جمعه 31 فروردین 1403   05:31:29
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
همایش ها و رویدادها
هفته آشتی با ریاضیات در دانشگاه ملایر
زمان: دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
مكان:
گروه ریاضی دانشگاه ملایر با همکاری انجمن علمی دانشجویی ریاضی با هدف آشنایی عموم دانشجویان با دانش ریاضی برنامه ای با عنوان "هفته آشتی با ریاضیات" از 7 لغایت 11 اردیبهشت در دانشگاه ملایر برگزار می کند. 

در این برنامه ها تلاش شده است با برگزاری مسابقه های فکری، پخش فیلم و سخنرانی اساتید برجسته ریاضی از دانشگاه های تهران، دانشجویان با دانش ریاضیات که یکی از قدیمی ترین و مهمترین علوم پایه به حساب می آید و همچنین کاربرد آن در دنیای واقعی و زندگی روزمره آشنا شوند.  

به علاوه برای ترویج علم ریاضی و معرفی ریاضیدانان ایرانی و مفاخر کشور، هر روز به نام دو ریاضیدان یکی از دوران طلایی ریاضی در ایران و دیگری از ریاضیدانان سده اخیر ایران نامگذاری شده و به همین مناسبت هر روز ساعت 12 الی 13 یک فیلم مستند یا تاریخی در کلاس 409 دانشکده علوم ریاضی و آمار پخش می شود. 

مسابقه شهر ریاضی نیز به عنوان بزرگترین گردهمایی علمی دانشجویان دانشگاه ملایر برای سومین بار در دانشگاه در روز دوشنبه 9 اردیبشهت از ساعت 8 الی 12 در سالن ورزشی شهید ساکی برگزار می شود. 

همچنین گروه ریاضی روز سه شنبه افتخار میزبانی سه استاد بزرگ و برجسته ریاضی کشور را دارد. دکتر تومانیان عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان علوم ایران، دکتر یاسمی عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و دکتر ممقانی عضو هئیت علمی دانشگاه علم و صنعت در روز سه شنبه 10 اردیبهشت در سمینار های تخصصی و عمومی برای اساتید، دانشجویان و معلمین ارائه سخنرانی دارند. شرکت در برنامه های این هفته برای همه علاقه مندان آزاد است. 

  ریاضیات شانه زلف پریشان عالم است. ( استاد الهی قمشه ای)