جمعه 10 فروردین 1403   11:09:35
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
جذب گرنت 2017 اتحادیه اروپا توسط دانشگاه ملایر

بر اساس نتایج اعلام شده اخیر اتحادیه اروپا، دانشگاه ملایر به عنوان تنها دانشگاه ایرانی در سال 2017 موفق به جذب گرنت از اتحادیه اروپا برای هر دو پروپوزال ارائه شده خود گردیده است.

در راستای سیاست های کلی دولت جمهوری اسلامی ایران و همینطور در راستای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و با همت مدیریت امور بین الملل دانشگاه ملایر، دو پروپوزال برای استفاده از حمایت مالی اتحادیه اروپایی با همکاری دانشگاه های معتبر اتحادیه اروپا تنظیم گردید و پس از ثبت آنها و بر اساس رقابت بین تمامی پروپوزال های ارائه شده به اتحادیه اروپا، هر دو پروپوزال دانشگاه ملایر مورد حمایت مالی اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، دانشگاه ملایر اولین قرارداد علمی- پژوهشی در طرح اراسموس پلاس اتحادیه اروپا را با MontPellier SupAgro School of Agricultural Technology کشور فرانسه به مبلغ کلی 435430 یورو امضا کرد.

در همین راستا، دومین پروژه بین المللی دانشگاه در سال 2017 نیز با Vilnius Gediminas Technical University  کشور لیتوانی به مبلغ 475000 یورو منعقد گردید.

پیرو این قراردادهای بین المللی، در طی دو سال متوالی (2017 تا 2019) و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، تبادل استاد و دانشجو، تبادلات مشترک علمی و انجام پروژه های تحقیقاتی فی مابین دانشگاه ملایر و MontPellier SupAgro School of Agricultural Technology و Vilnius Gediminas Technical University  بر اساس تفاهم طرفین در خصوص رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد مشارکت با حمایت مالی اتجادیه اروپا (EU) انجام خواهد شد.

شایان ذکر است دانشگاه ملایر در سال 2015 نیز موفق به اخذ گرنت پژوهشی برای پروژه GeoNetC به مبلغ 1 میلیون یورو از اتحادیه اروپایی گردیده بود و بر این اساس و با توجه به قراردادهای مذکور، یکی از دانشگاه های موفق در حوزه روابط بین الملل وزرات علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می شود.