جمعه 31 فروردین 1403   10:26:47
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار و اطلاعیه ها






در نشست خبری سرپرست دانشگاه با خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان شد: تکیه بر توان داخل، چرخ توسعه دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی دانشگاه ملایر را پس از ۱۲ سال چرخاند
نشست خبری و تجلیل سرپرست دانشگاه از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملایر با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و اصحاب رسانه برگزار گردید و ضمن بیان چند خبر مهم از دانشگاه به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.
سرپرست دانشگاه به راه اندازی دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی با تکیه بر توان یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه اشاره و بیان کرد: این دستگاه پس از ۱۲ سال توسط یک جوان فارغ التحصیل مقطع دکتری همین دانشگاه راه اندازی شد.
دکتر محمدی منش در جمع خبرنگاران گفت: این دستگاه بر اساس نیاز تخصصی دانشگاه در سال ۲۰۰۹ از کشور آلمان خریداری و وارد دانشگاه شد اما پس از آن به علت اعمال تحریم ها و پیچیدگی نصب و راه اندازی آن، دانشگاه به مدت ۱۲ سال نتوانست از این دستگاه استفاده کند و یک جوان بومی و فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه ملایر این دستگاه را راه اندازی کرد.
وی با بیان اینکه این دستگاه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از معدود دستگاه های موجود کشور است، خاطرنشان کرد: کاربرد دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی عکس برداری از سطوح در اندازه اتم است و در صنایع های‌تک، رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و تمام تحقیقات بر پایه ذرات نانو کابرد دارد.
وی دانشگاه ملایر را دومین دانشگاه جامع استان دانست و مطرح کرد: دانشگاه ملایر بر اساس آمار ۱۸۷ عضو هیات علمی شامل چهار نفر استاد تمام، ۴۰ نفر دانشیار، ۱۲۰ نفر استادیار و ۱۲ نفر مربی است.
دکتر محمدی منش از اشتغال به تحصیل ۶۰۰۰ دانشجو در دانشگاه ملایر خبر داد و بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۴ رشته در مقطع دکتری، ۴۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر ظرفیت پذیرش بیش از  ۱۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود در مقطع کارشناسی و بیش از 300 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارد، افزود: در سال تحصیلی پیش رو دو رشته علوم قرآن و حدیث و رشته مدیریت آموزشی برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ملایر دانشجو می پذیرد.

دانشگاه ملایر به صورت کامل مستقل خواهد شد:
سرپرست دانشگاه با اشاره به ویژه بودن شهرستان، تعداد دانشجویان و رشته های متنوع که از جمله نقاط قوت دانشگاه است اضافه کرد: دستور وزیر علوم برای استقلال کامل دانشگاه ملایر اخذ شده و مراحل اداری استقلال کامل آن در حال شکل گیری است.
جذب اعتبارات عمرانی طی سفر ریاست جمهوری به استان و راه اندازی خوابگاه متاهلین:
دکتر محمدی منش از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه ملایر طی سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و گفت: این اعتبار شامل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی، تکمیل و تجهیز ساختمان دانشکده فنی و مهندسی، دیوار کشی دانشگاه و هشت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خوابگاه متاهلی دانشگاه است و مجوز توسعه گلخانه و کارگاه علوم دامی به چهار برابر وضع موجود نیز اخذ شده است.
وی با اشاره به متوقف شدن فاز دو پروژه مهمانسرای اساتید به مدت چند سال، تصریح کرد: این پروژه را با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اوراق به خوابگاه متاهلین با ۱۲ سوئیت تغییر کاربری یافت و با توجه به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در صورت تخصیص اعتبار این پروژه تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اگر مدیران جامعه نقش خبرنگاران را درست ترسیم کنند، بسیاری از چالش ها را حل خواهد شد
دکتر محمدی منش در بخش دیگری با بیان اینکه اصحاب رسانه به علت برخی محدودیت ها، با دستان خالی کار می کنند، گفت: شبکه های خبری دنیا به علت دارا بودن تیمی عریض و طویل و سرمایه های هنگفت، موفقیت های خاص در جریان سازی دارند.
وی شکل گیری فرهنگ، رفع مشکلات و انتقال درست نقاط قوت و ضعف جامعه را از اهمیت های کار رسانه ای و خبری برشمرد و افزود: خبرنگار می تواند در جریان آینده کشور موثر باشد.
سرپرست دانشگاه تاکید کرد: اگر شکل گیری حلقه اتصال از طریق فضای مجازی و رسانه، درست عمل نکند بسیاری از دستاوردها منتشر نشده و واقعیت ها گفته نمی شود.
وی ریشه ناامیدی و یاس در جامعه را عدم همراهی و حمایت مردم  دانست و گفت: اگر مدیران جامعه نقش خبرنگاران را درست ترسیم کنند، بسیاری از چالش ها را حل خواهد شد.
فايلها
Malayer-University-AFM.mp4 10.01 MB