یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   14:39:45
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر



1402/10/11 دوشنبه نشست هم افزایی برای ارتقا فعالیت های دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و مرکز رشد دانشگاه
نشست هم افزایی به منظور ارتقا فعالیت های دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و مرکز رشد دانشگاه با حضور جمعی از اساتید فعال در این زمینه ها، در روز دوشنبه 11 دی ماه در محل سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکتر شجاعی مدیر ارتباط با جامعه و صنعت، در خصوص فعالیت های یکساله این دفتر توضیحاتی را ارائه داد. وی ضمن برشمردن فرصت های پیش روی دانشگاه در زمینه ارتباط با جامعه و صنعت خواستار افزایش مشارکت بیش از پیش اساتید در این زمینه شدند. همچنین پیگیری تشکیل کارگروه ارتباط با جامعه و صنعت به منظور بهبود در تصمیمات این دفتر از پیشنهادات ایشان بود.
دربخش دیگر نشست دکتر رسولی مدیر مرکز رشد دانشگاه، ضمن برشمردن انواع فعالیت های فناروانه اساتید، اشاره به آئین نامه ی جدید دانشگاه کرد که در آن برای اساتید فعال در زمینه های ارتباط با جامعه و صنعت و پژوهش های فناورانه، مشوق ها و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شده است.
در ادامه دکتر ختن لو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به رتبه بندی دانشگاه ها که اخیرا از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام شده است و تبریک بابت ارتقا هفت پله ای دانشگاه ملایر در میان دانشگاه‌های جامع، به آسیب شناسی این موضوع پرداخت و نگارش شیوه نامه جدید با مشوق های متنوع را برای سوق دادن اعضای هیات علمی به سمت طرحهای کاربردی و فناورانه اعلام کرد. همچنین پیشنهادات و انتقادات اعضای هیات علمی به این شیوه نامه را باعث بهینه شدن آن و کارآمد تر شدن آن دانست.
همچنین برخی از حاضرین در جلسه به بیان ایرادات و اشکالات مرتبط با جامعه و صنعت پرداختند و پیشنهاداتی از قبیل سرمایه گذاری ویژه را در راه اندازی واحدهای تولیدی فناورانه، حضور نهادهای فعال در ارائه پروژه های ملی به صورت ثابت و ... را بیان نمودند.
در پایان جلسه  دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه ضمن تایید بر حمایت همه جانبه دانشگاه از اساتید صاحب ایده های فناورانه و نوآروانه با زمینه خوب بازار، اعلام نمود که دانشگاه برای حمایت از اساتیدی که پژوهش های خود را به سمت مسائل و مشکلات کشور ببرند، همه توان خود را به کار خواهد گرفت.