شنبه 6 مرداد 1403   03:07:27
1398/7/10 چهارشنبه
اخبار دانشگاهبيشتر
دو عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر در زمره برترین های کشور در زمینه همکاری با جامعه و صنعت قرار گرفتند 1403/4/31 یکشنبه
دو عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر در زمره برترین های کشور در زمینه همکاری با جامعه و صنعت قرار گرفتند
بر اساس ارزیابی انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیات علمی برتر کشور در همکاری با جامعه و صنعت سال 1402 معرفی شدند و در این بین دکتر فرشاد سلیمانی از گروه مهندسی مواد و دکتر علی نوری از گروه علوم تربیتی دانشگاه ملایر در زمره منتخبان کشوری قرار گرفته اند.
این موفقیت را خدمت ایشان و جامعه دانشگاه ملایر تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت‌های روزافزون را داریم.
معاونت پژوهش و فناوری
برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم شهرستان ملایر 1403/4/17 یکشنبه
برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم شهرستان ملایر
اردوی جهادی با هدف خدمت رسانی به روستاهای محروم شهرستان ملایر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر و در در چند روستای بخش زند شهرستان ملایر برگزار شد.
حسین نوروزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در خصوص برگزاری این اردو گفت:
اردوی جهادی با حضور حدود 50 نفر از دانشجویان بسیجی و فعالین فرهنگی و با حمایت های ریاست و معاونت فرهنگی و اجتماعی و بسیج دانشجویی(گروه جهادی دانشجوی شهید احمد رضا احدی) دانشگاه در روستاهای مهدویه، پیهان، طائمه و کیکله در حال برگزاری می باشد.
 این اردو در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی از جمله تکمیل پروژه ساخت یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای بخش زند و برگزاری کارگاه ها و کلاس های فرهنگی و آموزشی و علمی در چند روستای بخش زند شهرستالن ملایر انجام میگردد.
دکتر حسن قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در حاشیه بازدید و سرکشی مسئولین دانشگاه ملایر از روند برگزاری این اردو اظهار داشت: تلاش‌های جهادگران بسیجی در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای جهادی همواره مورد توجه و تاکید بوده است و از فعالیت های عام المنفعه محسوب می گردد که خیر آن به اقشار آسیب دیده و مناطق محروم میرسد و نیز از فعالیت های موثر در راستای تربیت و خودسازی دانشجویان و ان شاء الله در راستای زمینه سازی ظهور خواهد بود.
پیام تبریک رئیس دانشگاه به رئیس جمهور منتخب مردم 1403/4/17 یکشنبه
پیام تبریک رئیس دانشگاه به رئیس جمهور منتخب مردم
بسم الله الرحمن الرحیم
با تسلیت ایام حزن اهل بیت علیهم السلام و ماه محرم؛ به لطف خداوند متعال یکبار دیگر مردم با حضور در پای صندوق های رای؛ مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.
دولت سیزدهم با شهادت رئیس جمهور مجاهد و مردم دارش پایان یافت و پس از شهادت با مدیریت صحیح امور اجرایی کشور بدون کوچکترین اخلالی اداره و به فضل الهی و تلاش دولتمردان انتخابات در زمان مقرر قانونی برگزار شد و رئیس جمهور منتخب معرفی گردید.
از ملت ایران و نخبگان دانشگاهی خصوصاً دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه ملایر که در ایام انتخابات برای افزایش مشارکت تلاش کردند، تقدیر و تشکر نموده و انتخاب آقای دکتر مسعود پزشکیان را به ایشان تبریک عرض می نماییم.
امید است به برکت ماه عزاداری سید الشهدا علیه السلام وخون پاک شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید، دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم بتواند با استفاده از ظرفیت های فراوان کشور و بهره مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، راه سید الشهدای خدمت را در عرصه های مختلف خصوصاً خدمت به محرومین و مستضعفین، آسایش مردم و پیشرفت کشور، حل مشکل معیشت و مسکن مردم، کسب مرجعیت علمی و فناوری و کمک به جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ادامه دهد و در یک کلام با پیروی از امامین انقلاب در دولت چهاردهم شاهد تحقق اهداف گام دوم انقلاب باشیم.
منتخب ملت ایران پس از تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری، رئیس جمهور ملت ایران است و احاد مردم ایران و جناح ها و گروه های مختلف سیاسی باید از فضای تبلیغات انتخابات خارج شده و با تلاش و کوشش مضاعف برای تحقق اهداف بلند انقلاب، سربلندی ایران اسلامی و رفع مشکلات کشور اقدام نمایند.
برگزاری مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ملایر 1403/4/13 چهارشنبه
برگزاری مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ملایر
مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ملایر با حضور دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه، دکتر قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی، روسا ومعاونين دانشکده‌ها، مديران گروه و جمع زيادي از دانشجويان در مرکز همایش های شهید حاج رسول حیدری برگزار گرديد.
در ابتداي مراسم دکتر قراباغی ضمن خير مقدم و تبریک به دانشجويان و تشکر از افرادی که در برگزاري این مراسم باشکوه دخيل بوده‌اند گفت: موضوع فرهنگ در جامعه ما و بخصوص در دانشگاه‌ها از اهميت زيادي برخوردار است و اميدوارم دانشجوياني که امروز فارع التحصيل مي‌شوند با برنامه‌ريزي به مدارج علمي بالاتر راه يابند و اين امر جز با تلاش و برنامه ريزي حاصل نمي‌شود.
وی در ادامه افزود که تمام تلاش کادر فرهنگی دانشگاه این بوده است که میزبان خوبی در این مدت 4ساله برای دانشجویان بوده باشیم و امیدواریم این امر محقق شده و دانشجویان با خاطره خوش از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.
در ادامه رئيس دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر گردید و در ضمن تبریک به فارغ التحصیلان اظهار داشت: زندگي خود در اين مدت را مرور کنيد، تا ضمن شناسايي نقاط ضعف و قوت، با برنامه‌ريزي و همچنين برطرف کرد ضعفها، خود را براي ورود به مدارج علمي بالاتر و همچنين زندگي اجتماعي آماده نماييد.
این جشن با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری تشکل قرآن و عترت در زمینه فضاسازی و مستند سازی انجام شد. این برنامه دارای بخش های متنوع و مختلفی از جمله شاهنامه خوانی، اجرای نمایش استندآپ کمدی، مسابقه طنز، اهدای تندیس یادبود، لوح تقدیر و هدیه فرهنگی به تمامی دانشجویان بود.
در نهایت مراسم با پذیرایی و تصویربرداری آتلیه ای از دانشجویان به پایان رسید.
راه یابی  4 نفر از دانشجویان دانشگاه ملایر در رشته های  زیست شناسی و شیمی  به مرحله نهایی بیست و نهمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور 1403/4/11 دوشنبه
راه یابی 4 نفر از دانشجویان دانشگاه ملایر در رشته های زیست شناسی و شیمی به مرحله نهایی بیست و نهمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور
مرکز المپیاد علمی دانشجویی اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی بیست و نهمین المپیاد علمی - دانشجویی کشوررا اعلام کرد. در تاریخ 31  فروردین ماه 1403 اولین مرحله از بیست و نهمین المپیاد غیر متمرکز علمی-دانشجویی کشور در دانشگاه بوعلی سینا (به مرکزیت منطقه 4 کشور) برگزار گردید. در کمال مسرت و افتخار 2 نفر از دانشجویان دانشگاه ملایر شرکت کننده در این رقابت نیز موفق شدند به مرحله نهایی المپیاد کشوری راه پیدا کنند. همچنین از طریق آزمون کارشناسی ارشد نیز 2 نفر دیگر از دانشجویان دانشگاه موفق به راه یابی به مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپباد علمی –دانشجویی گردیده اند.  اسامی این عزیزان به شرح زیر است:
معاونت آموزشی و دفتر هدایت استعداد درخشان دانشگاه این موفقیت را به این عزیزان تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت در مرحله نهایی المپیاد علمی – دانشجویی کشور را دارد.
ردیف نام نام خانوادگی رشته المپیاد شیوه پذیرش
1
صبا شیروان بروجنی سلولهای بنیادی و مهندسی بافت آزمون المپیاد غیر متمرکز - منطقه 4
2 نرگس کولیوند شیمی آزمون المپیاد غیر متمرکز - منطقه 4
3 پدرام باور زیست شناسی آزمون کارشناسی ارشد
4 امیررضا زردشتی سلولهای بنیادی و مهندسی بافت آزمون کارشناسی ارشد

