پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   17:10:31
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر
1399/9/9 یکشنبه بیانیه بسیج اساتید وزارت علوم در پی ترور استاد شهید فخری زاده
بسم الله الرحمن الرحیم
فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ
پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلّت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمالتان را کم نمی‌کند!
ملت بزرگ و شهیدپرور ایران بار دیگر یکی از فرزندان دلیر و برومند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. استاد شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به دست جنایتکارِ عناصر خود فروخته استکبار جهانی و مزدوران صهیونیسم بین الملل به شهادت رسید. جامعه علمی کشور و به ویژه بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شهادت این استاد گرانقدر را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، همه دانشگاهیان و خانواده محترم شهید تبریک و تسلیت عرض می نماید و اعلام می کند:
  • سنت خداوند بزرگ نشان می دهد که خون پاک شهدایی چون شهید والا مقام دکتر محسن فخری زاده، الهام بخش جوانان به ویژه دانشجویان این مرز و بوم و محرّک قلوب ایشان در راستای حرکت در مسیر توسعه و اعتلای ایران اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی خواهد بود. ملت ایران به خوبی به یاد دارد این سخن پیر مرادش خمینی کبیر(ره) را که فرمود: «همین شهادت ها پیروزی را بیمه می کند همین شهادت هاست که دشمن را رسوا می کند در دنیا».
  • ترور ‏دکتر محسن‌‌ فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و موشکی و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مصداق بارز "تروریسم دولتی" است که با چراغ سبز ترامپ برای جلب حمایت صهیونیستها در حل بحران انتخاباتی و به امید تداوم دوره دوم ریاست جمهوری امریکا، بدست ایادی استکبار و صهیونیسم جهانی و همراهی و جاسوسی منافقان سرسپرده کوردل صورت گرفت. وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور برخورد فعالانه در مجامع بین المللی و مطالبه موضع گیری علنی دولتهای غربی علیه این اقدام پست، ناجوانمردانه و "تروریسم دولتی" است. دولتهای اروپایی باید بدانند سکوت در برابر جنایت به معنای همدستی با شادی صهیونیستهاست و بدون هزینه نخواهد ماند.
  • دشمنان بدانند یقینا مردم شهیدپرور ایران مصمم تر و با انگیزه مضاعف برای اعتلای کلمه حق در جهان ایستادگی کرده و با همکاری ملتهای آزاده منطقه، غده بدخیم سرطانی رژیم صهیونیستی را  از ریشه برخواهند کند و نیروهای تروریست آمریکایی را از منطقه اخراج خواهند نمود. همچنین سازمانهای بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری که این روزها به ابزاری سیاسی برای فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بدل شده اند و چشمان خود را بر این گونه جنایات تروریستی بسته و می بندد؛ بدانند که نگرانی های مضحک آنان برای انجام ضربه متقابل علیه گروهک های تروریستی، رژیم جعلی اسرائیل و در رأس آنها نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه مانع اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.
  • دشمنان این نظام مقدس، بویژه آن هایی که ضعف و زبونی برخی عناصر داخلی را فرصتی برای گسترش گستاخی و رذالت خود می بینند، بدانند که بر اساس وعده های الهی و با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله)، پیروزی نهایی از آن جبهه حق و ایران اسلامی است و شکست و عاقبتی تلخ در انتظار آنان است. ملت بزرگ ایران این پیام را به فتنه گران محور غربی-عبری-عربی می دهد که بوق های رسانه ای و تبلیغاتی و اشک تمساح آنان برای مزدوران تروریست مانع انتقام سخت نخواهد شد و ملت ایران از امروز برای انتقام لحظه شماری می نماید.
  •  دشمنان با این حرکتها به خیال خام خود می خواهند فضای رسانه ای و جو عمومی جامعه را به اشتباه محاسباتی بیندازند و از این طریق نظام مقتدر اسلامی را به تسلیم وادار نمایند، که این گونه اعمال مذبوحانه و از روی استیصال، به حول و قوّه الهی و به تعبیر امام راحل(ره) ملت ما را بیدارتر خواهدکرد. دشمنان نظام بدانند که این قبیل اقدامات بزدلانه نه تنها در اراده ملت ایران خللی وارد نمی کند که ما را در مسیر حرکت به سمت توسعه و اعتلای علمی برای استقلال و آزادی مستحکم تر، مقاوم تر و مصمم تر خواهد نمود.
  • بسیج اساتید وزارت علوم از نیروهای مسلح و جان برکف ملت ایران تقاضا دارد پاسخی قاطع و شایسته به این ددمنشی و خوی وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی بدهند و نیز انتظار دارد از آنجایی که دانشمند شهید علاوه بر کرسی استادی، جزو مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز بود؛ دولت محترم و معاونت محترم امور بین الملل قوه قضائیه، با توجه به اعترافات و مستندات پیشین مقامات غربی و صهیونیستی در نشان کردن این دانشمند و چهره برجسته جهانی، برای تعقیب حقوقی  مقامات تروریست آن رژیم جعلی و همدستان  آمریکایی - اروپایی اش اقدام نمایند.
بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم نمودن این حرکت مذبوحانه و آدمکشی محرز که ناشی از ضعف و حقارت رژیم صهیونیستی و آمریکا و مغایر با تمامی قوانین بین المللی و نیز ضد منشور حقوق بشر است، وظیفه خود و همه دلسوزان ایران اسلامی را در این زمان خطیر، حفظ هوشیاری و انسجام ملی و وحدت کلمه می داند و عزم خود را بیش از پیش در راه دفاع از منافع ملی و پیشرفت همه جانبه کشور و دفاع از حقوق مشروع ملت ایران، جزم می نماید.
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- 8 آذر ۱۳۹۹

 
منبع: پایگاه اینترنتی مرکز بسیج کارکنان و اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری