جمعه 10 فروردین 1403   00:48:51
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار





دومین نشست کمیته خیرین دانشگاه ملایر برگزار شد

دومین نشست کمیته خیرین حامی دانشگاه ملایر با حضور دکتر حیاتی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان سمت، حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای هیئت مؤسس کمیته خیرین، برادران سعید پور و سایر خیرین حامی دانشگاه ملایر یکشنبه 12 اردیبهشت ماه در دانشگاه ملایر برگزار شد.

در ابتدا دکتر حیاتی ضمن خوشامدگویی به خیرین و گرامیداشت حضور ایشان در دانشگاه ملایر، از حمایت های دکتر احمدی از دانشگاه ملایر، در سالهای گذشته قدردانی نمود.

وی همچنین از همکاری های برادران سعیدپور با دانشگاه ملایر در ساخت دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی سپاسگزاری کرد و ابراز امیدواری نمود با حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخت این دانشکده تا پایان شهریور ماه به پایان رسیده و برای ترم جدید افتتاح شود.

دکتر حیاتی همچنین روز معلم را تبریک گفت و از زحمات یکساله اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر قدردانی نمود. ایشان با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته خیرین در تهران، هدف اصلی برگزاری این جلسه را تعیین اعضای هیئت امنا و سایر اعضای حقوقی کمیته برشمرد.

ایشان با اشاره به نیاز دانشگاه ها به حمایت خیرین گفت: در کشور ما به خاطر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، خیرین زیادی در حوزه ی مدرسه سازی و احداث مسجد فعالیت می کنند اما تعداد آنان در حوزه ی دانشگاهی کمتر است و وزارت علوم با توجه به اهمیت این موضوع کمیته خیرین را تاسیس و نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور را سال گذشته در مشهد برگزار  کرد.

وی افزود: در دانشگاه حوزه های متفاوتی از جمله دانشجویی، آزمایشگاهی و فضاهای آموزشی مجموعه ی هدف کمیته خیرین دانشگاه ملایر را تشکیل می دهند که خیرین می توانند بنا به دیدگاه و علاقه خود در آنها مشارکت کنند. حمایت خیرین از دانشگاه ظرفیت عظیمی است که از آن می توان در حل بسیاری از مشکلات یاری جست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فراهانی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، دکتر احمدی را فخر کشور و شخصیت والا و وارسته ای خواند که وجودشان همواره در جایگاه استادی مایه مباهات برای شهرستان ملایر و منطقه و حتی شخصیت جهانی در فضل و علم دانست و با یادی از استاد شهید مطهری روز معلم و مقام استاد را گرامی داشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی ضمن ابراز خشنودی از تحولات و پیشرفت دانشگاه ملایر و نیز پیشرفت های حاصل در آموزش عالی کشور در سالهای گذشته گفت: ملایر شهری فرهنگی است و استعداد های فراوانی در آن نهفته است. بیشترین موقوفات نیز پس از آستان قدس رضوی به ملایر تعلق دارد. ایشان در ستایش انفاق گفت: آنان که در تنگ دستی و خوش فراخی انفاق می کنند به سوی آمرزش پروردگارشان می روند و اینها نیکوکارانند که خدا آنان را دوست دارد.

رئیس سازمان سمت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در قرآن بر رابطه با خدا و خلق خدا تاکید فراوان شده است. خدا بی نیاز است و رفع احتیاجات مردم اساس اخلاق و دین را می سازد. اخلاق نیز همان رسیدگی به همنوعان است و نیاز مردم امروز رونق کشاورزی، صنعت و اقتصاد است.

ایشان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) گفت: حوزه و دانشگاه مکانی است که اگر هر کس در حد توان خود و به اشکال مختلف از جمله تدریس یا حمایت مالی، برای آن قدم خیر بردارد در واقع بر حوزه های بسیاری تاثیر مثبت می گذارد. دانشگاه مانند آب زلال زمزمی است که از بالا جاری می شود هر کس باید هر قدر می تواند از آن بهره مند شود.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی ابراز امیدواری نمود در آینده شاهد توسعه و درخشش دانشگاه ملایر با استفاده از فرصت ها و پتانسیل ها باشیم.

این جلسه با انتخاب اعضای هیات امنا، هیئت مدیره، رئیس و نایب رئیس کمیته خیرین حامی دانشگاه ملایر ادامه یافت و پس از بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ضیافت ناهار پایان یافت.