 
مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه‌متمرکز دکتری 1403 دانشگاه ملایر 1403/3/20 یکشنبه
مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه‌متمرکز دکتری 1403 دانشگاه ملایر
برای مشاهده اطلاعیه روی لینک زیر کلیک کنید:
اطلاعیه شماره یک آزمون دکتری 1403 دانشگاه ملایر

صفحه ویژه ثبت نام اينترنتي

فرم های مورد نیاز

۱. فرم شماره ۱ مشخصات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی
۲. فرم شماره ۲ تعهد حضور تمام وقت در دوره دکتری
۳. فرم شماره ۳ فرم توصیه نامه
۴. فرم شماره ۴ فرم مخصوص داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان موسسات آموزشی
سامانه ها
-صفحه ویژه ثبت نام اينترنتي
-سامانه پرداخت الکترونیکی دانشگاه (آموزش پرداخت الکترونیکی
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از چهار سال خدمات جهادی «دکتر بیگی‌نژاد» عنوان کرد: دکتر بیگی‌نژاد یک نماینده پرافتخار، دین‌دار، مومن و از جمله فعال‌ترین و دقیق‌ترین نمایندگان و بسیار پیگیر بود که سلامت وارد مجلس شد و سلامت از مجلس بیرون آمد. 1403/3/13 یکشنبه
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از چهار سال خدمات جهادی «دکتر بیگی‌نژاد» عنوان کرد: دکتر بیگی‌نژاد یک نماینده پرافتخار، دین‌دار، مومن و از جمله فعال‌ترین و دقیق‌ترین نمایندگان و بسیار پیگیر بود که سلامت وارد مجلس شد و سلامت از مجلس بیرون آمد.
« دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی» شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از چهار سال خدمات جهادی «هادی بیگی‌نژاد» در دانشگاه ملایر ضمن گرامی داشت شهدای خدمت با  بیان اینکه شهید رییسی به عنوان هماهنگ کننده قوا عمل می‌کرد و اخلاق‌مدار بود افزود: شهید جمهور از جنس سردار سلیمانی بود و برای همیشه ماندگار شد.
وی با اشاره به دوستی دیرینه خود با شهید آیت‌الله رئیسی و سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار شهید سلیمانی نیز از جنس انقلاب بود و سخنرانی کوبنده و ماندگار وی در استان همدان، مشهورترین سخنرانی شهید سلیمانی بود که هیمنه آمریکا را در هم ریخت.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هر آنچه داریم باید فدای انقلاب، نظام، رفاه عمومی و خدمتگزاری به مردم کنیم، ادامه داد: هر کسی هر آنچه دارد، فدای نظام و انقلاب کند این یعنی انقلابی بودن و شهید «حسین امیرعبداللهیان» نیز جنس همین مردان انقلابی بود.
حاجی‌بابایی گفت: امروز ما نیاز به شهادت مردان بزرگی همچون شهید جمهور و سردار سلیمانی داریم و انقلاب ما انقلابی است که به شهادت نیاز دارد.
وی با اشاره به وجود سرمایه‌های بزرگی در کشور همچون شهید حججی، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم وظیفه هر مسئول و مدیری در نظام مقدس جمهوری است و چنانچه مسئولان خوب کار نکنند، به مردم و خون شهیدان خیانت کرده‌اند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انقلاب ما از نوع انقلاب امام حسین(ع) بود و ما انقلاب کردیم برای احیای آنچه سیدالشهدا(ع) می‌خواست و اگر کسی جز برای این مسیر، حرکت کرده باشد شهید نیست.
حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم شهید شد و مسیرش، مسیر حفظ نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: اینکه امروز به برکت شهیدان اسلام نام و سیره  و مکتب حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در دنیا صادر شده و مردم غزه با تفکر کربلایی می‌جنگند و دنیای استکبار و استعمار را زمین‌گیر کرده، به برکت انقلاب اسلامی است.
به گفته وی؛ انقلاب اسلامی ایران این تفکر را در دنیا ترویج داده و در حد بسیار بالا به اهداف انقلاب رسیده‌ایم و داعیه‌دار اندیشه بزرگ ناب اسلامی هستیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب، در غزه باران اهل بیت(ع) و تشیّع می‌بارد، ادامه داد: اگر شهید رئیسی را خدا پرواز می‌دهد، چون خالصانه به مردم خدمت کرده است و مسئولان باید این خط و مشی شهید جمهور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به وجود مشکلات متعددی در کشور، گفت: مجلس یازدهم در کنار دولت سیزدهم، تلاش بسیاری برای حل این مشکلات انجام داد تا نظام بتواند از موهبت مردم استفاده کند و بسیاری از مشکلات را احصاء کردیم تا بتوانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب امروز در نزدیکی قله هستیم و این انقلاب، انقلابی است که بعد از ۱۴۰۰ سال با این عظمت اتفاق افتاد و توانست از معابر بزرگی عبور کند و جبهه مقاومت به نام ایران سکه می‌زند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سرمایه‌های اجتماعی افزایش یافت، گفت: ملت ایران با شهید دادنشان، همان راه پرآوازه امام حسین(ع) را ادامه دادند و امروز در مسیر اسلام هستیم و باید مردانه از انقلاب دفاع کنیم، هراسی وجود ندارد.
دکتر بیگی نژاد  یک نماینده پرافتخار، دین‌دار و مومن است.
حاجی‌بابایی همچنین ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های چهار سال خدمت « دکتر هادی بیگی‌نژاد» به عنوان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در طول مدتی که خدمت نمایندگان ملایر بودم، وی یک نماینده پرافتخار، دین‌دار و مومن است.
وی با بیان اینکه در مدت چهار سال مجلس یازدهم، هیچ کشمکشی بین نمایندگان ملایر ندیدم و تمام هدفشان خدمت به مردم بود، یادآور شد: بیگی‌نژاد در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس جزء فعال‌ترین و دقیق‌ترین عضو کمیسیون بود و جداول بسیار تاثیرگذاری برای بودجه طراحی کردیم که وی بسیار پیگیر و دقیق بود و باید قدر چنین افرادی را بدانیم.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسی که همچون دکتر بیگی‌نژاد سلامت وارد مجلس می‌شود و سلامت از مجلس بیرون آمد، باید تقدیر و تکریم شود و در همه مسئولیت‌ها، مدیران جمهوری اسلامی باید رنگ انقلاب، شهید، جبهه و جنگ بگیرند.

