جمعه 31 فروردین 1403   19:22:01
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر





1396/2/23 شنبه سومین کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی های نوین زیستی در دانشگاه ملایر برگزار شد

سومین کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی های نوین زیستی با حضور پژوهشگران و اساتید علوم زیستی و سایر حوزه های مرتبط با محورهای این کنفرانس از سراسر کشور روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه ملایر برگزار شد.

دکتر سعیده قیاسوند دبیر علمی همایش ضمن خیر مقدم  به شرکت کنندگان و تشکر ویژه از حضور پروفسور ولی کرمانی از UCLA آمریکا، پروفسور احمد مجد چهره ماندگار زیست شناسی و همچنین پروفسور مجید صادقی زاده استاد ژنتیک دانشگاه تربیت مدرس، دکتر شریف مردای از رویان و دکتر صادق باباشاه از تربیت مدرس، گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه دادند. ایشان در مورد روند داوری و پذیرش مقالات گفتند: 250 مقاله کامل برای دبیرخانه دریافت مقالات ارسال شد که پس از داوری از این تعداد، حدود 170 مقاله پذیرش شده و برای چاپ در سامانه های ISC و SID وسیویلیکا قرار داده شده اند. ایشان خاطر نشان کردند که برای چاپ مقالات مرتبط با Cancer با ژورنال MCI توافق اولیه چاپ مقالات به صورت supplementary book صورت گرفته است و مقالات برتر همایش در این ژورنال به صورت مقاله ی کامل چاپ خواهند شد. دکتر قیاسوند افزود: داده های زیست شناسی پایه و اساس علوم در حوزه های مختلف پزشکی و دارویی، صنعت، کشاورزی و دامپروری می باشد و به نوعی مادر علوم مختلف باشد. دبیر علمی همایش در پایان ابراز امیدواری کرد که دستاورد های این همایش در شکوفایی و پیشرفت علم زیست شناسی در کشور عزیزمان ایران نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه دکتر بابایی معاون دانشجویی به نمایندگی از ریاست دانشگاه، پیام خیر مقدم ایشان را به شرکت کنندگان محترم رساند. سپس در ادامه مراسم پروفسور احمد مجد به عنوان یکی از سخنرانان ویژه مراسم، ضمن تبریک ولادت حضرت حجت (ع) و همچنین یاد و خاطره همه کسانی را که با جان و توان خود امنیت و آرامش را برای کشور فراهم کردند تا اکنون ما بتوانیم چنین همایش های علمی را برگزار کنیم را گرامی داشتند. در ادامه پروفسور مجد به بررسی ارتباط زیست شناسی و زندگی و حیات به صورت علمی پرداختند؛ ایشان گفتند: حیات، تفضلی الهی است که هر زمان که خداوند بخواهد میدهد و هر زمان که بخواهد میگیرد.

در ادامه، پروفسور ولی کرمانی دیگر سخنران اصلی این کنفرانس، به ارائه سخنرانی جامعی با عنوان Complexity of Biological activities require novel compatible technology پرداخت.

در ادامه کنفرانس پس از بازدید از پوستر ها و پذیرایی دکتر مجید صادقی زاده سخنرانی ارزشمندی با عنوان Therapeutic Potentials of Dendrosomal Nanocurcumin انجام دادند. پس از  فریضه ی نماز و ناهار، سخنرانی های شفاهی در چهار سالن مجزا همزمان برگزار شد؛ همچنین از مقالات پوستری در بعداز ظهر بازدید به عمل آمد. در مراسم اختتامیه خانم دکتر ملکی دبیر اجرایی همایش از کلیه ی عوامل اجرایی تشکر ویژه ای به عمل آوردند و سپس با اهدای لوح تقدیر و هدایای یادبود از اساتید گرانقدر تجلیل به عمل آمد. همچنین جوایز سخنران، پوستر و داور برتر همایش که توسط بانک تجارت فراهم شده بود به ترتیب به دکتر محمد امین جاویدی، نازنین حقیقت، و دکتر فیروزه علویان اهدا شد.