پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   08:29:23
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر












1402/8/27 شنبه آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد
آئین تکریم حجت الاسلام والمسلمین عباسی و معارفه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری با حضور معاون منابع انسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای برنامه دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین گفت: حضور مسئول نهاد در دانشگاه به عنوان تثبیت کننده، حامی و هدایت گر بسیار حائز اهمیت است و با وجود و حضور دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وحدت ایجاد می شود که این وحدت در تمامی امور دیده شده است.
وی  افزود : حجت الاسلام عباسی با روحیه بسیجی و جهادی در تمامی امور اعم از جهادی ، ورزشی ، فرهنگی و... پیش قدم بود و این تلاش ها و زحمات شایسته تقدیر است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاجیلوئی محب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: هدایت دینی و فرهنگی یک اصل ارزشمند است و این امر را تنها وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  ندانید و همه باید در امر قدم بردارند.
 وی  با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، افزود: اگر هر استاد هنگام درس و در کلاس خود نکته ای هدایتگر  بگوید و مسیر زندگی دانشجویی را به معارف الهی عوض کند کاری بسیار بزرگ انجام داده است و این همان بحث دعوت به خدا و رسالت همه ما است.
در ادامه برنامه حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه و کارنامه موفق حجت الاسلام عباسی، صفات بارز مسئول نهاد رهبری در نگاه و بیانات مقام معظم رهبری را برشمرد و افزود: مسئول دفتر نهاد رهبری باید با دانشجویان ارتباط موثر، دائم و صمیمی داشته باشد، حکیمانه سخن بگوید، حکیمانه برخورد کند و موعظه حسنه داشته باشد که حجت الاسلام عباسی این برخورد ها و این مولفه ها را به نحو احسنت انجام داده است.
در بخش دیگر مراسم حجت السلام والمسلمین عباسی ضمن بیان خاطرات ۵ سال خدمت در دفتر نهاد مقام معظم‌رهبری دانشگاه ملایر، از همکاران سابق خود تقدیر کرد و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون نمود.
وی با اشاره بر این که خدمت در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه توفیقی است که از سوی خداوند متعال نصیب شده است گفت: تقدیر بر این قرار گرفته است تا پایان سنگر خدمت در این دانشگاه، آغاز خدمت در دیاری دیگر باشد.

در بخش پایانی برنامه نیز حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند گفت: با توجه به این که معلمی اولین شغل ما است، وظیفه همه ما پیش از تدریس تربیت و تهذیب دانشجویان و تربیت فرزندان معنوی می باشد.
وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، از این رژیم منحوس برائت جست و با همراهی حاضرین در سالن شعارهای ضدضهیونیستی سر دادند.
همچنین در بخش هایی از این آئین دکتر آتله خانی دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان و علی زارعی دبیر مجمع تشکل های دانشجویی مطالبی پیرامون حسن همکاری، همراهی و تلاش های حجت الاسلام عباسی در فعالیت های فرهنگی بیان کردند.
در انتهای برنامه از حجت الاسلام والمسلمین عباسی تقدیر و حکم‌مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند به عنوان سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به وی اهدا شد.