مصالح مردم مبنای کار «هادی بیگی‌نژاد» بود
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: «دکتر حاج‌بابایی» یک شخصیت ملی است که در کسوت یک فرهنگی آرام‌آرام با یک تلاش مستمر و با صبر و استقامت تا بالاترین مراتب در سطح وزارت رسید و امروز به عنوان نایب رئیس مجلس و قائم مقام یک قوه در کشور مطرح شده است.
«سلمان اسماعیلی» مبانی را یک اصل مهم برای شناخت یک شخصیت سیاسی دانست و بیان کرد: جوهره ایمان، تقوا و انقلابی‌گری را در وجود دکتر بیگی‌نژاد دیدم و مومن و ایمانی بودن در مسیر تلاش و حرکت عمومی او موج می‌زد. وی افزود گاهی اوقات برداشت و نگاه ما نسبت به مسائل یکسان نبود، اما این تفاوت نگاه و سلیقه، ذره‌ای در خدمت‌رسانی به مردم خللی ایجاد نکرد.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه وی مبنای برادری را برادری شهیدان کاظمی و سردار سلیمانی و مبنای کار را ایمانی و مصالح مردم می‌دانست، خاطرنشان کرد: پیگیری و تلاش مجدانه تا رسیدن به نتیجه مطلوب از دیگر مولفه‌های مهم دکتر بیگی‌نژاد است و امروز تکریم و تجلیل از «هادی بیگی‌نژاد» نیست؛ بلکه تکریم از مرام، مسلک، منش و یک راه است.

