شنبه 1 اردیبهشت 1403   16:27:50
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار و اطلاعیه ها




نشست علمی و تخصصی پویش ملی هم کاشت با هدف ترویج حفظ محیط زیست و منابع طبیعی
نشست علمی و تخصصی پویش ملی هم کاشت با هدف ترویج حفظ محیط زیست و منابع طبیعی  با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل منابع طبیعی استان همدان، مدیر فرهنگی و کارشناسان حوزه فرهنگی ، اساتید و مدیران گروه های آموزشی دانشکده های منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه ملایر و کارشناسان بخش منابع طبیعی استان همدان و شهرستان ملایر در روز شنبه در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر برگزار گردید.
در این نشست و گفتگوی علمی دو طرف به اهمیت موضوع اکوسیستم های طبیعی، منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نگرانی از کانون ریزگردها و گسترش بخش های بیابانی در استان، نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدهای احتمالی در بخش های اجرایی و دانشگاهی، تقویت ارتباطات علمی و حضور و مشارکت اعضای هیات علمی در طرح ها و کمیسیون های اجرایی اداره کل منابع طبیعی استان با هدف ترویج مفاهیم منابع طبیعی و حفظ آب و خاک در شرایط تغییر اقلیم، برنامه ریزی در جهت افزایش آگاهی در سطح جامعه و دانشگاه  ارتقا سطح دانش کاربران شهری و روستایی اشاره و تاکید نمودند.
در پایان مقرر گردید دو طرف دانشگاه و اجرا نسبت به معرفی اولویت های پژوهشی و اجرایی و گزارش عملکرد علمی و عملیاتی در سال ۹۹ برای طرفین اقدام نمایند. همچنین هر سال در شروع سال تحصیلی جدید در هفته اول مهر ماه نشست علمی، سخنرانی های انگیزشی و برنامه های آموزشی برای آشنایی دانشجویان نو ورود با فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست برگزار گردد و روزهای مهم ملی و بین المللی در طول سال همراه با جلسات هم فکری و سخنرانی های علمی و اجرایی پر رنگ شود. لازم به ذکر است امسال پویش ملی هم کاشت با هدف کاشت صد هزار  نهال در روز درختکاری در دانشگاه های کشور در  سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است.
علاوه بر تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و سازمان جنگل ها و مراتع کشور، دانشگاه ملایر هم اقدام به برگزاری این نشست در اولین روزهای اسفند ماه ۹۹ و عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ملایر و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نموده است. بر همین اساس هفته منابع طبیعی در اواسط اسفند ماه و همزمان با روز درختکاری و با برگزاری سخنرانی های علمی اساتید دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، برگزاری مسابقات هنری، فیلم و عکاسی از طبیعت و کاشت نهال در دانشگاه ملایر برگزار خواهد شد.