چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   07:08:41
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر




1396/9/29 چهارشنبه مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر برگزار شد

 مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر 27 آذر ماه 96 با حضور سرپرست دانشگاه و مسئول نهاد رهبری و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر بابائی پور ضمن خیر مقدم به حضار و یادآوری جایگاه شهید بزرگ محمد مفتح بیان کردند: پژوهش یکی از رسالت های مهم دانشگاهیان است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد. ایشان در ادامه گفت: نه تنها باید به دنبال ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه باشیم بلکه بطور کلی باید به دنبال ایجاد اتحاد بین دانشگاه و همه صنوف جامعه با شیم. دانشگاهیان گروه مرجع جامعه هستند و هدف ما از انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، آسیب شناسی و حل مشکلات جامعه است. لذا باید در همه جنبه ها در تلاش برای ارتباط بیشتر با جامعه با شیم. سرپرست دانشگاه افزود: میدان عمل حوزه و دانشگاه ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما مسئله مهم وحدت در هدف است که این هدف برای همه ما ارتقای همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که الحمدلله هر روزه در حال رسیدن به جایگاه های والاتر و بالاتر می باشند.

در ادامه حجت الاسلام فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک هفته ی پژوهش و هفته وحدت یاد استاد بزرگ شهید محمد مفتح را گرامی داشتند و با تاکید بر مسئله ی وحدت حوزه و دانشگاه بیان کردند: ما وحدت در هدف را برای یک جامعه پیشگام می خواهیم. جامعه ما برتری، اصالت و همچنین افتخار اسلامی بودن را دارد؛ این چنین جامعه ای در صورت همراهی علم و دین میتواند انسانی را تربیت کند که با استفاده از علم بتواند خدا را بندگی کند. ایشان با تاکید بر آیه "و یزکیهم و یعلمهم" افزودند علم و دین دو بال برای رستگاری انسان است بهترین مثال این وجود این دو بال در جامعه ما شهدا هستند چرا که در پژوهش های زندگی در یافتند مرگ سرخ و با عزت بهتر از زندگی با ذلت در کنار ظلم است. حجت الاسلام فراهانی در پایان نیز توصیه کردند پژوهش ها علاوه بر اینکه باید به صورت گسترده ویژگی های یک جامعه را مورد بررسی قرار دهند باید مداوم و مستمر باشند به گونه ای که فراموش نشوند و تا سالها برای جامعه مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر اکبری معاون پژوهشی دانشگاه سخنران دیگر این مراسم بودند که وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه ی پژوهش و جایگاه پژوهشی دانشگاه ملایر در کشور را تبیین نمودند. دکتر اکبری با بررسی نقاط قوت و ضعف دانشگاه در تمام حیطه های پژوهشی، به ارائه ی برنامه ای برای پیشرفت بیشتر و سریعتر جایگاه پژوهشی دانشگاه پرداختند.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه توسط سرپرست دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تقدیر گردید. شایان ذکر است در این مراسم از دکتر ولی دلوجی و دکتر فرشید میرزایی به عنوان پژوهشگر برتر استان همدان، دکتر محمد ناصری پژوهشگر برتر دانشگاه ملایر در سال 96، دکتر اعظم خلیلی با چاپ با کیفیت ترین مقاله در wos ، دکتر مهیار یوسفی با بیشترین ارجاعات در wos و هم چنین دکتر داریوش سوری ، دکتر امیر رستگارنیا، دکتر مهدی هدایتی، دکتر عیسی سلگی پژوهشگر برتر دانشکده و دکتر علی شانقی و دکتر ثمر مرتضوی به عنوان پژوهشگر برتر گروه تقدیر به عمل آمد.