پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   21:30:58
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار فرهنگی و اجتماعیبيشتر




1402/9/28 سه‌شنبه نشست هماهنگی و هم اندیشی مسئولین دانشگاه با ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه استان همدان و ملایر
نشست هماهنگی و هم اندیشی مسئولین دانشگاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه استان همدان و ملایر و به منظور ایجاد نمایشگاه دائمی دفاع مقدس و یادمان شهدا در دانشگاه ملایر با حضور سردار ظفری وسردار بشیری گنبدی و همراهان ایشان از سپاه استان همدان و شهرستان ملایر و حضور اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر محمدی منش ضمن خیرمقدم به مهمانان و اشاره به عملکرد موفق و پیشرفت های دانشگاه گفت: دانشگاه ملایر  یکی از دانشگاه های جوان کشور است و اعضای هیأت علمی و کارمندان آن نیز جوان و باانگیزه هستند و در کنار آن فضای انقلابی، تلاشگر و پرنشاط در مجموعه دانشگاه جاری است. 
وی همچنین به رشد کمی و کیفی بسیار خوب دانشگاه اشاره نمود و گفت: در کنار موفقیت های بسیاری که به دست آمده است، دانشگاه ملایر به لحاظ فرهنگی در کشور فعال و برجسته بوده است و به صورت بالقوه قابلیت توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را داراست.
در ادامه دکتر قراباغی نیز در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه ملایر به عنوان نگین علمی و فرهنگی در شهرستان ملایر مطرح شده است گفت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی گسترده ای در دانشگاه پیگیری و اجرا شده و در حال اجرا است اما همچنان نیازمند پشتیبانی بیشتر به منظور توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستیم.
وی با اشاره به اینکه بخش های مختلف دانشگاه به نام شهدا مزین شده است، ادامه داد: در حال حاضر ارزش های انقلابی و دفاع مقدس باید بیشتر و بهتر به نسل جوان و دانشجویان معرفی و ارائه شود و در همین راستا طرح راه اندازی نمایشگاه دائمی حوزه دفاع مقدس و یادمان شهدا در محل دانشگاه ملایر مدنظر قرار دارد.
در بخش دیگر این نشست سردار ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و  از یادگاران دوران دفاع مقدس ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ملایر و قدردانی از برگزاری این نشست گفت: بیش از دویست و پنجاه هزار نفر از بهترین جوانان و نخبگان، فدای کشور، انقلاب و مردم شده اند.
وی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی در کشور گفت: جمهوری اسلامی جزئی از حکومت اسلامی جهانی و ظهور امام زمان است اما نباید به وضعیت موجود قانع شویم و اندیشه ما باید اندیشه جهانی باشد و برگزاری این نشست دلیل بر احساس وظیفه و رسالت برای قدم برداشتن در راه حکومت اسلامی جهانی است.
سردار ظفری ضمن قدردانی از ایده های مطرح شده و تلاش های صورت گرفته در جهت تحول و پیشرفت فرهنگی در دانشگاه ادامه داد: ایجاد فضای یادمان شهدا و نمایشگاه دائمی، نیازمند کار کارشناسی و طرح دقیق و جامع و طرح در شورای دفاع مقدس استان همدان است و قطعا مورد حمایت و پشتیبانی هم خواهد بود.
در ادامه جلسه سردار بشیری گنبدی نیز با اشاره به حذف اساطیر و بزرگان واقعی کشور همچون شهید فهمیده از متون مختلف درسی گفت: همه ما نبردهای تن به تن شنیده ایم اما شجاعت نوجوان شهید در دفاع مقدس و نبرد تن به تانک ایشان به گونه ای بود که همگان را شگفت زده کرد و این مسئله باید به نوجوانان و جوانان ما اطلاع رسانی و برای آنها تبیین شود.
وی همچنین با استقبال از ایده مطرح شده و تحسین پیگیری های صورت گرفته، افزود: اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان موذنین جامعه ما هستند و در راستای افزایش سطح آگاهی و تبیین اصول انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس هر فعالیتی صورت پذیرد، مطلوب و ارزشمند است.
شایان ذکر است در این نشست مسئول بسیج اساتید، مسئول بسیج کارمندان و مسئول بسیج دانشجویی نیز نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.