شنبه 1 اردیبهشت 1403   02:37:36
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1396/2/17 یکشنبه برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه ملایر

مراسم بزرگداشت روز شهادت استاد مطهری و مقام معلم و همچنین هفته آموزش با حضور سرپرست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان بخش آموزش دانشگاه ملایر روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر بابائی پور سرپرست دانشگاه ضمن تبریک ایام مبارک شعبانیه و هفته گرامیداشت مقام معلم، امام حسین (ع) را یکی از بهترین معلم های تاریخ خواندند و با بیان دو تعبیر از قیام عاشورا، رمز ماندگاری واقعه عاشورا را ایستادگی شجاعانه امام حسین (ع) در مقابل ظلم دانستند. همچنین ایشان با تاکید بر جایگاه والای معلمی، این شغل را یک موهبت الهی دانستند؛ چرا که معلمی کاری بسیار سخت است و علاوه بر نیاز به داشتن اطلاعات علمی و تخصصی، نیازمند دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد نیز می باشد.

دکتر بابایی پور در ادامه ضمن بیان جایگاه والای شهید دکتر مطهری و تاثیر مثبت و عمیق ایشان بر جوانان، بر لزوم پرورش افرادی نظیر ایشان تاکید نمودند. سرپرست دانشگاه ضمن اشاره به وجود اختلاف نظر و سلیقه های مختلف در جامعه افزودند: بهتر است که با صحبت و مذاکره به نقطه مشترک برسیم تا این ویژگی به جامعه هم تعمیم داده شود. دکتر بابایی پور در پایان شغل معلمی را عشق و ایثار و احساس لذت از انتقال دانش تعریف کردند و توصیه کردند معلمان به نقش تربیتی که دارند، اهمیت دهند.

سپس در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز و هفته معلم را به اساتید و میهمانان مراسم تبریک گفتند. حجت الاسلام والمسلمین فراهانی با تعریف یک خاطره توصیه کردند تلاش کنیم در اظهار نظرها تخصصی عمل کنیم. در ادامه ایشان با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) بر شان و جایگاه معلمی و علم آموزی تاکید کردند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان یاد و خاطره تمام کسانی که برای اعتلای حق و شجاعتی که مردم بتوانند به کمک آن در مقابل نا عدالتی ها بایستند تلاش کردند، را گرامی داشتند.

دکتر باقری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی به عنوان سخنران پایانی مراسم، اعیاد شعبانیه و روز معلم را به اساتید که بار اصلی آموزش و تعلیم و تربیت را به دوش دارند و همچنین به همکاران بخش آموزش که در امر آموزشی همکاری میکنند، تبریک و تهنیت گفتند. دکتر باقری افزودند: نامگذاری برخی از روزهای سال برای مشاغل مختلف، یکی از کارهای خوبی بود که بعد از انقلاب انجام شد و در واقع وظیفه جامعه است که از عزیزان شاغل در هر شغل قدر دانی کند. روز معلم هم بهانه ای است تا از معلمان، اساتید و همکاران تقدیر و تشکر نمائیم.

ایشان افزودند: همچنین این روز وظیفه سنگین تعلیم و تربیت را به معلمان یادآوری می کند؛ اینکه دانشجویان بهترین روزهای عمر خود را سرکلاس های درس سپری میکنند و این مسئله دلیلی بر نقش و اهمیت جایگاه استادی و معلمی است.

دکتر باقری با تاکید بر جایگاه دانشگاه افزود: دانشگاه محل تبادل دانش است و وظیفه اصلی اساتید ارتقاء کیفیت و کمیت آموزش است. ایشان در ادامه توضیحاتی پیرامون انتخاب اساتید برگزیده آموزشی و همچنین منتخب دانشجویی هر دانشکده ارائه دادند. شایان ذکر است در پایان مراسم از اساتید برگزیده و منتخب دانشجویی هر دانشکده با اهدای لوح سپاس قدردانی گردید.