نماینده سابق مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امام راحل برای ما شخصیت حیات‌بخشی است و بنیانگذار کبیر انقلاب کسی بود که با اراده‌اش جهانی را تغییر داد و این کار قدرت و خودسازی بالایی می‌خواهد.
«دکتر بیگی‌نژاد» ضمن اراده گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در مجلس یازدهم، اظهار کرد: یکی از شاگردان این مکتب شهید آیت‌الله رئیسی است و آرزو داریم پایان کار ما نیز اینگونه باشد، چراکه شهید جمهور هم ایران و هم منطقه را تکان داد و سعادتمند شد. بیگی نژاد افزود در مدت چهار سال نمایندگی سعی کردم به درد بخورم، لذا تمام سعی خود را کردم که برای اقشار مختلف مفید باشم و گره ای از مشکلات ایشان حل کنم، لذا در این دوران برای کمیته امداد امام خمینی( ره ) ، جامعه معلولین، تاکسی داران، جانبازان ، روستاییان و اقشار مختلف کارهای مختلف پیگیری شد. بیگی نژاد با اشاره به چند نمونه شاخص از پیگیری های انجام شده،  به مسیر طی شده برای کسب مجوز دانشکده علوم پزشکی از جمله ایجاد ردیف بودجه ای مستقل، اخذ مجوز چند رشته جدید و غیره پرداخت. او همچنین به مسیر طی شده برای جذب اعتبار برای اجرای پروژه فاضلاب ملایر اشاره نمود و حجم کارهای صورت گرفته در حوزه آب آشامیدنی، بازبینی و اجرای طرح هادی در روستاها را بی نظیر دانست.
بیگی نژاد با اشاره به بخشی از پرونده تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دولت قبل که خود وی مسئولیت آن را به عهده داشت، به نکاتی از این گزارش اشاره کرد و اشاراتی نیز به تحقیق و تفحص از اوقاف و امور خیریه داشت. وی با بیان اینکه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌کند، دلبستگی مردم را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: مسئولان باید با تلاش شبانه‌روزی خود مردم را به نظام جمهوری اسلامی خوش‌بین کنند و کارنامه نظام و انقلاب خوب و قابل دفاع است.

رئیس دانشگاه ملایر نیز با اشاره به بیاناتی از رهبر فرزانه انقلاب در اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس و وظایف آنها، خاطرنشان کرد: طبق این بیانات، مجلس باید امیدآفرین و دعوت کننده به همدلی باشد و یک نماینده عبادت، تضرع و توسل به درگاه الهی را فراموش نکند.
مردمی بودن و ساده زیستی؛ مولفه‌ای مهم برای نمایندگان مجلس

«دکتر محمدی‌منش» سبک زندگی اسلامی، رقابت‌های مشروع، گذشت، انصاف، کار بی‌منت و سالم وارد شدن و سالم خارج شدن را از دیگر مولفه‌های مورد تاکید رهبری عنوان کرد و گفت: ساده زیستی، اسیر تجملات نبودن، امانتداری، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، عوام زده نبودن، دنبال حل مشکلات مردم و کشور بودن، کار کارشناسی کردن، نگاه هم‌افزایی داشتن، حریت و صراحت داشتن از دیگر مولفه‌های یک نماینده مجلس است که دکتر بیگی‌نژاد این شاخصه‌ها را داشت.

وی مراقب آبروی افراد بودن، اجتناب جدی از تبعیض و فساد و عدم دخالت در انتصابات را از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: در زمان نمایندگی وی و دیگر نماینده ملایر، یک فضای همدلی در دانشگاه ملایر ایجاد کردیم و ریل‌گذاری برای توسعه و اتفاقات خوبی در این دانشگاه رقم خورد.
در خاتمه در این مراسم از زحمات و خدمات جهادی چهار ساله «دکتر بیگی‌نژاد» نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم تکریم و تجلیل شد و  خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، اقشار ، گروه ها ، سازمانها ، اصناف ، حوزه های علمیه ، ادارت ، دانشگاه ها و دیگر ارگانها و گروه های مردم نهاد با اهداء لوح سپاس و هدایایی از تلاش جهادی و خالصانه ایشان تقدیر به عمل آوردند اهدای سفر زیارتی کربلای معلا از سوی جامعه  معولین شهرستان ملایر که با حضور  پررنک خود ، قدر شناسی و غیرت را متجلی ساخته بودند از صحنه های زیبا و تاثیر گذار این آیین با شکوه بود.
همچنین در این مراسم از پوستر مسابقه کتابخوانی «حاج جلال» که روایتگر زندگی «حاج جلال حاجی‌بابایی» از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پدر شهیدان حاجی‌بابایی است، رونمایی شد.
 
