پنجشنبه 9 فروردین 1403   13:26:51
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد انگلیس

تفاهم نامه همکاری های دانشگاهی بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد بریتانیا (University of Sheffield) به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه، همکاری و مبادلات علمی بین دو دانشگاه توسعه می یابد. یکی از اهداف این تفاهم نامه توسعه علمی بر اساس همکاری های مشترک در اجرای پروژه های علمی تحقیقاتی فی ما بین دو دانشگاه می باشد. متن تنظیم شده یادداشت تفاهم دانشگاه ملایر با دانشگاه شفیلد، بر اساس متن پیش نویس یادداشت تفاهم مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و به تایید وزارت متبوع رسیده است.

بر اساس این تفاهم نامه، انجام طرح پژوهشی مشترک، مبادله استاد و دانشجو، انتشارات مشترک (کتاب، نشریه، مقاله مشترک)، داوری و یا راهنمایی مشترک پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری کنفرانس ها و نشست های علمی مشترک، جشنواره ها و مسابقه های ورزشی مشترک، برگزاری دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی، انتقال دانش فنی و یافته های پژوهشی بین دانشگاه ملایر و دانشگاه شفیلد امکان پذیر می شود.

از دستاوردهای مهم اجرایی سازی یادداشت تفاهم های بین المللی می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

الف – استفاده از ظرفیت های علمی هر دو دانشگاه و تعامل با مراکز علمی- پژوهشی جهان

ب – توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه از طریق تبادل استاد و دانشجو

پ - به روز شدن سطح دانش تخصصی پژوهشگران دانشگاه ملایر از طریق همکاری های دو جانبه علمی- پژوهشی

ت – بهره مندی از امکانات و خدمات دانشگاه های همکار

شایان ذکر است دانشگاه شفیلد با داشتن ۱۲۵۰۰۰ دانشجو از کشور های مختلف دنیا و قدمتی از سال 1897 میلادی، دارای تحقیقات علمی بسیاری با اعتبار بین‌المللی در بسیاری از رشته‌ها می باشد. این دانشگاه در رده چهاردهم انگلستان و شصت و نهم جهان می باشد و محل تحصیل 5 تن از برندگان جایزه نوبل بوده است. دانشگاه شفیلد رابطه ای طولانی و مستحکم با محیط دانشگاهی ایران دارد. بر اساس آمارهای ارایه شده، دانشگاه شفیلد یکی از ۳ انتخاب اول دانشجوان ایرانی برای ادامه تحصیل در انگلیس می باشد.