اخبار آموزشی

درخشش دانشجویان دانشگاه ملایر در اولین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان با نام ره نشان
در اولین دوره از مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با نام " ره نشان " ، دو تن از دانشجویان دانشگاه ملایر موفق به کسب رتبه برتر شدند.
شایان ذکر است این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور در ۵ حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه بود.
شرکت ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی ۵ ماهه که از مهرماه آغاز شده  است و تا دهم اسفند سال جاری ادامه یافت. این طرح ها با استقبال ۴۵۱۰ نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید
پس از ۷ مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از 300 تیم  شد.
مراسم اختتامیه و تقدیر از تیم های برتر این مسابقه در 18 اسفند ماه با حضور آقای دکتر ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید .
کسب رتبه اول توسط خانم مریم مرادی دانشجوی کارشناسی زیست فناوری در پروژه تولید بتاگلوکان از مخمر ساکارومایسس سرویزیه در حوزه ره زیست
کسب رتبه سوم توسط آفای علیرضا بهرامی دانشجوی کارشناسی شیمی در پروژه طراحی و ساخت دستگاه ORP Meterدر حوزه آب و محیط زیست
این موفقیت علمی را به جامعه دانشگاهی تبریک گفته، توفیقات روزافزون این عزیزان را مسألت می نماییم.