پنجشنبه 9 فروردین 1403   17:46:26
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار

1397/7/9 دوشنبه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ملایر برای نیمسال اول سال تحصیلی 97-98

دانشگاه ملایر به منظور انجام رسالت بین المللی خود در راستای گسترش روابط علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای جهان و تحقق اهداف عالیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به پذیرش 4 دانشجوی غیر ایرانی جدید برای نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 گردید.

دکتر منافی مدیر روابط بین الملل و سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه ملایر با اعلام این خبر افزود: با پذیرش این دانشجویان که از کشور آفریقایی بوروندی (Burundi) می باشند؛ و فارغ التحصیل شدن تعدادی از دانشجویان پیشین، تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه ملایر به 19 نفر رسیده است.

وی افزود: در شرایط کنونی، بین المللی شدن اقتصاد، فرهنگ، علم و فناوری وجذب دانشجویان غیر ایرانی موجب مشارکت فعال در روند جهانی تولید علم و تسهیل انتقال فناوری و غنی شدن فرآیند آموزش می شود. حتی عواملی چون ظهور آموزش عالی به مثابه یک کسب و کار و نقش کلیدی دانش آموختگان غیر ایرانی در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشورهای مبدأ و تأثیر تحرک و جابجایی دانشجویان در ارتقاء سرمایه انسانی باعث توجه به مزیت های پنهان جذب دانشجویان خارجی شده است. همچنین نقش آموزش چند فرهنگی در غنا بخشیدن به آموزش­ها و ارتقای برابری، احترام، پذیرش و فهم متقابل فرهنگ های مختلف به واسطه صدور فرهنگ ناب ایرانی توسط دانشجویان دانش آموخته به کشورهای خود، اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی را مضاعف کرده است. به همین منظور دفتر سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ملایر به منظور معرفی توانایی علمی و پتانسیل های موجود در دانشگاه در سطح بین المللی به دانشجویان خارجی و جذب آنها برای ادامه تحصیل در این دانشگاه، تأسیس شده است. این اداره علاوه بر جذب و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی به تقویت و توسعه تعاملات علمی، فرهنگی بین المللی دانشگاه ملایر از طریق معرفی دقیق تر وبهتر ظرفیت های علمی وفناوری دانشگاه ملایر به دانشجویان مستعد وعلاقمند غیر ایرانی می پردازد.

نسخه قابل چاپ