جمعه 10 فروردین 1403   11:41:17
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر
1400/3/25 سه‌شنبه برگزاری دو پویش اجتماعی ملی با محوریت مشارکت در انتخابات
مشارکت در انتخابات و رأی دادن از مؤلفه‌های اساسی رفتار سیاسی و فرهنگی شهروندان و مردم محسوب می‌شود. این سؤال که علل و انگیزه‌های شهروندان برای مشارکت در انتخابات چیست، از مهم‌ترین موضوعات مورد مطالعه در جامعه‌شناسی و البته پویش های اجتماعی ماه های اخیر است.
محققین، انتخاب زمان درست، ادبیات درست و سرشاخه درست یا حامیان افکار پویش را شرط‌های لازم برای موفقیت یک پویش اجتماعی کارامد می دانند.
 نتایج مطالعات پویش های اجتماعی موثر بر مشارکت های اجتماعی در انتخابات نشان می‌دهد که توجه به انگیزه‌هایی چون تقویت انسجام ملی، پیروی از مقام معظم رهبری، حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و احساس تکلیف شرعی در محور پویش ها، رابطة معناداری با موفقیت این پویش ها دارند.
از نگاهی تخصصی تر و کاربردی تر از میان منابع اجتماعی موثر بر پویش ها،«پایبندی به انجام تکالیف شرعی»، «اعتماد»، «علاقمندی»، «مهارت‌های مشارکتی» و «احساس اثربخشی» همبستگی معناداری با مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهند.
در هر صورت بقا، پایداری و توسعه یک نظام سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وابسته به اراده مردم و میزان مشارکت همه اقوام و سلایق تشکیل دهنده آن سرزمین در اداره آن ساختار میباشد و هرچه صمیمیت و همکاری میان ملت و دولت ها بیشتر باشد به تبع آن همدلی و همگرایی میان مردم نیز بیشتر میگردد و کارها بهتر و کارآمد تر پیش خواهد رفت.  تلفیق و ترکیب ویژگی های فرهنگی ، سنتی و تمدنی مشترک با آموزه های دینی و اسلامی، قابلیت تحقق، ایجاد و تقویت انسجام ملی را دارد. از جمله راه کار های موثر در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی می توان بسط و گسترش الگوهای عملی مشارکت اجتماعی، گسترش فرهنگ مشارکت و افزایش آگاهی های لازم در این خصوص با بهره گیری از رسانه های ارتباطی و جمعی می باشد.
 یکی از حوزه هایی که به نظر می رسد سرمایة اجتماعی بر آن تأثیر دارد، مشارکت سیاسی و مخصوصاً مشارکت در انتخابات است که می تواند از طریق تقویت و گسترش علاقه مندی افراد به مسائل سیاسی باعث بهبود فعالیت های سیاسی آنان شود. از این رو هدف این پویش ها افزایش تأثیر ابعاد اعتماد اجتماعی، هنجارهای اجتماعی مشوق همکاری و شبکة اجتماعی به مثابة عناصر سازندة سرمایة اجتماعی بر میزان مشارکت افراد در انتخابات در بین دانشجویان  و افراد جامعه است.
با این اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر و کانون حرمان هور و شهدای گمنام دانشگاه ملایر
به مناسبت انتخابات پویش#من مدافع حرم هستم را برگزار می کند.
به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا رای میدهم
چون سردار دلها فرمودند جمهوری اسلامی ایران حرم است.
و ما هم مدافعین این حرم هستیم و باید با تمام توان از حرم دفاع کنیم.
در این پویش ملی دانشجویان علاقه مند می توانند  عکسهای خود را از رای دادن در انتخابات 1400 با اضافه کردن هشتگ #من مدافع حرم هستم را برای ما ارسال کنند
به ۵ نفر برتر نفری ۲۰۰ هزارتومان تقدیم خواهد شد
وبه ۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه ۱۰۰ هزارتومان تقدیم خواهد شد
زمان تاریخ ارسال آثار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
زمان اعلام نتایج:       ۳۰ تیر ۱۴۰۰
لازم به ذکر است که شرکت برای عموم دانشجویان سراسر کشور آزاد می باشد. دانشجویان عزیز جهت شرکت در پویش آثارخودرا(فقط یک اثر میتوانید ارسال کنید)
به همراه نام ونام خانوادگی،نام دانشگاه،شماره دانشجویی وشماره تماس  را به ادمین کانال به نشانی زیر در ایتا یا تلگرام  ارسال نمایند
  @hermanhorr
در انتها ضمن تشکر از همه فعالان فرهنگی دانشگاه ملایر به اطلاع می رساند پویش دیگری هم در این راستا و با نام #اگرمن رئیس جمهور ايران بودم   برگزار می شود. شرکت‌کنندگان در این پویش شامل دانشجویان، اساتيد و كاركنان دانشگاه ها هستند.
برای شرکت در این پویش هرکدام از شرکت‌کنندگان می توانند برنامه ها، ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي خود را از منظر يك نامزد رئيس‌جمهوري در قالب يك ويدئو كوتاه موبایلی مطرح كنند. عملاً اين ويدئوها نوعي از نطق انتخاباتي است كه توسط هر يك از شركت‌كنندگان ايراد مي‌شود. این نطق انتخاباتی می‌تواند از طرف فرد شرکت‌کننده باشد و ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود را مطرح کند. اگر این فعالیت در قالب کار گروهی انجام گيرد و با مشارکت جمعي توليد شود، نتيجه بهتري خواهد داشت و امتياز بالاتري لحاظ مي‌گردد. هر شرکت‌کننده می‌تواند ویدئوی توليد شده خود را به درگاه اينترنتي معاونت فرهنگي و اجتماعی دانشگاه ملایر
ارسال کند یا اینکه آنرا در صفحات مجازی با هشتک‌هاي#اگر من رئیس جمهورایران بودم و #دانشگاه ملایر و نشانه‌گذاري (تگ کردن) منتشر کند.
داوری نهایی آثار، پس از پايان مهلت دريافت آثار در ۳۱ تیرماه، توسط هيئت‌داوراني مرکب از دانشجويان، کارکنان و اساتيد دانشگاه انجام خواهد شد.
به ۵ اثر برگزیده، جوایز دویست هزار تومانی اهدا می شود.
 
نسخه قابل چاپ