شنبه 6 مرداد 1403   07:01:59
1398/7/10 چهارشنبه
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
معاونت فرهنگی و اجتماعی
1388/12/18 سه‌شنبه

   حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی یکی از فعالترین حوزه ها در سطح دانشگاه است که تعیین کننده سیاستها، برنامه ریزی ها، اجرا و نظارت بر فعالیت های فرهنگی دانشگاه می‌باشد. بستر سازی جهت تسهیل فعالیت های علمی فرهنگی دانشجویان در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی و ... دانشجویان با استفاده بهینه از امکانات موجود در بخش های مختلف از جمله وظایف این حوزه می باشد.

اخباربيشتر
1403/4/17 یکشنبه
برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم شهرستان ملایر
اردوی جهادی با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم شهرستان ملایر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر و در در چند روستای بخش زند شهرستان ملایر برگزار شد.
حسین نوروزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در خصوص برگزاری این اردو گفت:
اردوی جهادی با حضور حدود 50 نفر از دانشجویان بسیجی و فعالین فرهنگی و با حمایت های ریاست و معاونت فرهنگی و اجتماعی و بسیج دانشجویی(گروه جهادی دانشجوی شهید احمد رضا احدی) دانشگاه در روستاهای مهدویه، پیهان، طائمه و کیکله در حال برگزاری می باشد.
 این اردو در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی از جمله تکمیل پروژه ساخت یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای بخش زند و برگزاری کارگاه ها و کلاس های فرهنگی و آموزشی و علمی در چند روستای بخش زند شهرستالن ملایر انجام میگردد.
دکتر حسن قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در حاشیه بازدید و سرکشی مسئولین دانشگاه ملایر از روند برگزاری این اردو اظهار داشت: تلاش‌های جهادگران بسیجی در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای جهادی همواره مورد توجه و تاکید بوده است و از فعالیت های عام المنفعه محسوب می گردد که خیر آن به اقشار آسیب دیده و مناطق محروم میرسد و نیز از فعالیت های موثر در راستای تربیت و خودسازی دانشجویان و ان شاء الله در راستای زمینه سازی ظهور خواهد بود.
1403/4/13 چهارشنبه
برگزاری مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ملایر
مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ملایر با حضور دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه، دکتر قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی، روسا ومعاونين دانشکده‌ها، مديران گروه و جمع زيادي از دانشجويان در مرکز همایش های شهید حاج رسول حیدری برگزار گرديد.
در ابتداي مراسم دکتر قراباغی ضمن خير مقدم و تبریک به دانشجويان و تشکر از افرادی که در برگزاري این مراسم باشکوه دخيل بوده‌اند گفت: موضوع فرهنگ در جامعه ما و بخصوص در دانشگاه‌ها از اهميت زيادي برخوردار است و اميدوارم دانشجوياني که امروز فارع التحصيل مي‌شوند با برنامه‌ريزي به مدارج علمي بالاتر راه يابند و اين امر جز با تلاش و برنامه ريزي حاصل نمي‌شود.
وی در ادامه افزود که تمام تلاش کادر فرهنگی دانشگاه این بوده است که میزبان خوبی در این مدت 4ساله برای دانشجویان بوده باشیم و امیدواریم این امر محقق شده و دانشجویان با خاطره خوش از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.
در ادامه رئيس دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر گردید و در ضمن تبریک به فارغ التحصیلان اظهار داشت: زندگي خود در اين مدت را مرور کنيد، تا ضمن شناسايي نقاط ضعف و قوت، با برنامه‌ريزي و همچنين برطرف کرد ضعفها، خود را براي ورود به مدارج علمي بالاتر و همچنين زندگي اجتماعي آماده نماييد.
این جشن با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری تشکل قرآن و عترت در زمینه فضاسازی و مستند سازی انجام شد. این برنامه دارای بخش های متنوع و مختلفی از جمله شاهنامه خوانی، اجرای نمایش استندآپ کمدی، مسابقه طنز، اهدای تندیس یادبود، لوح تقدیر و هدیه فرهنگی به تمامی دانشجویان بود.
در نهایت مراسم با پذیرایی و تصویربرداری آتلیه ای از دانشجویان به پایان رسید.
1403/3/1 سه‌شنبه
اولین جشنواره رویداد های برتر، یاوران علمی و اعضای هیئت علمی نمونه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها
این جشنواره که به منظور شناسایی و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق و هویت‌بخشی به کنش گری فرهنگی و اجتماعی اعضای هیأت علمی، مدیران و یاوران علمی طرح‌ریزی شده است، برای اولین بار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود.
بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی این جشنواره مستقر در دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی، جشنواره ملی جریان با رویکرد اشتراک گذاری تجربه های موفق کنش فرهنگی و اجتماعی در نظام دانشگاهی، ایجاد تعامل مؤثر میان کنش گران و شکل گیری جریان نوین فرهنگی و اجتماعی در فضای آموزش عالی با ایجاد جذبه های رقابتی برگزار می شود.
بر همین اساس، بخش های مختلف این جشنواره شامل رویدادها و فعالیت‌های برتر فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برتر بین‌المللی، اعضای هیأت علمی سرآمد فرهنگی و اجتماعی، یاوران علمی نمونه فرهنگی و اجتماعی و نیز معرفی دانشگاه‌های برتر فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
طبق آئین‌نامه این جشنواره علاوه بر اعضای هیأت علمی همکار فرهنگی، مدیران و کارگزاران فرهنگی و اجتماعی، کنش‌گران فعال فرهنگی و اجتماعی غیرشاغل در حوزه معاونت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها امکان شرکت در این رقابت را دارند.
علاقمندان می‌توانند با مطالعه ضوابط مندرج در شیوه‌نامه و تهیه مستندات لازم، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد ملی از طریق سامانه ذیل اقدام نمایند.

