پنجشنبه 30 فروردین 1403   06:53:50
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر

1401/6/5 شنبه هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه ملایر مستقل شد
در پی موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقاضای دانشگاه ملایر مبنی بر استقلال هیئت امنا و هیئت ممیزه، روند استقلال و جامعیت دانشگاه ملایر تکمیل شد.
دکتر محمدی منش سرپرست دانشگاه با تشکر از حمایت های دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز تشکیل هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه ملایر صادر شده است و بزودی هیئت امنا و هیئت ممیزه مستقل دانشگاه ملایر فعالیت رسمی خود را آغاز می کنند.
دکتر محمدی منش افزود: احکام اعضای اولین دوره هیئت امنای دانشگاه ملایر صادر شده و به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است. وی گفت: با توجه به اینکه آخرین دوره هیئت امنای دانشگاه ملایر مشترک با دانشگاه بوعلی سینا 20 شهریور ماه تشکیل می شود، این احکام پس از تشکیل جلسه نهایی هیئت امنا مشترک با بوعلی در 20 شهریور رسما ابلاغ خواهد شد.
دکتر محمدی منش همچنین درباره هیئت ممیزه گفت: نامه موافقت و انجام فرایند تشکیل هیئت ممیزه توسط قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه به شماره 142334/15 مورخ 5 شهریور 1401 صادر شده است و بزودی فرآیند معرفی اعضای اولین دوره هیئت ممیزه دانشگاه ملایر برای صدور احکام توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز می گردد.
در پایان دکتر محمدی منش از خدمات موثر دانشگاه بوعلی سینا در این دو عرصه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان با این استقلال گام موثری برای تشکیل دانشگاه نسل جدید برداشت.
گفتنی است هیئت امناء، بالاترین رکن دانشگاه بشمار می آید و مرجع سیاست گذاری، تصمیم گیری و تصویب مقررات و ضوابط می باشد.
هیئت ممیزه نیز مرجع رسیدگی و اظهار نظر و اتخاذ تصمیم نسبت به صلاحیت علمی عضو هیات علمی جهت ارتقا به مراتب بالاتر، احتساب سوابق خدمت قبل از تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی و بررسی رکود علمی و ... می باشد. تاکنون فرآیند انجام این امور با محوریت دانشگاه بوعلی سینا و عضویت دانشگاه ملایر انجام شده است.
جا دارد از پیگیری ها، جدیت و هماهنگی های دکتر بیگی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده محترم مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای کسب موافقت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری با استقلال هیات ممیزه و هیات امنا  تقدیر و تشکر ویژه نمایم که بسیار در این زمینه موثر بودند.
روابط عمومی دانشگاه این افتخار را به جامعه دانشگاهی و به مردم شریف شهرستان ملایر تبریک عرض نموده توفیق مسئولان در پیشبرد اهداف دانشگاه را از خداوند متعال خواستار است.