جمعه 31 فروردین 1403   00:54:58
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

امکانات پژوهشی دانشگاه ملایر

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 امکانات مرکز فناوری اطلاعات (IT)
 
 
 امکانات مرکز فناوری اطلاعات (IT) به تفکیک کاربران

دانشجویان
بانک نرم افزاری تخصصی سازمان مرکزی:
یکی از خدمات مهم مرکز فناوری و اطلاعات تهیه و دانلود برنامه های مورد نیاز اساتید، دانشجویان و کارمندان است. که کاربران می توانند با مراجعه به آدرس ftp://192.168.100.10  برنامه های خود را در قالب جدیدترین نسخه دریافت کنند.
سایت کامپیوتر:
دانشگاه ملایر با دارا بودن سایت های کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و تخصصی در ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید بسیار پر تلاش بوده است. این دانشگاه دارای 3 سایت کارشناسی واقع دردانشکده عمران و معماری با 50 سیستم، 2 سایت کارشناسی با بیش از 140 کامپیوتر، 2سایت تحصیلات تکمیلی خواهران و برادران با 30 کامپیوتر است. علاوه بر این سایت های تخصصی 1 و2 با 20 سیستم به همراه نرم افزارهای تخصصی برای رشته های مختلف مورد استفاده اساتید و دانشجویان است. دسترسی به اینترنت برای کلیه دانشجویان در سایت های کامپیوتر فراهم گردیده است، لذا دانشجویان می توانند با استفاده از نام کاربری ( شماره دانشجویی ) و کلمه عبور ( کد ملی) در سایت های کامپیوتر از اینترنت استفاده نموده و جهت تغییر کلمه عبور از طریق لینک http://217.219.199.51:88 اقدام نمایند.
شبکه بی سیم:
کاربران شبکه (دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نفرات برتر دانشجویان کارشناسی) می توانند بااتصال به شبکه بی سیم(wifi) از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی و یا هر ابزار هوشمندی در داخل دانشگاه و خوابگاه هااز اینترنت استفاده کنند.
 سامانه خوابگاه ها:
دانشجویان می توانند با استفاده از این سامانه برای خوابگاه ها ثبت نام کنند، اجاره بهای خوابگاه ها را به آسانی پرداخت کنند، اطلاعیه های مختلف و قوانین مربوط به خوابگاه هارا مشاهده کنند.
سامانه مرکز آموزش الکترونیکی:
سامانه مدیریت آموزش بستری نرم افزاری است که آموزش دهنده و آموزش گیرنده را به یکدیگر پیوند داده و
فعالیت در دوره های آموزشی را مدیریت می کند. به عبارت دیگر روند آموزش و یادگیری را به طور خودکار
مدیریت می کند .یک سیستم مدیریت آموزش قدرتمند، مدیریت اجرایی برنامه های آموز شی درون یک
دانشگاه را تسهیل کرده و برای دانشجویان امکان همکاری و مشارکت با فراگیران هم تراز خود را ایجاد می کند.
برخی امکانات سامانه دروس عبارت است از:
  • اختصاص یک بخش مجزا به هر درس با امکان ویرایش توسط استاد در زمانی کوتاه
  • امکان برگزاری کلاس های آنلاین
  • به اشتراک گذاری محتوای درسی، اسلاید، کتابهای الکترونیکی و ... (جهت استفاده دانشجویان )
  • استفاده ازتالار گفتگو برای هر درس
  • محیطی برای اطلاع رسانی به دانشجویان درس
  • ایجاد تمرین با قابلیت ارسال پاسخ به صورت متن یا فایل
  • قابلیت ایجاد کمک مدرس برای هر درس
  • گروه بندی در هر درس و ایجاد سرگروه
  • نمره دهی به تمرینها بصورت آنلاین
  • امکان برگزاری امتحانهای آنلاین
  • امکان برگزاری محیطی برای چت همزمان با نظارت استاد درس
  • برگزاری نظرسنجی و رأی گیری
  • افزودک یک صفحه جدید به درس
  • سیستم پیام رسانی

سامانه تامین مقالات:
 سامانه تامین مقالات دسترسی به پایگاههای آنلاین مقاله و مجلات لاتین از طریق پایگاه http://malayeru.daneshlink.ir  را مهیا کند.
 سامانه مدیریتی امور فرهنگی دانشگاه ملایر:
دانشجویانی که دغدغه‌ای برای فعالیت‌های فوق برنامه‌ی خود دارند، می توانند با استفاده از این سامانه تجربه‌ای لذت‌بخش از اتوماسیون روند اداری داشته باشند. حذف بروکراسی رویه‌های درخواست فعالیت‌ در انجمن‌ها و ثبت جلسات انجمن و انتشار صورتجلسه مربوطه، انتشار پادکست‌ها، اعلامیه‌ها و نشریه‌های مربوط به انجمن‌های علمی در سامانه و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تنها بخشی از خدمات این سامانه هستند.
صندوق پست الکترونیک دانشجویان تحصیلات تکمیلی
سامانه های تکریم دانشجویی
 سامانه صندوق مهر
سامانه کتابخانه
سامانه تغذیه
اعضای هیأت علمی
 بانک نرم افزاری تخصصی سازمان مرکزی:
یکی از خدمات مهم مرکز فناوری و اطلاعات تهیه و دانلود برنامه های مورد نیاز اساتید، دانشجویان و کارمندان است. که کاربران می توانند با مراجعه به آدرس ftp://192.168.100.10 برنامه های خود را در قالب جدیدترین نسخه دریافت کنند.
سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی:
سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی، به عنوان یک ابزار جامع، در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ، دانش پژوهان و پژوهشگران را قادر می سازد تا در کمترین زمان ممکن روندهای پژوهشی را طی کنند. بر این اساس نه تنها سرعت پیشرفت روند طرح ها و پروژه ها افزایش می یابد بلکه بروکراسی های سازمانی برای طی شدن مراحل اجرای یک طرح پژوهشی، پايان نامه، مقاله و تشويق مقاله وساير موارد مورد نياز در يك معاونت پژوهشي، تسهیل می گردد.
 مرکز پردازش محاسبات(HPC):
رايانش سريع يا محاسبات سريع(High Performance Computing)، شاخه اي از علم نرم افزار است كه با تجميع توان محاسباتي تعداد زيادي از رايانه‌هاي متوسط و كوچك، امكان انجام كارهاي محاسباتي و علمي سنگين را با سرعت زياد و هزينه كم امكان پذير مي‌نمايد.
كاربرد هاي اصلي رايانش سريع عبارتند از:
  • تحليل و نگهداري داده‌ها
  • شبيه سازي
  • مدل سازي
  • توسعه نرم‌افزارها
  • مشاهده انبوه داده‌هاي به هم وابسته
  • محاسبات سريع رياضي
علم محاسبات همراه با منابع محاسباتي و فناوري HPC سه ركن اصلي براي همانند سازي تئوري‌ها و نظريه‌ها با نتايج آزمايشات عملي مي‌باشند. HPC قادر است با حجم بسيار عظيم داده‌ها كار كرده و با سرعت بسيار زياد نتايج را تحليل كند. اين كار با استفاده از كامپيوترهاي معمولي چندين ماه مي تواند به طول بيانجامد در حالي كه با استفاده از كامپيوترهاي HPC تنها در چند دقيقه يا ساعت قابل انجام است. بايستي توجه كرد كه در بسياري از موارد كامپيوترهاي معمولي اصولاً براي انجام اين قبيل محاسبات ناتوان هستند.
واحد فناوری و اطلاعات توانسته بستر محاسبات سریع را برای اساتید دانشگاه مهیا کند.
 میزبانی وب:
واحد فناوری اطلاعات دانشگاه ملایر اقدام به ارایه خدمات میزبانی وب به اساتید محترم جهت ایجاد وب سایت شخصی نموده است.
