پنجشنبه 9 فروردین 1403   18:56:21
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده













1401/6/8 سه‌شنبه ششمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران در دانشگاه ملایر برگزار گردید
ششمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران با حضور مسئولین دانشگاه، دبیر انجمن شیمی ایران، جمعی از اساتید و پژوهشگران کشور و دانشجویان و علاقمندان در دانشگاه ملایر برگزار گردید.
در آئین افتتاح این همایش دو روزه که با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و مسئولین دانشکده علوم پایه و گروه شیمی برگزار شد، دکتر محمدی منش سرپرست دانشگاه ضمن خیرمقدم و قدردانی از برگزاری همایش و حضور مدعوین، بر لزوم تلاش مضاعف نخبگان و پژوهشگران به منظور اثرگذاری در رشد و توسعه کشور تاکید نمود.
در ادامه دکتر سلیمانی دبیر علمی کنفرانس ضمن تبیین اهمیت و جایگاه رشته شیمی در تولید علم و دانش در کشور، شیمی کاربردی را حلقه مفقوده انتقال یافته های محققان شیمی از آزمایشگاه به صنعت دانست. 
وی در ادامه گزارشی از روند شکل گیری ششمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در دانشگاه ملایر ارائه داد و گفت: این کنفرانس تحت نظارت انجمن شیمی ایران و با کسب مجوز isc برگزار گردید. تعداد ۲۲۰ مقاله در ۲۱ محور مختلف در بازه ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد بعد از انجام فرآیند داوری علمی مقالات، تعداد ۱۵۶ مقاله موفق به کسب پذیرش نهایی گردیدند. همچنین در این کنفرانس از مطالب علمی ۶ سخنران کلیدی بهره برده شد.
در ادامه دکتر مقدم دبیر انجمن شیمی و دکتر ایروانی مشاور عالی رئیس انجمن شیمی در سخنانی ضمن اعلام رضایت از نحوه برگزاری کنفرانس در دانشگاه ملایر، از همکاری هیأت رئیسه دانشگاه در برگزاری این کنفرانس تجلیل و از دبیران علمی و اجرایی کنفرانس با اهدا لوح تقدیر قدردانی نمودند.
ایشان ضمن بازدید میدانی از امکانات دانشگاه، پتاسیل بالای دانشگاه را در برگزاری این کنفرانس های معتبر مورد تایید قرار دادند.
دکتر یاسین قلی ئی دبیر اجرایی کنفرانس نیز توضیحاتی در مورد فعالیت های اجرایی و حواشی شیرین آن برای حضار بیان کرد. وی ضمن اشاره به همکاری صمیمانه و مسئولانه هیئات رئیسه دانشگاه در پیشبرد ملزومات کنفرانس از زحمات کارمندان دانشگاه در تمام بخش های مرتبط با کنفرانس تشکر کرد.
وی به نقش غیرقابل انکار کمیته اجرایی کنفرانس متشکل از دانشجویان دانشگاه ملایر اذعان و از همگی تشکر و قدردانی نمود.
شایان ذکر است که در اختتامیه ششمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران از ۹ پوستر علمی برتر به انتخاب شرکت کنندگان و کمیته داوری کنفراس تقدیر به عمل آمد.