جمعه 31 فروردین 1403   11:01:37
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار آموزشی و تحصیلات تکمیلیبيشتر
1399/1/16 شنبه اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری غیرحضوری کلاسهای آموزشی

با عرض سلام و تبریک سال نو به همکاران گرامی و دانشجویان عزیز و آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه عزیزان، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری و همچنین ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ ۱۴ فروردین ۹۹ به صورت مجازی برگزار گردید که مصوبات جلسه مذکور به شرح زیر می‌باشد:

 

۱- مقرر شد تا زمان امکان بازگشایی آموزش حضوری، آموزش الکترونیکی از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه ( http://lms.malayeru.ac.ir ) ادامه یابد و پس از بازگشایی آموزش حضوری، آموزش دروس فقط در هفتههای باقی‌مانده به صورت حضوری برگزار شود. همچنین در صورتی‌که آموزش حضوری تا پایان نیم‌سال 982 امکان‌پذیر نباشد کل نیم‌سال تا پایان به همین شیوه آموزش مجازی ادامه می یابد.

 

۲- محتواهای آموزش الکترونیکی حداقل باید حاوی توضیحات صوتی استاد باشد. به عبارت دیگر، فایل اسکن جزوه و یا کتاب به تنهایی غیرقابل قبول می‌باشد و پذیرفته نیست. همچنین پاورپوینت بدون توضیحات صوتی استاد غیرقابل قبول و پذیرفته نمی‌باشد. بنابراین محتواها باید شامل حداقل یکی از موارد پاورپوینت با توضیحات صوتی استاد، آموزش از طریق تبلت با ضبط از تصویر از روی اسکرین و یا ضبط ویدوئی کلاس باشد.

 

۳- در صورتی که محتوای بارگذاری شده، دارای شرایط بند ۲ نباشد به منزله عدم انجام وظایف  آموزشی اعضای هیئت علمی و مدرسان حق التدریس می‌باشد.

 

۴- کلاسهایی که در حالت حضوری و عادی معمولاً به مدت 5/1 ساعت برگزار می‌شود، در حالت آموزش مجازی باید حداقل شامل ۳۰ دقیقه باشند. کلاسهایی که در حالت حضوری به مدت بیشتر از 5/1 ساعت برگزار می‌شوند باید به همان نسبت بیشتر از ۳۰ دقیقه در حالت مجازی برگزار شوند. لازم به ذکر است مدت زمانهای ذکر شده زمانهای حداقلی هستند.

 

۵- مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان پس از بازگشایی آموزش حضوری، یک جلسه کلاسی به رفع اشکال جلساتی که به صورت مجازی برگزار شده بپردازند. در صورتی که تا پایان نیم‌سال امکان برگزاری حضوری نباشد مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان یک جلسه را برای رفع اشکال در تالارهای گفتگوی سامانه آموزش مجازی دانشگاه، با هماهنگی قبلی با دانشجویان جهت آنلاین شدن تعیین نمایند و به رفع اشکال بپردازند.

 

۶-دروس عملی و آزمایشگاهی که در حالت عادی و در سنوات گذشته به صورت آموزش نرم‌افزاری برگزار می‌شدند با موافقت مدیر گروه می‌تواند به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزش مجازی همانند دروس نظری برگزار شوند. برای سایر دروس عملی و آزمایشگاهی مدرس می‌تواند در صورت موافقت مدیر گروه حداکثر ۳۰ درصد نیم‌سال را به صورت تهیه محتوا و از طریق سامانه آموزش مجازی و همانند دروس نظری برگزار نماید و بقیه ۷۰ در صد نیم‌سال پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار می‌شود. در صورتی که تا پایان نیم‌سال، آموزش حضوری امکانپذیر نباشد برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت فشرده در تابستان و به پس از امتحانات پایان ترم موکول می‌شود‌.

 

۷- برای دروس تربیت بدنی مدرس می‌تواند در صورت صلاحدید و موافقت مدیر محترم دروس تربیت بدنی حداکثر تا ۴۰ درصد هفته‌های آموزشی نیم‌سال را به صورت تهیه محتوای الکترونیکی همانند دروس نظری از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار کنند و ۶۰ درصد بقیه نیم‌سال به صورت حضوری پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد و در صورتی که امکان برگزاری حضوری تا پایان نیم‌سال نباشد، برگزاری حضوری به صورت فشرده به تابستان و پس از امتحانات پایان نیمسال موکول می‌شود.

 

۸- مدیران محترم گروه‌ها مسئولیت بر نظارت بر محتواهای بارگذاری شده توسط مدرسین طبق بندهای بالا را بر عهده دارند و مقرر شد هزینه حجم اینترنت مورد نیاز برای رصد محتواها توسط مدیر گروه را دانشگاه به مدیران گروه‌ها پرداخت نماید. همچنین معاونین محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر حسن اجرا توسط گروه‌های آموزشی را بر عهده دارند.

 

۹-در خصوص جلسات دفاع از پایانامه‌ها مقرر شد حتی‌الامکان جلسات دفاع به پس از بازگشایی برگزاری حضوری موکول شود. در صورت ضرورت در برگزاری جلسه دفاع از پایانامه‌ها می‌تواند به صورت مجازی و با هماهنگی با اداره IT  دانشگاه انجام شود.

 

۱۰- جهت انجام امور آموزشی ضروری همچون مقدمات جلسه دفاع، تصویب پروپوزال و ... مقرر شد جلسات گروه و دانشکده‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

 

۱۱- دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و یا تبعات شیوع ویروس کرونا ادامه تحصیل در نیم‌سال جاری را نداشته باشند می‌توانند درخواست حذف نیم‌سال بدون احتساب سنوات نمایند. شورای آموزشی پس از بررسی درخواست‌ها و در صورت دارا بودن شرایط توسط دانشجو، با حذف ترم بدون احتساب سنوات موافقت می‌نماید. لازم به ذکر است دانشجویان متقاضی تا قبل از شروع امتحانات پایان نیم‌سال فرصت ارائه درخواست دارند.

 

۱۲- حذف اضطراری دروس در مهلت مشخص شده در تقویم آموزشی از یک درس نظری به ۲ درس (نظری و عملی فقط برای نیم‌سال جاری) افزایش یافت.