پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   17:02:47
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر





1402/4/24 شنبه کلاس آموزش قوانین عفاف و حجاب در محیط کار در مواجهه با ارباب رجوع و دانشجویان برگزار شد.
کلاس آموزش قوانین عفاف و حجاب در محیط کار در مواجهه با ارباب رجوع و دانشجویان با پیگیری معاونت فرهنگی و اجتماعی و استقبال جمع زیادی از کارمندان و اعضای هیأت علمی برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر سلیمانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین و حضار، جایگاه فعالیت های فرهنگی بویژه در حوزه حجاب و عفاف را بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و گفت: در کنار وضع و اجرای قوانین پوشش اسلامی و عفاف، نیازمند کار فرهنگی و آگاه سازی در این زمینه هستیم.
در ادامه سخنران ویژه این نشست دکتر مهدی قاسمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای همدان از حضور در جمع دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه ملایر ابراز خرسندی نمود.
وی در شروع مبحث گفتگو محور با عنوان «قوانین عفاف و حجاب در محیط کار در مواجهه با ارباب رجوع و دانشجویان»، با اشاره به اینکه پوشش مناسب زنان و مردان در ایران دارای سابقه طولانی است، بیان کرد: حیا و عفت از دیرباز جایگاه ویژه ای در فرهنگ ایرانیان داشته است و این موضوع در همه آثار تاریخی و سنگ نوشته های دوره های ایران باستان مشهود است.
وی همچنین مطالبی در خصوص جایگاه والای زن در اسلام و مغایرت گفته های کشورهای غربی در ارزش نهادن به مقام زن بیان کرد و گفت: بر خلاف ادعای غربی ها، نگاه غالب به زن در فرهنگ آنها، نگاه جنسیتی و آزادی دروغین در راستای استفاده ابزاری از زنان است.
دکتر قاسمی در ادامه به بررسی پیامدها و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و بازی های ارائه شده برای کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: این موارد با ارائه فضای غیر واقعی و کاذب موجب تخریب فرهنگی و دور شدن از فضای واقعی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می شود.
در پایان این نشست گفتگو و تبادل نظر در خصوص مطالب مطرح شده، شکل گرفت و راهکارهایی در راستای موضوع نشست ارائه گردید.