در سال ۱۴۰۳ صورت پذیرفت: اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۶ رشته جدید در مقاطع دکتری و  کارشناسی ارشد در دانشگاه ملایر 1403/3/12 شنبه
در سال ۱۴۰۳ صورت پذیرفت: اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۶ رشته جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه ملایر
در راستای سند راهبردی و طرح تحول آموزش عالی با هدف راه اندازی دانشکده های بینارشته ای و فناوری های نوین درخواست مجوز رشته های متعددی در حال انجام است که در گام نخست مجوز رشته های زیر صادر گردیده است.
 اقدامات برای اخذ مجوز رشته های جدید و بینارشته‌ای جدید ادامه خواهد داشت.

۱- دکتری  شیمی-فیزیک
۲- کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک
۳-  کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی
۴-  کارشناسی ارشد شیمی کاربردی
۵- کارشناسی ارشد زیست فناوری
۶-  کارشناسی ارشد علم داده
گروه برنامه ریزی آموزشی
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
حمایت دانشگاه ملایر از جذب دانشجویان دارای رتبه‌های برتر در آزمون‌های سراسری ارشد/دکتری و استعداد درخشان (بدون آزمون) در دوره‌های تحصیلات تکمیلی 1403/3/12 شنبه
حمایت دانشگاه ملایر از جذب دانشجویان دارای رتبه‌های برتر در آزمون‌های سراسری ارشد/دکتری و استعداد درخشان (بدون آزمون) در دوره‌های تحصیلات تکمیلی
به اطلاع دانشجویان محترم کارشناسی و کارشناسی ارشد می رساند دانشگاه ملایر مطابق با آیین نامه حمایت از جذب دانشجویان برتر و مستعد (مصوب در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه مورخه 5/6/1402) اقدام به حمایت از دانشجویان ورودی با رتبه های برتر به دوره های کارشناسی ارشد و دکتری  رشته های مختلف خود می‌نماید. این حمایت ها در دو سطح 1 و 2 مطابق با شرایط مندرج در جدول های 1 و 2 صورت خواهد پذیرفت.
جدول 1: معیارهای تعیین شده جهت تخصیص حمایت های سطوح 1 و 2
سطح حمایت معیارهای مشمولین حمایت
سطح 1 دارندگان رتبه زیر 50 آزمون ورودی کارشناسی ارشد در هر رشته
دارندگان رتبه های اول تا سوم دوره دکتری در هر رشته
سطح 2 دارندگان رتبه آزمون ورودی ارشد و دکتری مطابق جداول 3 و 4
دارندگان رتبه آزمون ورودی ارشد و دکتری برای دانشجویان بومی تا 5/1 برابر رتبه جداول 3 و 4
دانشجویان ورودی به مقاطع ارشد و دکتری از طریق آیین نامه استعداد درخشان (بدون آزمون).

