منوجهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار جشنواره برترین های مبل و منبتبيشتر



اولین جلسه شورای سیاستگذاری جهانی شدن مبل و منبت شهرستان ملایر برگزار شد
اولین جلسه شورای سیاستگذاری جهانی شدن مبل و منبت شهرستان ملایر روز چهارشنبه مورخه 17 اردیبهشت در سالن جلسات ساختمان مرکزی با حضور برخی مسئولان دانشگاه و جمعی از فعالان اقتصادی حوزه مبل و منبت برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به جهانی شدن منبت ملایر از برگزاری چنین جلساتی در حوزه مبل و منبت ابراز خرسندی نموده و آمادگی دانشگاه ملایر در راستای ارتقای صنعت مبل و منبت شهرستان ملایر را اعلام نمود. ایشان در ادامه به معرفی دانشگاه ملایر و مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مبل و منبت پرداخت.
در ادامه جلسه دکتر قاسمی مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات پیشرفته مبل و منبت دانشگاه ضمن ارائه گزارش مجموعه اقدامات انجام شده توسط مرکز تحقیقات مبل و منبت دانشگاه ملایر توضیحات کاملی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره بین المللی برترین های مبل و منبت ملایر را ارائه نمود.
دکتر جوادی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و فعال اقتصادی در حوزه صادرات سخنران بعدی جلسه بود. ایشان با اشاره به فضای تحقیقات در کشور آلمان به بیان ضرورت بکارگیری ظرفیت و پتانسیل های تحقیقاتی کشور در کنار استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته مثل آلمان پرداخت و در ادامه گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص تاسیس انجمن تسهیل تحقیقات در ایران با همکاری جامعه متخصصان و دانشمندان ایرانی در کشور آلمان را ارائه داد. دکتر خدایاری با اشاره به مشکلات موجود در بخش صادرات آمادگی دانشگاه صنعتی شریف را جهت انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه ملایر اعلام نمود.
دکتر شعبانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان نقش و اهمیت صنعت مبلمان در ارزآوری کشور از مشکلات و ضعف های موجود در این زمینه گزارشی را ارائه و ادامه راهکارهایی را در جهت ارتقاء صنعت مبل و برندسازی آن بیان نمود.
مهندس پشت کوهی کارشناس حوزه روابط بین الملل از دیگر سخنرانان جلسه با بیان اینکه در بیست سال گذشته استراتژی دولت ها توسعه صنایع بزگ بوده به نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقش این صنایع در تولید حدود 93 درصد است در حالی که در کشور ما این مساله کاملا برعکس است. بنابراین امروزه ارزآوری بیشتر این صنایع احساس می شود و صنعت مبل و منبت ملایر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در ادامه جلسه مهندس کریمی رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر، مهندس جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر و آقای میرزایی نماینده منبت کاران ملایر به بیان گزارشی از وضعیت موجود کارگاه های مبل و منبت شهرستان ملایر و مشکلات و معضلات موجود در حوزه مبل و منبت پرداختند.
جلسه با ارائه پیشنهادات و تمهیدات لازم از سوی حاضرین درخصوص حوزه های مختلف مبل و منبت به پایان رسید.