جمعه 10 فروردین 1403   19:32:46
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر



1396/6/25 شنبه اولین همایش ملی سلامت جسم و روح در قرآن و علوم در دانشگاه ملایر برگزار شد

اولین همایش ملی سلامت جسم و روح در قرآن و علوم با حضور اساتید و دانشجویان گروه فلسفه و کلام اسلامی و گروه معارف و دیگر علاقه مندان به مباحث سلامت از سراسر کشور، روز پنجشنبه 23 شهریور 1396 در سالن آمفی تأتر دانشکده علوم پایه دانشگاه ملایر برگزار گردید.

دکتر سروش و دکتر ترکاشوند به ترتیب دبیران علمی و اجرایی این همایش بودند.

در ابتدای مراسم دکتر ترکاشوند دبیر اجرایی همایش ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به خصوص حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) و از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، به معرفی این همایش پرداخت و گفت: در این همایش از مجموع تقریبا 130 مقاله دریافتی 88 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 62 مقاله به صورت پوستری و 26 مقاله به صورت شفاهی می باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین برقراری امام جمعه محترم شهرستان مطالب ارزشمندی درباره سلامت در قرآن بیان نموده و سپس سخنران مدعو بحث خود را ارائه دادند. ایشان به برخی آیات و روایات درباره سلامت اشاره کرده و سپس با بررسی تطبیقی بین اسلام و برخی مکاتب انحرافی و الحادی برتری آموزه های اسلام در این بحث را تبیین فرمودند.

بعد از سخنرانی دکتر شریفی شش مقاله شفاهی در نوبت صبح و عصر ارائه شد که برخی از آنها از این قرار بود:

1.       نقد و بررسی نظریه برخورد تمدن های هانتینگتون با محوریت کرامت انسانی در فلسفه اسلامی (توسط دانشجوی ارشد فلسفه اسلامی دانشگاه ملایر آقای مهدی قمریان)

2.       سلامتی جسم و روح پایه سبک زندگی مطلوب دانشجوی اسلامی (توسط دکتر عباس احمدی استاد گروه معارف دانشگاه ملایر)

3.       تغذیه درمانی و اصلاح سبک زندگی به عنوان تنها راه رهایی از شایع ترین و مرگ بارترین بیماری معاصر یعنی سرطان (توسط دکتر حسن زاده مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه ملایر)

4.       تأثیر سبک زندگی در سلامت جسم و روح با الهام گیری از الگوهای قرآنی (توسط دکتر مهدی سعادتمند استادیار دانشگاه یزد)

تعدادی از مقالات پوستری نیز در دانشکده ادبیات در معرض نمایش شرکت کنندگان همایش قرار گرفت.

اختتامیه همایش که برخی شخصیت های فرهنگی شهرستان (از جمله مدیران مدارس حوزه علمیه ملایر) حضور داشتند با سخنرانی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آزادی خواه به پایان رسید.

شایان ذکر است که این همایش توسط صدا و سیما جمهوری اسلامی ضبط شد و خلاصه آن به زودی در برنامه نگاه چهار شبکه چهارم پخش می گردد.