جمعه 31 فروردین 1403   12:15:50
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1399/3/7 چهارشنبه دومین جلسه شورای سیاستگذاری جهانی شدن منبت ملایر در دانشگاه ملایر برگزار گردید.
دومین جلسه شورای سیاستگذاری جهانی شدن منبت ملایر روز سه شنبه 6 خرداد ماه 99 در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری با محورهای برندسازی واحد صنایع مبل و منبت در عرصه داخلی و بین المللی و ایجاد بازارچه و وب سایت‌های مجازی خرید و فروش داخلی و خارجی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر قاسمی مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات پیشرفته مبل و منبت دانشگاه ملایر با اشاره به آمار و اطلاعات ارزآوری صنعت مبلمان در دنیا و ایران به اهمیت صنایع کوچک پرداخت و در مورد بسترسازی تحقیقات لازم توسط دانشگاه ملایر در کلیه زمینه‌های موجود اعلام آمادگی نمود. ایشان ضمن اشاره به ضرورت توجه به مبلمان و برندسازی آن از قابلیت‌ها و ظرفیتهای موجود در دانشگاه ملایر گزارشی را ارایه نمود.
در ادامه جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه، برگزاری چنین جلساتی را به عنوان نقطه عطف در صنعت مبلمان بیان کرد. ایشان به بررسی پتانسیل دانشگاه ملایر در حل و فصل مشکلات موجود در صنایع مبلمان پرداخت و نیاز به همدلی و گذشت را جهت رسیدن به اهداف حوزه مبل و منبت ضروری دانست.
رئیس دانشگاه ضمن اشاره به ضرورت برندسازی در صنعت مبل و منبت ملایر به تعدادی از برندهای موفق موجود در کشور و خارج اشاره و دلایل موفقیت این برندها را بیان نمود.
در ادامه جلسه آقای یدالله کریمی رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام گرفته توسط دانشگاه ملایر از برگزاری فراخوان در حوزه طراحی لوگو برای برند مبل ملایر خبر داد.
دکتر محمد پیری نیز با اشاره به پتانسیل شهرستان ملایر در ایجاد بازار مبل، طراحی و نیروی انسانی ماهر در حوزه مبل و منبت، رایزنی با فعالین بخش صادرات دیگر کشورها مانند ترکیه و ایجاد Market place با ایجاد زیرساختهای لازم را ضروری دانست.
در پایان جلسه آقای ناصر قنبری رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ملایر به بیان ضرورت کمک‌های دولتی در بخش مبلمان پرداخت و ضمن پیشنهاد ایجاد تیم تخصصی جهت برندسازی، حمایتهای مالی دولت از تولیدکنندگان در بحبوحه بیماری کرونا را خواستار شد.
جلسه با تصویب مصوباتی در خصوص برندسازی و ضرورت ایجاد بازارهای مجازی فروش محصولات صنایع مبلمان به پایان رسید.