جمعه 14 اردیبهشت 1403   02:36:18
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر





1402/9/27 دوشنبه دیدار مسئولان دانشگاه و دانشگاهیان با امام جمعه ملایر همزمان با سالروز گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه
همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، مسئولان دانشگاه ملایر و دانشگاهیان به همراه مسئولین و اعضای سایر مراکز آموزش عالی شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه ملایر، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
در بخش هایی از این دیدار و نشست هم اندیشی، حاضرین نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون نقش علمی و فرهنگی دانشگاه ها و جایگاه حوزه و دانشگاه در تعلیم و تربیت اسلامی و معرفت دینی بیان کردند و بر اهميت اتكاء به توانمنديهاى علمى و پژوهشى داخلى در عرصه پيشرفت و سازندگى تأكيد نمودند.
دکتر قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در این دیدار ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با این بیانیه یک نگاه جدید از سوی رهبر انقلاب بیان شد که آن هم تبیین حکمرانی مردمی بود.
آنچه که مشخص است در فضای حکمرانی مردم این فضا باید متصل به دین مبین اسلام باشد.
وی افزود ما باید «فقه مسئله محور» را به فضای ملی و برای کمک به مردم و دانشگاه وارد نماییم و این موضوع باعث اجرای عملیات لازم در جامعه شود که این امر باید با اولویت صورت گیرد.
 دکتر قراباغی همچنین به مشکلات مختلف از جمله حوزه پولی و بانکی،حوزه سلامت و حوزه مسکن پرداخت و آنها را نیازمند توجه جدی توسط حوزه علمیه و دانشگاه دانست.
در پایان این دیدار حجت الاسلام ارزنده امام جمعه ملایر ضمن تشکر از حضور مهمانان در این گردهمایی با بیان سخنانی به تبیین چگونگی وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان پرداخت.
نسخه قابل چاپ