جمعه 10 فروردین 1403   12:48:15
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار و اطلاعیه ها

در راستای ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و صنعت مطرح شد: دانشگاه باید مانند قشر پزشکان وارد بطن جامعه شود دکتر محمدی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اهمیت وجود نیروی متخصص در صنعت، بیان کرد: اگر نیروی متخصص نباشد، صنعت توسعه پیدا نمی کند و در حال حاضر کشور به ویژه شهرستان ها به شدت به نیروی توانمند و متخصص محتاج است.
وی چاپ مقاله را یکی از شاخص های ارتقاء علمی کشور دانست و گفت: البته شاخص های دیگری نیز وجود دارد و دانشگاه باید مانند قشر پزشکان وارد بطن جامعه شود.
سرپرست دانشگاه از توانمندی دانشگاه ملایر نسبت به ایجاد واحدهای پژوهشی تخصصی مورد نیاز بخش تولید و صنعت در حداقل زمان ممکن مشروط به عقد قرارداد آن واحد صنعتی با دانشگاه خبر داد و به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پاسخگویی به نیاز های صنایع شهرستان پرداخت.
دکتر محمدی منش ایجاد دو شرکت دانش بنیان و راه اندازی یک مرکز نوآوری در دانشگاه خبر داد و افزود: یک مرکز پژوهشی در زمینه معدن نیز در حال راه اندازی است و فعالیت های پژوهشکده انگور و کشمش نیز به سمت علمیاتی شدن و واقعی شدن پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی پژوهشکده انگور و کشمش ۱۰ سال قبل اخذ شده و شروع به جذب دانشجو کرده است، بیان کرد: پژوهش های انجام شده در این پژوهشکده تقاضامحور است و رساله دکتری دانشجویان بر اساس تقاضای کشاورزان و ارتباط با جهادکشاورزی تدوین می شود و نظارت بر اجرای طرح فراز از دو سال گذشته، فعالیت سه تاکستان تحقیقاتی و فروش گونه های مختلف انگور به جهاد کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در پژوهشکده انگور و کشمش است.