پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   03:58:44
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار










مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ملایر برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر و معاون ایشان، رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.
در این مراسم که در فضایی صمیمی برگزار شد، جمعی از دانشجویان دغدغه‌ها، انتقادات و نظرات خود را از طیف‌های مختلف، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به طور صریح مطرح کردند و فرماندار ملایر و رئیس دانشگاه نیز به تبیین مسائل مختلف پرداختند.
رئیس دانشگاه: تلاش ما و همه همکاران دانشگاهی، ایجاد فضایی مطلوب و مناسب برای دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور است.
دکتر محمدی منش در ابتدای این آئین که با حضور پرشور و استقبال گسترده دانشجویان گرامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و خیرمقدم به مهمانان و دانشجویان، از حضور گسترده ایشان و بیان مطالبات دانشجویی استقبال نمود و گفت: تلاش ما و همه همکاران دانشگاهی، ایجاد فضایی مطلوب و مناسب برای دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و مجموعه آموزش عالی است.
رئیس دانشگاه همچنین با دعوت چند تن از دانشجویان و برگزاری یک مسابقه و پرسش سوالات مرتبط با پیشینه و اتفاقات روز دانشجو گفت: اغلب تصور بر این است که روز دانشجو حاصل اتفاقات پس از انقلاب اسلامی باشد در حالی که نامگذاری این روز، گرامی داشت یاد و خاطره سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌ رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در 16 آذر 1332 و حدود چهار ماه پس از کودتا علیه دولت دکتر مصدق رخ داد و این نشان از روح بیدار و نیک اندیشی، روحیه مطالبه گری و ضداستکباری دانشجویان بوده است.
فرماندار ملایر: مطالبه گری اصولی تکلیف شرعی و اخلاقی دانشجویان است.
در بخش دیگری از همایش بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ملایر، مهندس اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به این موضوع که جنبش دانشجویی از ابتدای پیدایش خود در کشور همواره در مقابل ظلم و اجحاف ایستاده است گفت: دانشجویان همواره از شروع نهضت اسلامی پیشتاز مبارزه با استعمار و وابستگی بودند و این پتانسیل بالا که امروز بیش از گذشته خودنمایی دارد باید برای حل مشکلات اساسی کشور و جهان صرف شود و معتقدیم مطالبه گری درست و اصولی تکلیف و وظیفه شرعی و اخلاقی دانشجویان است.
در طول سال های استعمار به مدت نزدیک به ۲۰۰ سال ما ملتی ضعیف و ستم پذیر بودیم و این انقلاب اسلامی بود که برای همیشه ما را از بند استعمار غرب و شرق خارج کرد، کشور هزینه استقلال خود را می دهد و چهار دهه است ما در مقابل همه استعمارگران، با صلابت ایستاده ایم.
وی افزود: کدام فرایند دموکراتیک تا پیش از انقلاب اسلامی در انتخاب حاکمان دخیل بوده است؟ محمدرضا شاه حتی فرایند سلطنت هم طی نکرد و با فشار بیگانگان به سر کار آمد! امروز به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی مردم در انتخاب حاکمان و خدمتگزاران خود آزادند و نظام اسلامی هم ثابت کرده است همواره تابع نظر عموم مردم است.