جمعه 10 فروردین 1403   16:24:15
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
آئین نامه های اداره رفاه و خدمات دانشجویی
دوشنبه 4 مرداد 1389 دستورالعمل بازپرداخت تسهیلات دانشجویان بورسیه

1ـ مشخصات کلیه دانشجویان بورسیه خارج از کشور می بایست توسط اداره کل بورس و دانشجویان خارج به صندوق رفاه دانشجویان ارسال گردد . 

2ـ‌ وام‌های دریافتی دانشجویان بورسیه متعهد دبیری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که درآمد ماهانه آنها  تا 000/450 ریال  باشد  جز  بدهی  آنها محسوب  شده  و همانند سایر دانشجویان تقسیط می‌گردد و چنانچه بالاتر از این مبلغ باشد می‌بایست به صورت نقدی پرداخت گردد. (به استثنا ودیعه مسکن و هزینه دیرکرد تخلیه خوابگاه‌)

3ـ در صورت وجود اعتبار ( ردیف اعتباری حفظ و پرورش استعدادهای درخشان ) دانشجویان ممتاز و نمونه از پرداخت 30 % کل بدهی خود معاف می گردند . (به استثناء ودیعه مسکن و هزینه دیر کرد تخلیه خوابگاه )

4ـ ضروری است دانشگاه فهرست اسامی کلیه دانشجویان را پس از پایان تحصیل یا ترک تحصیل (انصراف، اخراج ) و قبل از معرفی به اداره نظام‌وظیفه و یا صدور گواهی تحصیلی بر اساس فرم شماره 12 و 13 به صندوق رفاه دانشجویان ارسال نماید . صندوق نسبت به تایید واریز وجه کل بدهی اقدام و فرم مربوط را به امور آموزش دانشگاه ارسال می‌نماید .

5ـ دانشگاه می‌بایست در صورت نیاز اموردانشجویی به گواهی واریز وجه کل بدهی ، یک نسخه اضافی از فرم شماره 12 به صندوق ارسال نماید .

6ـ امور دانشجویی موظف‌ است‌ قبل‌ از صدور هر گونه‌ گواهی‌ و یا تأیید فراغت‌ از تحصیل‌ موقت‌، دفترچه اقساط دانش آموختگان بدهکار را  در ازای اخذ رسید به آنان تحویل دهد و اطلاعات مربوط را از طریق سیستم جامع به صندوق ارسال نماید. در این شرایط دانشگاه می‌تواند نسبت به صدور گواهی تحصیلی یا تایید ریز نمرات اقدام نماید. ضروری است رونوشتی از کلیه گواهی‌های صادره در مورد پایان تحصیل دانشجویان بدهکار  به صندوق ارسال گردد.

7ـ اعلام‌ مشخصات‌ تحصیلی‌ و مقدار بدهی دانش‌آموختگان متقاضی صدور دفترچه اقساط در مقاطع قبلی به‌ عهده‌ دانشگاهی است که آخرین‌ مقطع‌ تحصیلی‌ را در آن به پایان رسانده‌اند.

8ـ  اموردانشجویی می‌بایست سوابق مکاتبات ، سند تعهد و مقدار بدهی دانش‌آموختگان بدهکار را که برای پرداخت بدهی خود در مدت زمان تعیین شده اقدام نکرده‌اند برای پیگیری حقوقی به صندوق ارسال نماید.