جدول 2:  انواع حمایت های قابل تخصیص به مشمولین سطوح 1 و 2 با نظر شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه
  1. پرداخت کمک هزینه تحصیلی حمایتی به مدت دو نیمسال حداکثر معادل شهریه ثابت و متغیر دانشجوی شبانه هم ورودی
  1. تامین و پرداخت هزینه های مرتبط با برنامه های اجرایی توانمندسازی و پشتیبانی از فعالیت‏های آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه دانشجو در مدت تحصیل مجاز، به پیشنهاد استاد راهنما
  1.  پرداخت هزینه خوابگاه (برای دانشجویان غیر بومی با رتبه های برتر) و تغذیه دانشجو در طول مدت تحصیل توسط دانشگاه.
  1. استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی دانشگاه بصورت رایگان در مدت تحصیل
  1.  اولویت بورس شغلی در صورت انعقاد قرارداد یا تفاهم نامه در خصوص تامین نیروی متخصص با صنعت
  1. پرداخت تشویق مالی به دانشجو در بدو شروع به تحصیل در دانشگاه تا حداکثر معادل پنج برابر مجموع شهریه ثابت و متغیر واحدهای اخذ شده دانشجوی شبانه
  1. بهره مندی رایگان از دوره های آموزش آزاد و مهارت آموزی دانشگاه
  1. پرداخت کمک هزینه شرکت در همایش های علمی داخلی مرتبط با رشته برای دانشجویان کارشناسی و پرداخت کمک هزینه شرکت در کنفرانس های علمی داخلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا دو برابر تعداد تعیین شده در آیین نامه تحصیلات تکمیلی
  1. پرداخت کمک هزینه شرکت در همایش های علمی داخلی مرتبط با رشته برای دانشجویان کارشناسی و پرداخت کمک هزینه شرکت در کنفرانس های علمی داخلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا دو برابر تعداد تعیین شده در آیین نامه تحصیلات تکمیلی

جدول3:  رتبه های  معیار برای تعیین مشمولین حمایت سطح 2 برای ورودی های 1403 در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مختلف . (برای دانشجویان بومی تا یک و نیم برابر این رتبه به عنوان مشمولین سطح 2 حساب می گردد)
نام رشته رتبه کل در رشته امتحانی  معیار
 برای ورودی غیر بومی
مديريت حاصلخيزي -زيست فناوري ومنابع خاك                               25
علوم ومهندسي مرتع وآبخيزداري  (کلیه گرایش ها)                                         45
فلسفه وكلام اسلامي                                                    71
 فوتونيك                                                               90
علوم دام و طیور (کلیه گرایش ها)                                                        92
علوم ومهندسي محيط زيست (کلیه گرایش ها)                                             93
علوم ومهندسي آب                                                         135
علوم ومهندسي باغباني  (کلیه گرایش ها)                                                199
روان شناسي                                                            465
فيزيك                                                                 501
مهندسي متالورژی و مواد                                                 514
علوم تربيتي  (کلیه گرایش ها)                                                          546
زبان  انگليسي                                                          601
رياضي (کلیه گرایش ها) 632
مطالعات  قرآن وحديث                                                         708
شيمي (کلیه گرایش ها) 784
مديریت (کلیه گرایش ها)                                                                860
مهندسي عمران (کلیه گرایش ها)                                                  1317
مهندسي مكانيك                                                         1734
مهندسي برق (کلیه گرایش ها)                                                                           317
حقوق کیفری و جرم شناسی بر اساس میانه رتبه ورودی های 1403
 تعیین می گردد.
زیست فناوری
هوش مصنوعی و رباتیک

جدول 4:  رتبه های  معیار برای تعیین افراد مشمول حمایت سطح 2 برای ورودی های 1403 در مقطع دکتری رشته های مختلف. (برای دانشجویان بومی تا یک و نیم برابر این رتبه به عنوان مشمولین سطح 2 حساب می گردد)
نام رشته قبولی رتبه کشوری آزمون کتبی مرحله اول
(افراد غیر بومی)
 
علوم ومهندسي محيط زيست 20  
ریاضی کاربردی  و  ریاضی جبر 177  
فيزيك *فيزيك ماده چگال 187  
شیمی – شیمی فیزیک بر اساس میانه رتبه ورودی های 1403 تعیین می گردد.
دفتر هدایت استعدادهای درخشان
همایش ها و رویدادهابيشتر
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
در سال ۱۴۰۳ صورت پذیرفت: اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۶ رشته جدید در مقاطع دکتری و  کارشناسی ارشد در دانشگاه ملایر
عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در سال 2023 قرار گرفت.
هفت نفر از پژوهشگران دانشگاه ملایر در لیست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در سال 2023 قرار گرفتند.
دسترسی سریع
1399/8/10 شنبه
نماد اعتماد الکترونیکی دانشگاه ملایر
تماس با ما

1398/8/4 شنبه

تماس با ما

نشانی:ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر-اراک کدپستی: 84621-65741

تلفن: 32457300-81-98

pr[at]malayeru.ac.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
کانال ایتا دانشگاه ملایر