شنبه 1 اردیبهشت 1403   07:43:09
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1399/5/5 یکشنبه مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته در دانشگاه ملایر افتتاح شد همزمان با سفر دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان همدان، مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
در این مراسم فرماندار ویژه شهرستان و معاون ایشان، روسای دانشگاه ها، مسئولین دفاتر نمایندگان، هیأت رئیسه و مسئولین دانشگاه ملایر حضور داشتند.
پس از پخش کلیپ معرفی دانشگاه ملایر و پژوهشکده انگور و کشمش، دکتر سایوند مطالبی در خصوص دانشگاه ملایر بیان نمود و بر اهمیت توجه ویژه به مراکز پژوهشی و فناور تاکید کرد.
در ادامه مراسم پس از استماع صحبت های دکتر ستاری از طریق پیام ویدئویی، مرکز نوآوری انگور، کشمش و صنایع وابسته به دست مهندس ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر افتتاح گردید.
این مرکز با هدف حمایت از استارت اپ ها و ایده های فناورانه و بر اساس تفاهم نامه چند جانبه بین پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، پارک علم و فناوری استان همدان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان، اتاق بازرگانی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان راه اندازی شد. مهمترین برنامه های مرکز نوآوری عبارتند از:
- شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با حوزه فعالیت
- شناسایی ایده های مناسب و کمک به اجرایی شدن ایده های تقاضا محور
- برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز
- برگزاری رویدادهای مورد نیاز مرکز
- کمک به استقرار واحدهای استارت آپ و ارائه خدمات مشاوره به این واحدها
- تسهیل فرایند بازاریابی محصولات استارت آپ مستقر در مرکز
در این راستا از کلیه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملایر که تمایل به مشارکت در فعالیت های علمی نوآورانه در کلیه زمینه های مرتبط با انگور و کشمش و صنایع وابسته دارند تقاضا می شودخلاصه ای از ایده نوآورانه خود را در قالب یک پروپوزال 5 صفحه ای تا پایان شهریور ماه به پژوهشکده انگور و کشمش ارائه نمایند.