه مذکور ارائه شده است. این آیین نامه در ۳۷ ماده و ۱۰ تبصره به تصویب وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسید و از تاریخ تصویب تصویب لازم‌الاجرا است و کلیه آیین نامه های قبلی ناظر به تاسیس و فعالیت‌های انجمن دانش آموختگان لغو می شود.