پنجشنبه 30 فروردین 1403   07:34:39
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1401/7/20 چهارشنبه نشست بصیرتی با موضوع چرایی حوادث و مسائل اخیر کشور در دانشگاه ملایر برگزار شد
نشست بصیرتی با موضوع چرایی حوادث و مسائل اخیر کشور با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی رنجبر و حضور مسئولین دانشگاه، جمعی از اساتید و کارکنان در سالن شهید حیدری برگزار شد.
در این نشست دکتر رنجبر ضمن قدردانی از بصیرت و علاقه عامه مردم به کشور و انقلاب، گفت: پایه و اساس حوادث اخیر برنامه ریزی و کارشکنی های غربی ها برای بی ثبات سازی ساختاری در کشورهای خاور میانه بویژه ایران به عنوان مهمترین این کشورهاست و با توجه به مواردی همچون گسل جنسیتی و گسل بین نسلی به وجود آمده و دست هایی که از بیرون گسل های قومیتی و مذهبی شیعه و سنی را راه انداخته بودند، حوادث اخیر تشدید شد.
وی همچنین با اشاره به جداسازی حساب گروهی که معترض بودند از اغتشاشگران، ادامه داد: اعتراض، گفتگو و مطالبه گری به رسمیت شناخته می شود و با اغتشاشات که به صورت سازمان یافته از سوی گروهی همچون کومله، منافقین و گروهک های تروریستی در غرب و شرق کشور و سلول های خفته و گرگ های تنها انجام می شود، متفاوت است.
حجت الاسلام رنجبر به درایت و نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به مسائل کلان کشور و مسائل جاری اشاره کرد و گفت: طبیعی است که دشمنان از موفقیت های اخیر ایران اسلامی از جمله عضویت در اجلاس شانگهای و گسترش روابط دیپلماتیک ناراحت باشند و مسائل و مشکلاتی را در کشور به وجود بیاورند.
وی نظام اسلامی را نظامی مقتدر و در عین حال مظلوم دانست و گفت: اظهار نظرها و رفتارهای غیرکارشناسی از سوی افراطی های سنتی و تندروهای روشنفکر باعث ایجاد مشکلات و تنش در کشور می شود.
این نشست با پرسش و پاسخ و تبادل نظر حاضرین و دکتر رنجبر به پایان رسید.