پنجشنبه 9 فروردین 1403   14:43:08
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/8/8 پنجشنبه بیانیه دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه ملایر در پی توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)
باسمه تعالی
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تَتَّخِذوا بِطانَةً مِن دونِكُم لا يَألونَكُم خَبالًا وَدّوا ما عَنِتُّم قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَما تُخفي صُدورُهُم أَكبَرُ  قَد بَيَّنّا لَكُمُ الآياتِ  إِن كُنتُم تَعقِلونَ (آل عمران/18)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نکنید! آنها از هرگونه شرّ و فسادی در باره شما، کوتاهی نمی‌کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده؛ و آنچه در دلهایشان پنهان می‌دارند، از آن بزرگتر است. ما آیات را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید!
بار دیگر اوج نابخردی و عقب ماندگی غرب پر ادعا از زبان رییس دولت فرانسه نمایان شد، تا طرح قبح زدایی از مقدسات دینی بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان این بار نه از یک روزنامه و رسانه غربی که از تریبون رسمی یک کشور غربی کلید بخورد و عمق دشمنی و خصومت حکومت های مستعمره رژیم صهیونیستی مشهود گردد. 
دولتی این جسارت را به پیشگاه مقدس نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم انجام داد که متاسفانه به غلط پرچم دار آزادی و تمدن خوانده می شود در حالیکه بی اعتبار بودن این ادعا به کرات به اثبات رسیده و امروز مشخص شده است غرب وحشی و سفاک کاری جز هتک حرمت به جان و مال و عرض و مقدسات ندارد . دولتی که خود متهم به  بیش از یک سال سرکوب معترضان و منتقدان خود به روش های خشونت آمیز و عاجز از پاسخگویی مطالبات به حق مردم خود است به دنبال فرافکنی و ایجاد التهاب گزافه گویی می کند و این رییس جمهور، فرانسه را همچون برخی کشورهای خبیث منطقه که با وعده های پوچ آمریکایی به دنبال رابطه با رژیم سفاک اسراییل هستند به دست آموز سیاست های اربابان امریکایی و اسراییلی خود تبدیل نموده است. 
اهانت به محبوب قلوب قریب یک پنجم جمعیت جهان در حالی در دید این نابخردان آزادی بیان محسوب می شود که سخن گفتن از هولوکاست، زیر سوال بردن هویت یک جماعت محدود یهودی تلقی شده و ممنوع است. حکومتی که تاب تحمل روژه گارودی یک فیلسوف و نویسنده فرانسوی را ندارد چگونه از آزادی بیان سخن می گوید. دولت مردی که تفاوت آزادی بیان با اهانت به ارزش ها و اعتقادات دیگران را فهم نمی کند، چگونه به دنبال صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است. این مواضع به ظاهر متضاد خبر از باطنی سراسر بغض و عداوت از اسلام عزیز دارد. حجم سخنان وهن آلود به پیشگاه مقدس رحمه للعالمین (ص) و دین مبین اسلام نشان از احساس خطری بزرگ در پایگاه دشمنان اسلام دارد و گویی وعده الهی در شرف تحقق است .
ما اساتید و نخبگان دانشگاهی به محضر بقیه الله اعظم (عج) تسلیت عرض می نماییم و عذر تقصیر به پیشگاه مقدس ایشان داریم که در این خصوص کوتاهی نموده ایم و نباید اجازه می دادیم تا به ساحت نورانی نیر اعظم جسارتی می شد. 
همچنین ضمن محکوم نمودن سخنان شنیع و سخیف این به ظاهر مسئول دولت فرانسه، از دولت محترم جمهوری اسلامی درخواست می کنیم تجربه آزموده شده مماشات با غرب را که این بار حاصل آن نه فشار اقتصادی و تورم است بلکه بی حرمتی و اهانت به هویت و شخصیت ایران اسلامی است کنار بگذارد  و برخوردی از سنخ اشدا علی الکفار نسبت به این حرکت مذبوحانه دولت فرانسه داشته باشد. 
دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه ملایر