پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   11:21:15
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر


1402/7/18 سه‌شنبه نشست هماهنگی همایش نکوداشت شهید احدی با حضور مادر بزرگوار شهید احدی برگزار شد
شهید احمدرضا احدی، شهید نخبه پزشکی یکی از افتخارات ایران و شهرستان ملایر است و دانشگاه ملایر نخستین همایش ملی نکوداشت این شهید والامقام را برگزار می نماید.
نشست هماهنگی برگزاری همایش نکوداشت شهید احدی با حضور مادر بزرگوار شهید احدی و مسئولین دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدی منش در این نشست با بیان اینکه نخستین همایش ملی نکوداشت شهید احدی ۳۰ مهرماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، گفت: معاون وزیر علوم و وزارت بهداشت و درمان به عنوان سخنران در این همایش حضور دارد و چهره های برجسته علمی، نظامی، فرهنگی و هنری از جمله جمعی از نویسندگان و کارگردانان برجسته کشور از مهمانان این همایش هستند.
در ادامه دکتر قراباغی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که روز برگزاری همایش نکوداشت شهید احدی، یک همایش علمی در خصوص شهدای دانشجو و جبهه مقاومت با تاکید بر جنبه‌های علمی برنامه ریزی گردد و سال آینده به صورت کمیته ملی و همایش بین‌المللی برگزار کنیم.
دکتر شجاعی مسئول بسیج اساتید دانشگاه و دبیر اجرایی همایش نیز ضمن اشاره به جایگاه برجسته شهید احدی و قابلیت الگوسازی از ایشان در سطح ملی و بین المللی، گفت: وجود این سرمایه های انسانی برای بشریت لازم و ضروری است و شهید احدی هم از لحاظ نخبگی و هم از لحاظ افکار، اندیشه و دلنوشته های ایشان ظرفیت مناسبی برای معرفی به جوانان دارد. وی اجرای سرود، نمایش تئاتر، توزیع ویژه‌نامه شهید و برگزاری مسابقه ورزشی در سطح شهرستان را از برنامه‌های همایش برشمرد و افزود: از بنیاد نخبگان نیز برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است.
پخش مستند شهید احدی از رسانه ملی
دبیر اجرایی همایش بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای برگزاری همایش، تهیه مستند تلویزیونی از زندگی‌نامه شهید احدی است که از شبکه ملی و استانی پخش خواهد شد و این مستند ۴۷ دقیقه‌ای روز همایش رونمایی خواهد شد. مستند شهید احدی بازیگر و سناریو دارد و بازسازی محیط در آن انجام شده و یک کار فاخر و ماندگار برای معرفی هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی ملایر است. 
وی از پیگیری ساخت فیلم سینمایی فاخر در رابطه با این شهید والامقام خبر داد و گفت: در این رابطه رایزنی هایی با برخی از چهره های مشهور سینمایی از جمله مسعود جعفری جوزانی انجام شده است و همایش ملی نکوداشت شهید احدی فرصت مناسبی برای نهایی کردن ساخت این فیلم سینمایی است.
دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه تلاش ما استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های ملایر برای معرفی شهید به عنوان محور این همایش است، افزود: "علیرضا کمری" نویسنده کتاب "حرمان هور" و "مریم نظرپور" نویسنده کتاب "بگو ببارد باران" در رابطه با زندگینامه شهید احدی نیز در این همایش حضور دارند. وی یادآور شد: با اداره کل پست استان همدان نیز هماهنگی شده که روز برگزاری همایش از تمبر یادبود ویژه "شهید احدی" و "شهید ساکی" که ارتباط عمیقی بین این دو شهید رشته پزشکی هست، رونمایی شود. علاوه بر مجموعه کادر بهداشت و درمان، دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان در رشته‌های مختلف نیز در این همایش حضور دارند و تلاش کردیم مخاطبان بیشتری را درگیر کنیم. تمامی مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی این شهرستان مخاطبان ما در همایش ملی نکوداشت شهید احدی هستند.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه، ساماندهی گلزار شهدای عاشورا به برکت وجود شهید احدی را از دیگر درخواست‌ها مطرح کرد و گفت: پیرو رایزنی‌های انجام شده با شهرداری ملایر، مقرر شد برای معرفی جایگاه هر چه بیشتر شهید نخبه پزشکی، سردیس شهید احدی نیز در نقاط مختلف شهر نصب شود.
وی افزود: در همین رابطه مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگینامه شهید احدی را به عنوان یکی از برنامه‌های همایش در نظر گرفتیم که جمعیت بیشتری از جامعه دانشجویی را درگیر می‌کند.
شهید "احمدرضا احدی" در بیست و پنجم آبان ماه سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، سال ۱۳۶۴ موفق به کسب رتبه نخست کنکور در رشته پزشکی شد.
شهید احدی با حضور در جبهه‌های جنگ، در عملیات کربلای ۵ در اسفندماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای عاشورا به خاک سپرده شد، وصیت‌نامه وی شامل یک جمله است: "فقط نگذارید حرف امام(ره) به زمین بماند".