اخبار و رویدادها



بازدید علمی اساتید دانشگاه ملایر از شرکت مادر تخصصی مپنا
اردوی راهیان پیشرفت دانشگاه به منظور بازدید از فعالیت‌های صنایع پیشتاز، تبیین پیشرفت فناوری کشور و با هدف آشنایی اساتید با پیشرفت‌های حوزه‌های مربوطه و ایجاد زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی با این صنایع به همت مدیریت ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه برگزار شد. در همین راستا روز چهارشنبه 17 خردادماه جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر از هلدینگ مپنا بازدید داشتند و در این بازدید شش ساعته از سه شرکت زیرمجموعه دیدن بعمل آمد.
 ابتدا از شرکت مهندسی و ساخت ژانراتور مپنا (پارس) که شامل معرفی قابلیت ها و توانمندی های گروه مپنا و بازدید از سالن های تولید بود شروع گردید که این شرکت با استفاده از توان داخلی مشغول به تولید توربین های بادی با ظرفیت های 2.5 و 4 مگاواتی است. سپس از شرکت مپنا مایند (نرم افزار چند منظوره بر مبنای هوش مصنوعی) بازدید به عمل آمد.
در ادامه از قابلیت ها و سالن های تولید خودروی برقی مپنا مایند که زیر نظر شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا بود بازدید انجام شد. در انتها نیز از شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا بازدید انجام شد. توربین هایی که زمانی تحت نظر شرکت زیمنس آلمان ساخته می شدند، هم کنون با بکاربردن دانش و تخصص متخصصان داخلی این توربین ها، داخلی سازی شده و به درجه ای از کیفیت رسیده است که قابلیت صادرات این نوع توربین ها فراهم شده است.
همچنین در مسیر برگشت، از مزار مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده و همرزمان ایشان زیارت مختصری انجام شد.
معاونت پژوهش و فناوری