یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   03:51:20
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
شنبه 25 دی 1395 تاریخچه و معرفی دانشگاه ملایر

دانشگاه ملایر

 دانشگاه ملایر دومین دانشگاه بزرگ دولتی استان همدان
مجتمع آموزش عالی ملایر در سال 1384 از دانشگاه بوعلی سینا مستقل شد و رسماً به عنوان دانشگاه ملایر فعالیت خود را آغاز کرد. با تلاش و کوشش مسئولین، روند احداث و تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه شتاب بیشتری یافت و در سال های اخیر نیز تکمیل، تجهیز و بهره برداری بسیاری از پروژه های مختلف عمرانی با جدیت پیگیری و به سرانجام رسیده است.
در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه، تلاش های فراوانی برای اخذ مجوز رشته های جدید انجام پذیرفت و سرانجام در سال 1399 دانشگاه ملایر به دانشگاه جامع ارتقاء پیدا نمود.
در حال حاضر دانشگاه ملایر دارای 85 رشته تحصیلی شامل 14رشته در مقطع دکتری، 40 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 31 رشته در مقطع کارشناسی است و بیش از 5634 دانشجوی ایرانی و خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری در قالب هفت دانشکده عمران و معماری، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم پایه، علوم ریاضی و آمار، ادبیات و علوم انسانی و کشاورزی و پژوهشکده انگور و کشمش مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه ملایر از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسبی نسبت به دانشگاه های همتراز خود برخوردار است، بطوریکه این دانشگاه دارای یک آزمایشگاه مرکزی مدرن و مجهز و 58 آزمایشگاه، کارگاه و سایت های کامپیوتری عمومی و تخصصی است که به منظور استفاده تحقیقاتی در دسترس اعضای هیات علمی، دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی قرار دارد و قابلیت سرویس دهی به محققان و دانشجویان سایر مراکز را نیز داراست.
دانشگاه ملایر با داشتن 5 خوابگاه ملکی با ظرفیت تقریبی 1800 نفر و استفاده از خوابگاه های خودگردان تحت نظارت خود از ظرفیت مناسبی جهت اسکان دانشجویان برخوردار است. همچنین با داشتن دو مجموعه غذاخوری با تجهیزات و فضای مناسب صبحانه، ناهار و شام را به صورت دو منویی به نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان ارائه می نماید.
این دانشگاه با داشتن سرانه فضای ورزشی بیش از یک مترمربع برای هر دانشجو دارای سالن های چندمنظوره فوتسال، والیبال و بسکتبال و سالن های بدنسازی، کشتی، رزمی، تنیس روی میز و خانه شطرنج و دو زمین چمن مصنوعی فوتسال و زمین های ورزشی روباز است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با 26 انجمن علمی دانشجویی، 11 کانون فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، سه تشکل اسلامی، بسیج دانشجویی ،هیات منتظران ظهور و جمع کثیری از فعالان دانشجویی و اساتید برجسته فرهنگی، علاوه بر ارائه برنامه های امید بخش کارآفرین و آینده نگر در مسیر چشم‌اندازها و افق‌های انقلاب اسلامی، در بستر هدایت گر و صمیمی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای فرهنگی عناوین و موفقیت های فراوانی را در جشنواره های فرهنگ قرآنی، حرکت، رویش و چرتکه کشوری کسب نموده است.

روسای دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون:

1- دکتر حسن زمانیان ( 1384 تا 1389)

2- دکتر بهمن امانی (1389 تا 1393)

3- دکتر بهمن حیاتی (1393تا 1395)

4- دکتر منوچهر بابایی پور (از 1395 تا 1397)

5- دکتر محمد ملکی ( 1397)

5- دکتر خسرو سایوند( از 1397 تا 1400)

6- دکتر ابراهیم محمدی منش( از 1400 تا کنون)


رشته های دانشگاه ملایر

راهنمای تلفن دانشگاه ملایر

کلمات کليدي
دانشگاه ملایر, درباره دانشگاه ملایر, معرفی دانشگاه ملایر