https://jarayan.dmsrt.ir

فایل pdf  شیوه نامه اجرایی
1403/2/31 دوشنبه
برگزاری برنامه قرآنی ویژه ولادت امام رضا (ع)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ملایر و به همت تشکل قرآن و عترت این دانشگاه روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاری ارجمند و بین المللی استاد سعید پرویزی و با سخنرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و  اجرای گروه سرود برگزار شد.با توجه به شهادت رئیس جمهور و همراهان آیات مرتبط با شهادت در این محفل توسط قاری بین المللی تلاوت شد.
همچنین این قاری بین المللی در مراسم یادبود شهدای خدمت در مسجد جامع نیز به تلاوت پرداخت.
 
1403/2/27 پنجشنبه
مراسم رونمایی و اکران مستند دانشجوی شهید احمد رضا احدی برگزار شد.
مراسم رونمایی و اکران مستند دانشجوی شهید احمد رضا احدی رتبه یک کنکور سراسری رشته پزشکی در دانشگاه ملایر به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی، بسیج اساتید و کانون های فرهنگی مهدویت و فیلم و عکس برگزار شد.
در ادامه ی برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی ملایر با محوریت شهید احمد رضا احدی که در سال 1402 برگزار شد، مراسم رونمایی و اکران مستند زندگینامه شهید با عنوان از دانشگاه تا دانشگاه با حضور مادر بزرگوار این شهید عزیز در مرکز همایش های شهید حاج رسول حیدری دانشگاه ملایر برگزار گردید.
این برنامه با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان دانشگاه و آحاد مردم شهید پرور شهرستان ملایر با روایتگری دکتر مصیبی از اساتید دانشگاه و از همرزمان شهید، سخنرانی کارگردان مستند، اجرای گروه سرود و مولودیه خوانی برگزار و با تقدیر از مادر شهید به پایان رسید.
1403/2/10 دوشنبه
برگزاری سومین دوره توانمندسازی فعالین فرهنگی (طرح حامیم) در دانشگاه ملایر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ملایر، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ملایر و با همکاری معاونت فرهنگی و مجموعه تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی مذهبی و انجمن‌های علمی ، دوره حامیم۳ (توانمندسازی فعالین فرهنگی )در مورخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری با حضور دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شد.
در این دوره که با برگزاری ۸ کارگاه با موضوعات متنوع فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و با حضور اساتید برجسته و مجرب از دانشگاه های قم،همدان و ملایر برگزار شد تعداد ۷۰ نفر دانشجوی دختر و ۲۵ نفر دانشجوی پسر از دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دو روز حضور داشتند.

