پنجشنبه 30 فروردین 1403   23:16:09
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1402/3/16 سه‌شنبه مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر برگزار گردید
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر با حضور فرمانده سپاه شهرستان، رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مسئول بسیج اساتید استان همدان و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار گردید.
در این مراسم مسائل روز و شرایط کشور و دانشگاه ها و  نقش مهم و تاثیرگذار بسیج در این عرصه ها تاکید
در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشت و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با دقت نظر بالا و آینده نگری، بسیج بویژه بسیج اساتید را پایه گذاری کردند و رهبر معظم انقلاب نیز دانشگاه و بسیج اساتید را بستر پرورش افرادی همچون شهید چمران می دانند.
وی با اشاره بر اینکه دانشگاه ملایر را فیضیه دانشگاه های استان همدان می دانند، افزود: نقش بسیج اساتید در انتقال امید و آینده نگری در دانشجویان بسیار مهم است.
در ادامه دکتر رحیمی روشن مسئول بسیج اساتید استان همدان ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای ۱۵ خرداد به پیشینه انقلاب های جهان اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) ایدیولوژیست، فرمانده میدانی انقلاب، پایه گذار و معمار جامعه بعد از انقلاب بود و جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ازدیگر انقلاب ها متمایز است.
سپس دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم و آرزوی توفیق مهمانان و مدعوین بیان کرد: بسیج شجره طیبه و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود بسیج اساتید در دانشگاه ملایر با تکیه بر ظرفیت اساتید و مجموعه دانشگاه در ایجاد فضای علمی و آگاهی بخشی در دانشگاه و جامعه تاثیرگذار و اثربخش بوده است.
در ادامه سرهنگ فارسی فرمانده سپاه شهرستان ملایر از زحمات دکتر قراباغی در دوره مسئولیت ایشان قدردانی نمود و قبول مسئولیت بسیج اساتید دانشگاه ملایر را به دکتر شجاعی تبریک گفت.
وی بر جایگاه والای بسیج و نقش مهم آن در دانشگاه و جامعه تاکید کرد و گفت: محبت به جوانان و فرزندان به منظور و جذب آنان و مقابله با توطئه دشمنان امری ضروری و مهم است.
دکتر قراباغی و دکتر شجاعی نیز یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 قیام خرداد را گرامی داشتند و در تبیین نقش مهم بسیج اساتید مطالبی را بیان کردند.
در پایان نشست از زحمات و تلاش های دکتر قراباغی در دوره مسئولیت بسیج اساتید دانشگاه تشکر و قدردانی گردید و حکم دکتر سید عبدالله شجاعی به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر اعطا شد.