پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   08:35:17
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر




1402/7/4 سه‌شنبه مراسم غبار روبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد
مراسم غبار روبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان و مهمانانی از سپاه استان همدان در دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه با بیان مطالبی یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و سال تحصیلی جدید را به همکاران تبریک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین خراسانی مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، ماندگاری انقلاب را ثمره مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران دانست.
در ادامه آقای دهقان مهمان ویژه و سخنران ویژه مراسم با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس، مطالبی در خصوص شرایط فعلی کشور بیان کرد.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی «ره» و بیانات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» گفت: دشمن جنگ ترکیبی علیه ایران شروع کرده است و برای مقابله با انقلاب اسلامی برای اقتصاد، مسائل فرهنگی، اجتماعی و قومیتی، امنیت و تمامیت کشور برنامه دارد و ایران عزیز و توانمند نیز در مقابل این توطئه ها و دشمنی ها، بر اساس تمدن و ایدئولوژی بزرگ اسلامی ایستاده است.
در این راستا تلاش کشور به روشنگری و ادراک سازی در بین مسئولین و عموم جامعه است و با نگاه ویژه به گروه‌های مرجع اعم از مربیان جامعه و نخبگان علمی و فرهنگی این راهبرد را پیش می برد.
دهقان با تاکید بر تشکیل اتاق فکر و برنامه ریزی برای توطئه علیه نظام اسلامی گفت: کشورهای غربی بویژه آمریکا با کمک ابزارهای خود که در راس آنها رسانه ها قرار دارند، با اشاعه دروغ‌های رنگی اقدامات عملیات روانی را شروع می‌کند و با تداوم به دنبال تغییر باور و نگرش است به نحوی که پس از آن تغییر رفتار اتفاق افتد. دشمن با تمام توان به دنبال محدود سازی، جلوگیری از پیشرفت و در نهایت تغییر نظام است.
وی به خصوصیات نسل جدید اشاره کرد و گفت: دشمن با راه اندازی گروه بین المللی بحران در آمریکا به دنبال راه های مختلف همچون تهییج افکار به ویژه برای جوانان و نوجوانان و در ادامه آن ایجاد ناآرامی و سلب امنیت، القای یاس و ناامیدی در بدنه جامعه، ایجاد مانع برای آینده روشن، ورود به پویایی های جنسیتی در ایران، ایجاد دوقطبی و تشدید درگیری های داخلی، راه اندازی عملیات های ترور و برنامه ریزی نفوذ در محیط های علمی و پژوهشی، دانشگاه ها و مدارس، جامعه زنان برای مقابله با انقلاب اسلامی است.
وی در پایان ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، ابراز امیدواری کرد دانشگاهیان و جامعه شناسان در کنار هم باشند و با همفکری و هم افزایی، راهکار ارائه دهند و روشنگری کنند.
در بخش هایی از این مراسم اشعار مذهبی و سیاسی توسط مداح اهل بیت حاج حسین عبدلی قرائت شد و حاضرین با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه ضمن ادای احترام با آرمانهای شهدا تجدید بیعت نمودند.