 
1403/2/9 یکشنبه
تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملایر در حمایت از خیزش گسترده دانشگاهیان آزاداندیش و حامی فلسطین در جهان
همگام با خیزش عمومی دانشجویان سراسر دنیا در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات ددمنشانه صهیونیسم جهان خوار، تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه ملایر در حمایت از دانشجویان آزادی خواه در جهان و‌ محکومیت جنایات رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل یکشنبه ۹ اردیبهشت در محوطه روبروی ساختمان سردار شهید سلیمانی و به همت روابط عمومی دانشگاه و مجموعه بسیج دانشجویی برگزار شد.
در ابتدای مراسم هادی مزارعی دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان در سخنانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از جنبش بیداری دانشجویان سراسر دنیا حمایت کرد و برخورد خشن نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه با دانشجویان آزادی‌خواه و عدالت خواه را محکوم نمود.
در ادامه مراسم حجت الاسلام دکتر ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به خیزش دانشجویان با وجدان های بیدار در سراسر دنیا بویژه در کشورهای غربی، این پدیده را بیداری انسانی قلمداد نمود و برخورد دوگانه کشورهای مدعی دروغین آزادی و دموکراسی را در مواجهه با جنبش دانشجویی به شدت محکوم کرد.
وی با بیان پیروزها و دستاوردهای جبهه مقاومت ادامه تاکید کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قطعا رژیم اشغالگر قدس نابودشدنی و از بین رفتنی است.
در خاتمه نیز بیانیه دانشجویان توسط ابوالفضل شیرمحمدی نماینده بسیج دانشجویی قرائت شد و حاضرین با آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از مرز های کشور های مسلمان عبور کرده و فریاد مواخذه بر جنایت هایشان از مردمان آزادیخواه کشورهایی که دولت آنها حامیان این اشغالگران هستند نیز به گوش می‌رسد .
در مقابله با اعتراضات اخیر دانشجویان و اساتید آزادیخواه در آمریکا و اخراج و ضرب و شتم آنها و هتک حرمت مقام دانشجو و اساتید همه حاکی از آن است که شعار آزادی بخشیدن به جامعه دانشجویی توسط هیات حاکم بر آنان شعاری بیش نبوده و کشور اصلی که حامی رژیم اشغالگر قدس است قافیه را به حق باخته است.
گستردگی این اعتراضات در اروپا و سرکوب کردن دانشجویان صلح طلب هیچ فایده ای نه تنها به حال منافع این آمران غاصب نخواهد داشت بلکه باعث زبانه کشیدن بیش از پیش آتش خشم جهانیان بر علیه ‌ددمنشی های نتانیاهوهای جهان است.
حال که دانشجویان در سراسر کشور ها شعار عدالت خواهی سر می‌دهند ، رسالت ما دانشجویان ، جوانان و اساتید ایرانی بعنوان مسلمان و حامیان همیشگی غزه شریف دشوار تر از تمام آفاق است.
شهدای ما با قطره به قطره خون پای عدالت و آزادی ایستادند و در جبهه های دادگری از جان در خاک بذر استقلال کاشتند و با خون خود آبیاریش کردند و سال‌های سال امثال حاج قاسم ها بذر های کاشته شده آنان را با رشادت به درختانی تنومند در مقابل هر ظلمی سپر کردند تا امروز الگویی باشند برای ما که نهراسیم و بی محابا به پهنه های اعتراض بپیوندیم و محکومیت این اشغالگران را بر صفحه ظلم دفتر تاریخ مهر تصدیق بزنیم.
دانشجویان خونخواه و استادان پیشگام  آزادی در اروپا و آمریکا پیغام از ما به شما که از پا ننشینید چرا که اعتراض سرکوب دارد و آزادی هزینه.
ما دانشجویان و استادان ایرانی نیز در کنار شماییم و آزادانه آرمان های رهایی فلسطین را با فریاد نشان خواهیم داد ، باشد که استمرار، شجاعت و رادمردی هایمان پایاپای هم موجب فتح قله های آزادی باشد و منتقم خون شهدای مقاومت بوده و با پیروزی خود بر آنان درود فرستیم.

 
1403/1/20 دوشنبه
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن در دانشگاه ملایر برگزار شد.
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه، مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور ریاست، معاونین، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده ایشان و مهمانان ویژه از جمله قاریان بین المللی قرآن کریم آقایان احسان بیات و مهدی ساعد به همراه سرهنگ فارسی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر در دانشگاه برگزار شد.
 حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن بیان برکات این ماه مبارک به تشریح جزییات فعالیت های صندوق خیریه «منّا» پرداخت و از کسانی که در این صندوق بصورت مستمر فعالیت داشتند تقدیر کرد.
 در این مراسم،قاریان به قرائت مجلسی قرآن کریم و منافسه قرآنی پرداختند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
در ادامه این ویژه برنامه نیز «سرود سلام فرمانده ۳» توسط فرزندان کارکنان دانشگاه به صورت گروهی همخوانی شد.
در پایان این برنامه نیز پس از برگزاری نماز جماعت ،حضار گرامی بر سر سفره افطاری دانشگاه حاضر شده و روزه خود را افطار کردند.
1402/12/22 سه‌شنبه
برگزاری طرح ملی قرآنی مسطورا(سطر سطر زندگی با آیه ها) ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور
نظر به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان طرح ملی قرآنی مسطورا(سط سطر زندگی با آیه ها) ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور همراه با اعطای گواهینامه آموزشی و جوایز نفیس و ارزنده به برگزیدگان اجرا می گردد.
علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و شرکت در این طرح بزرگ قرآنی به درگاه آموزش مجازی سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس https://lms.telavat.ir مراجعه نمایند.


 
1402/12/16 چهارشنبه
برگزاری کارگاه گزارش نویسی جشنواره ویژه انجمن های علمی دانشگاه ملایر
کارگاه گزارش نویسی جشنواره حرکت ویژه دبیران و فعالین حوزه انجمن های علمی  با تدریس دکتر امید زهتاب ور  در تاریخ 16 اسفند 1402 بر گزار شد. دکتر زهتاب ور ضمن توضیح شیوه نامه اجرایی جشنواره حرکت و تشریح بندهای مختلف آن برای دانشجویان به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ داد.دکتر زهتاب ور راهکارهایی مختلفی در جهت رشد بیشتر انجمن ها  از جمله تشکیل انجمن علمی ویژه اساتید ،برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در خصوص رشته های تخصصی وعام المنفعه بودن فعالیت های انجمن علمی را ارایه نمود، در پایان جلسه نمونه های متنوعی از گزارشات  برگزیده های جشنواره قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معرفی کارکنان
دکتر حسن قراباغی
کریم ابراهیمی
جواد پورتقی
فاطمه همتی
دکتر فاطمه ساریخانی
علی شریفی
همایش ها و رویدادهابيشتر