شنبه 8 اردیبهشت 1403   09:46:23
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر








1392/2/24 سه‌شنبه همایش تقدیر از برترین های فرهنگی، آموزشی،ورزشی و دانشجویی دانشگاه ملایر برگزار شد.

همایش تقدیر از برترین های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و دانشجویی دانشگاه ملایر روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ با حضور ریاست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین دانشگاه، روسا و معاونین دانشکده ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در آیین افتتاحیه این همایش ریاست دانشگاه ملایر ضمن تبریک هفته آموزش به جایگاه رفیع علم و دانش اشاره کرد و افزود: این همایش به منظور ارج نهادن به دانشجویانی است که برای علم و دانش ازرش و جایگاه قائل اند.

دکتر بهمن امانی هدف از برگزاری این همایش را تقدیر و حمایت از دانشجویان ممتاز و فعالان فرهنگی، دانشجویی و ورزشی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه آینده نظام جمهوری اسلامی ایران به دست جوانان رقم خواهد خورد گفت برای اعتلای بیشتر نظام باید جوانان همت بیشتری گمارند.

ریاست دانشگاه ملایر همچنین از کسب رتبه نخست کارشناسی ارشد در رشته مواد و متالوژی و رتبه دوم فیزیک توسط دانشجویان دانشگاه ملایر در سال ۱۳۹۲خبر داد و گفت: کسب این افتخارات علمی موجب بالندگی بیشتر دانشگاه ملایر می شود.

دکتر امانی در ادامه سخنان خود از پیشرفت های چند سال اخیر دانشگاه ملایر یاد کرد و گفت در ابتدای دولت نهم تعداد رشته های دانشگاه ملایر تنها ۷ رشته بود که از این تعداد ۳ رشته مختص رشته های کارشناسی و ۴ رشته مختص رشته های کاردانی بود اما در سال ۱۳۹۲ تعداد رشته های دانشگاه ملایر به ۶۰ رشته رسید که نصف بیشتر این رشته ها مختص تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود دانشگاه ملایر در چند سال اخیر به بلوغ علمی و آموزشی خود رسید و با تربیت دانشجویان دکتری در حقیقت به تربیت اساتید دانشگاه ها می پردازد که این نشان دهنده کار آمدی و بالندگی نظام است.

دکتر امانی در سخنانی با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنان که چشم دیدن پیشرفتهای نظام اسلامی را ندارند، دانشمندان ما را شهید می کنند و با تحریم مانع از دسترسی دانشمندان ما به لوازم آزمایشگاهی و مقالات علمی می شوند اکنون دایه مهربانتر از مادر شده اند و داعیه علم  سرداده اند. دانشگاهها در نظر داشته اند تا فشار امتحانات از روی قشر عظیم و حماسه ساز دانشجویی در زمان انتخابات برداشته شود و با فراعت خاطر در انتخابات شرکت کنند تا شاهد حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی باشیم.

وی به پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی، فناوری و هسته ای اشاره کرد و افزود: این پیشرفت ها و دستاورد ها برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران به دست دانشمندان جوان ایران همچنان ادامه می یابد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ملایر نیز در این مراسم گفت: رشد و شکوفایی معنوی، علمی و فرهنگی دانشگاه ملایر مدیون توفیقات سه شهید گمنام این دانشگاه است. حجت الاسلام و المسلمین فراهانی افزود: از زمانی که دانشگاه ملایر توفبق همجواری با این شهیدان را پیدا کرده است رشد و شکوفایی دانشگاه ملایر در تمام زمینه ها افزایش یافته است.

وی اولین گام علم آموزی را خداشناسی و آخرین گام آن را جز خدا ندیدن برشمرد و افزود: هر علمی که برای جامعه اسلامی مفید باشد علم اسلامی است.

دکتر رشید رضایی دبیر علمی همایش تقدیر از برترین ها نیز در این مراسم گفت: این دومین سالی است که دانشگاه ملایر از دانشجویان برتر خود در زمینه های آموزشی، فرهنگی و دانشجویی تقدیر به عمل می آورد.

وی با اشاره به برگزاری موفق این همایش در سال گذشته گفت: تعداد برترین های سال ۱۳۹۱ حدود ۸۰۰ نفر بود که امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

وی از اهداء هدایای برترین های تشکل بسیج دانشگاه ملایر به موسسه خیریه خبر داد و گفت این تشکل با همت جمعی هدایای خود را به موسسه خیریه نسیبه شهرستان ملایر اهدا می کنند.

دکتر فرشید رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالا برای پذیرش کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت دانشگاه ملایر همچون سالهای قبل از دانشجویان برتر خود بدون کنکور دانشجو ارشد می پذیرد.

نسخه قابل چاپ