جمعه 10 فروردین 1403   02:33:04
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر









1399/8/9 جمعه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه از دانشگاه ملایر بازدید نمودند.
 روز پنج شنبه 8 آبان 99 دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به همراه دکتر عبدالساده نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فنآوری پس از بازدید از دانشگاه ملایر در نشستی با حضور اعضای هیئت رئیسه و تعدادی از مدیران دانشگاه در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت به تبادل نظر پرداختند.
 در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان، گزارشی از عملکرد دو ساله دانشگاه‌ملایر را ارائه نمود. ایشان ضمن توضیح میزان پیشرفت دانشگاه ملایر در دو سال اخیر، مسائل و مشکلات پیش رو و موانع موجود در راه پیشرفت امور پژوهشی را بیان نمود.
در ادامه دکتر رحیمی در خصوص ایجاد مراکز رشد، نوآوری و فناوری در دانشگاه و اهمیت همکاری موثر اعضای هیات علمی به خصوص در ایامی که به دلیل ویروس کرونا فعالیت آموزشی به صورت مجازی برگزار می گردد، تاکید نمود و بیان داشت: فرصتی فراهم است تا فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی با این مراکز با تلاشی مضاعف انجام شود.
ایشان با اشاره به پتانسیل های موجود در زمینه های مختلف کشاورزی شهرستان ملایر و وجود پژوهشکده انگور و کشمش اظهار امیدواری کرد که دانشگاه بتواند با توجه به تقاضای صنایع وابسته به انگور ارتباط تنگاتنگی با این صنعت برقرار نماید و برای برندسازی این محصول استراتژیک تلاش گردد.
بحث و تبادل نظر پیرامون گستردگی و پتانسیل های صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر و تاثیرگذاری مرکز تحقیقات پیشرفته مبل و منبت دانشگاه ملایر به عنوان یک نهاد علمی در کنار این صنعت از دیگر محورهای مهم جلسه بود.
در پایان دکتر رحیمی به همراه اعضای جلسه از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه بازدید به عمل آوردند.