جمعه 31 فروردین 1403   04:47:15
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر

1402/3/10 چهارشنبه رئیس دانشگاه ملایر در حاشیه پنجمین همایش ملی انگور و کشمش بیان کرد: تمرکز دانشگاه بر ایجاد فرصت‌های مناسب برای باغداران و کشاورزان است تا با ارائه آموزش‌های واقعی، محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند.
دکتر محمدی‌منش رئیس دانشگاه در حاشیه پنجمین همایش ملی انگور و کشمش و طی گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: وظیفه و رسالت مهم این دانشگاه آموزش و تربیت نیروی انسانی مناسب و فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی است و در همین راستا تمرکز دانشگاه بر ایجاد فرصت‌های مناسب برای باغداران و کشاورزان است تا با ارائه آموزش‌های واقعی، محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند.
وی گفت: هدف اصلی ما تقویت ارتباط باغداران با پژوهشکده انگور و کشمش است و با توجه به فعالیت پژوهشکده انگور و کشمش به صورت تخصصی، دانشگاه ملایر تمایل دارد اعتباراتی را در این زمینه هزینه کند و برگزاری اینگونه همایش‌ها نیز جزیی از این اقدامات به شمار می‌رود.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نهال‌کاری، هرس کردن و احصای نقاط قوت و ضعف حوزه انگور و کشمش را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: بخش دیگری از وظایف دانشگاه و پژوهشکده انگور و کشمش، شناسایی مشکلات در عرصه پژوهش در حوزه آب و خاک و کشت است تا با انجام تحقیقات مورد نیاز و استفاده از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، بتوانیم برای انگور و کشمش به عنوان نماد جهانی، موثر باشیم.
رئیس دانشگاه ملایر اجرایی شدن این اهداف را برقراری هر چه بیشتر ارتباط تولیدکنندگان با پژوهشکده انگور و کشمش دانست و گفت: در عین حال نیاز است فضا را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که از لحاظ کمی و کیفی، محصولات تولیدی را ارتقاء دهیم و به سلامت جامعه کمک کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه پژوهشکده انگور و کشمش شناسایی چالش‌ها، آسیب‌ها و نقاط رشد و پیشرفت‌ها است، بیان کرد: این پژوهشکده موظف است طرح‌ها و پژوهش‌هایی را اجرایی کند که بر مبنای آن بتوان تحقیقات را پیش برد و اجرایی کرد.
به گفته وی؛ ممکن است روند تحقیقات برخی مشکلات در حوزه انگور و کشمش طولانی شود و برخی هم به سرعت قابل حل باشد.
رئیس دانشگاه ملایر خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات ما در حوزه انگور و کشمش در سطح استان و این شهرستان، با استفاده از انرژی و توان نیروی انسانی، اندیشمندان و اساتید قابل حل است و برای اجرای یک طرح و ایده نو نیز نیاز به سرمایه‌گذاری و استفاده از نیروهای جوان و نخبه داریم که امیدواریم این پژوهشکده بتواند تمامی این اهداف و برنامه‌ها را محقق کند.