جمعه 7 اردیبهشت 1403   19:51:04
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر






1393/7/30 چهارشنبه همایش تقدیر از حافظان و فعالان قرآنی دانشگاه ملایر برگزار شد

همزمان با برگزاری ششمین دوره آزمون های ادواری حفظ قرآن کریم با عنوان « طرح بر بال فرشتگان » روز یکشنبه 27 مهر ماه همایش تقدیر از حافظان و فعالان قرآنی دانشگاه ملایر با حضور ریاست دانشگاه، معاونت فرهنگی دانشگاه،  اعضای هیئت علمی، قاریان بین المللی، کارکنان و دانشجویان در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر برگزار شد.

در ابتدا دکتر امانی ریاست دانشگاه ضمن خوشامد گویی به میهمانان گفت: هدف ما از برگزاری طرح حفظ قرآن در این دانشگاه آشنا کردن دانشجویان با قرآن بود و اکنون با افتخار می بینیم 1600 دانشجو با قرآن انس گرفته اند و این برای ما مایه خشنودی و یاری کننده ادامه راه است.

وی با تاکید بر حضور بیشترین حافظ قرآن در دانشگاه ملایر نسبت به سایر دانشگاهها گفت: نور هدایت قرآن به ما هدف می دهد و هر کس با قرآن مانوس شود قرآن او را میهمان میکند. با داشتن قرآن از علم خود در راه صحیح استفاده میکنیم. یکی از بزرگترین مطالبات مقام معظم رهبری حفظ قرآن است و تربیت حفاظ در سطح ملی است که دانشگاه ملایر به این مهم لبیک گفته است. ما امیدواریم بتوانیم عامل قرآن باشیم.

دکتر امانی همچنین به نزدیکی ماه محرم اشاره کرد و گفت: زمانیکه حضرت آدم از بهشت بیرون آمد اولین جمله ای که گفت درود بر پیامبر و اهل بیت او بود. پیامبر بزرگ اسلام خبر شهادت امام حسین (ع) را در زمان حیات خود شنید و خداوند برای تحمل این مصیبت سرگذشت های زیادی از پیامبران قبل از ایشان برایش نقل کرد همان داستانهایی که به قصص قرآن معروف اند. از خداوند میخواهیم یاریمان کند تا بتوانیم در این ماه محرم از عزاداران واقعی امام حسین (ع) باشیم.

سپس استاد حاج محمد بنیادی پیرامون اهمیت قرآن در زندگی گفت: نیاز انسان به انس با قرآن مانند نیاز او به شیر مادر است. باید قرآن را حفظ و تلاوت کنیم اما عمل به آن مهم تر است. با عمل به قرآن علم ما به یک علم متحول کننده تبدیل می شود. نباید غفلت کنید و از تفسیر قرآن بگذرید. تا میتوانید با قرآن مانوس باشید و با آن ارتباط برقرار کنید.

در ادامه با حضور قاری نوجوان و حافظ کل قرآن محمد رضا زاهدی  و استاد دکتر محمد حسین سعیدیان محفل قرآنی برگزار شد و اساتید محترم به سوالات دانشجویان درباره روش ها و تکنیک های حفظ قرآن پاسخ دادند.

مراسم با اجرای تواشیح توسظ گروه تواشیح قمر بنی هاشم (ع) ادامه یافت .

در پایان از چهل نفر از نخبگان قرآنی دانشگاه با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا، با ضیافت شام این مراسم پایان یافت.

 

 

نسخه قابل چاپ