اساتید گرامی می‌توانند از این فضا جهت:
  • طرح درس و یا ارائه فایلهای درسی مورد نیاز دانشجویان.
  • درج و نشر سوابق کاری و پژوهشی خود.
  • معرفی آزمایشگاه‌ها و دانشجویان فعال و فارغ‌التحصیل.
  • انتشار مقالات و یافته‌های علمی
  • مشاهده شدن مطالب انتشار یافته توسط اساتید توسط دیگران با ایندکس مطالب منتشر شده در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو.
  • ایجاد فضای ارتباط با استاد مبتنی بر فضای وب جهت همکاری با دیگر دانشمندان و دانش‌پژوهان.
  • میزبانی وب در قالب لینک پورتال اساتید قابل دسترسی است.
این امکان با عنوان پورتال اساتید قابل دسترس است.
صندوق پست الکترونیک اعضای هیأت علمی
سامانه نشریات
سامانه حقوق و دستمزد
سامانه آموزش:
اساتید می توانند با استفاده از این سامانه آخرین اطلاعات وبرنامه های اداره آموزش، دروس ارائه شده و تقویم آموزشی را مشاهده کنند.
سامانه تامین مقالات:
 سامانه تامین مقالات می تواند دسترسی به پایگاههای آنلاین مقاله و ایبوک لاتین از طریق پایگاه http://malayeru.daneshlink.ir مهیا کند.
کارکنان
سامانه حقوق و دستمزد
سامانه حضور و غیاب
سامانه اتوماسیون اداری-خارجی
سامانه اتوماسیون اداری-داخلی
سامانه نظام پیشنهادات:
نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات از برنامه هاي انسان محور در جهت ارتقاء بهره وري و بخشی از یک نظام کلی جهت ایجاد روحیه مشارکت در انجام بهتر امور و حل مسایل سازمانی و ایجاد پویایی در بهبود فرایندهاي هر سازمان می باشد.
این سامانه سیستمی است که ازطریق آن میتوان به صورت داوطلبانه از فکر و اندیشه اعضا، از عالی ترین رده هاي سازمان تا پایین ترین سطح آن براي مسئله یابی، چاره جویی و حل مسائل و مشکلات سازمانی بهره جست.
 امکانات سخت افزاری و نرم افزاری:
وظايف واحد سخت افزار و نرم فزار در 3 فرآيند اصلي خدمات سخت افزاري ، خدمات نرم افزاری و خدمات مشاوره ای تعريف مي‌شود. فرآيند خدمات فني سخت افزاري براي پشتيباني از رايانه‌ها و تجهيزات جانبي آن ها بطوريكه همواره قابل استفاده باشند، در نظر گرفته شده است و شامل پيشگيري از خرابي و نصب و راه‌اندازي سیستم ، تجهيزات سخت‌افزاري جديد ، رفع مشکلات مربوط به سیستم و ارتقاء مي‌باشد
نصب نرم افزار های مورد نیاز کاربر و رفع مشکلات نرم افزاری مانند پاك شدن يا خراب شدن فايلهاي اطلاعاتي بنا به علل مختلف مثل ويروسها، قطعي برق و مشكلات سخت افزاري براي واحدها يكي از زيرفرآيندهاي خدمات نرم افزاری مرکز فناوري اطلاعات مي‌باشد.
خدمات مشاوره ای این واحد نیز در برگيرنده كمك‌هاي مشاوره‌اي در زمينه مسائل سخت افزاري و نرم افزاری به كليه رده‌هاي مديريتي دانشگاه است. از بارزترين خدمات مشاوره‌اي مي‌توان مشاوره جهت خريد سخت‌افزارهاي جديد و مشاوره جهت تخصيص سخت افزارهاي خريداري شده برحسب نياز به واحدهاي دانشگاه را نام برد.
یکی از خدمات مهم مرکز فناوری و اطلاعات تهیه و دانلود برنامه های مورد نیاز اساتید، دانشجویان و کارمندان است. که کاربران می توانند با مراجعه به آدرس ftp://192.168.100.10 برنامه های خود را در قالب جدیدترین نسخه دریافت کنند.