شنبه 1 اردیبهشت 1403   01:50:31
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر


1401/7/12 سه‌شنبه اولین جلسه کمیته عملی، فناوری، توانمندسازی و تجاری سازی شهرستان در دانشگاه ملایر برگزار شد.
اولین جلسه کمیته عملی، فناوری، توانمندسازی و تجاری سازی شهرستان ملایر در روز سه شنبه 12 مهرماه 1401 در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر برگزار شد.
در این جلسه با بررسی وضعیت واحدهای نوآور و شاخص های دانش بنیان در دستگاههای اجرایی به عنوان اولین دستور جلسه آغاز شد. با صحبت هایی که اعضای کمیته در این خصوص داشتند، مشخص شد که شهرستان خلاء جدی در زمینه نوآوری و دانش بنیانی در سطوح تولیدی شهرستان وجود دارد که عمده مشکل در زمینه مشکلات مالیاتی و تعهدات ارزی است که واحدهای تولیدی دیگر نگاهی به نوآوری ندارند.
قرار بر این شد که مرکز رشد شهرستان با همکاری دانشگاه ملایر سطوح گفتمانی و توجیهی حرکت به سمت نوآوری را برنامه ریزی کنند و همچنین مدیران اجرایی شهرستان پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشند. همچنین با معرفی سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها) به اعضای کمیته از طرف معاونت پژوهش و فناوری قرار بر این شد که برای مستندسازی مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین ایده های مطرح شده این سامانه مورد استفاده اعضا قرار گیرد.
در پایان جلسه ضمن استقبال اعضای کمیته از برگزاری چنین جلساتی در شهرستان پیشنهاد شد که جلسات به صورت تخصصی تر برگزار شده تا بتوان از تصمیماتی دقیق تر و اجرایی تر اتخاذ شود.