پنجشنبه 9 فروردین 1403   20:36:55
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار





بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه ملایر

دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری و دکتر پیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه از دانشگاه ملایر بازدید نمودند.

در این بازدید دکتر احمدی به همراه دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه از پروژه های عمرانی نظیر پژوهشکده انگور و کشمش و کتابخانه مرکزی بازدید نموده و سپس جلسه هیات رئیسه دانشگاه با حضور دکتر احمدی در سالن جلسات ساختمان مرکزی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن خیر مقدم به دکتر احمدی و هیات همراه از حضور ایشان در دانشگاه ملایر تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه دکتر اکبری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه ارائه نمودند. سپس دکتر نوری رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر با ارائه توضیحات، گزارشی از وضعیت فعلی پژوهشکده و چشم انداز آتی آن ارائه نمودند و با توجه به فعالیت ها و خصوصا قراردادهای بین المللی پژوهشکده خواستار همکاری و مساعدت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تبدیل وضعیت پژوهشکده از اصولی به قطعی شدند.

دکتر بابایی معاونت دانشجویی، دکتر قبادی معاونت توسعه و پشتیبانی، دکتر باقری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر نوری معاون فرهنگی و اجتماعی نیز در ادامه گزارشی از فعالیت های مرتبط با حوزه معاونت های متبوع خود ارائه دادند.

دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدا از حضور در دانشگاه ملایر ابراز خشنودی نمود و در ادامه به بیان نقطه نظرات خود در حوزه پژوهشی پرداخت. ایشان ضمن تاکید بر تخصص گرایی و حل مسائل منطقه ای از حرکت دانشگاه ملایر در این مسیر قدردانی و تشکر نمود. دکتر احمدی با اشاره به تغییر نگرش جامعه و دولت نسبت به دانشگاه ها، خواستار ایفای نقش گسترده تر دانشگاه ها در حل معضلات جامعه و کشور شد و بر اهمیت نقش دانشگاه ها در اقتصاد دانش بنیان تاکید نمود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اثرگذاری علم، اشاره ای به قراردادهای کلان دانشگاه ها با حوزه های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز داشت و خواستار توسعه علوم کاربردی شد؛ ایشان با اشاره به بحث دانشگاه های کارآفرین تاکید نمود پروژه های بزرگ دانشگاه ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی انجام گیرد. دکتر احمدی رویکرد اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دانشگاه ها را هدفمند شدن، بین المللی شدن، ارتقاء کیفیت، ارتباط با صنعت و حوزه تقاضا و اشتغال و توسعه فناوری دانست.

ایشان در ادامه با اشاره به ابلاغیه هیات امناء در مورد اختصاص 15% اعتبارات به حوزه پژوهش، خواستار هزینه کرد درست این بودجه در راستای اولویت های پژوهشی وزارت شد. معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، همچنین خواستار مشارکت فعال دانشگاه ملایر جهت تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان و تلاش برای افزایش قراردادها و تجهیز آزمایشگاه ها از این طریق تشکیل شرکت های دانش بنیان گردید.

دکتر احمدی در پایان با ابراز رضایت از پیشرفت های پژوهشکده در حوزه های مختلف خصوصا انعقاد قراردادهای بین المللی در حوزه تخصصی انگور و کشمش بر همکاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با این پژوهشکده تاکید نمود.

دکتر پیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه ملایر خواستار تاسیس مرکز رشد دانشگاه ملایر شد. ایشان تاکید نمود: سیاست وزارت علوم همکاری بین دانشگاه ها، پارک ها و پژوهشکده ها می باشد و در این راستا از حمایت مالی پارک از طرح های نوآورانه دانشگاه ملایر و پژوهشکده انگور و کشمش شد.

دکتر کزازی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان به عنوان آخرین سخنران ضمن ابراز خشنودی از حضور در دانشگاه ملایر، گزارشی از مرکز رشد و فناوری دانشگاه ملایر ارائه نمود. ایشان گفت: مرکز رشد و فناوری دانشگاه ملایر با داشتن 33 واحد فناور و 5 شرکت دانش بنیان بعد از همدان، دومین مرکز رشد و فناوری استان محسوب می شود. ایشان مشکل اصلی مرکز رشد و فناوری ملایر را کمبود فضا عنوان نمود و خواستار همکاری و مشارکت دانشگاه ملایر و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی شهرستان ملایر در تامین فضاء و همچنین ارائه طرح های مرتبط با تقاضا و بازار گردید.

شایان ذکر است دکتر احمدی و هیات همراه پس از پایان جلسه، از امکانات آزمایشگاهی و تخصصی دانشگاه ملایر از جمله آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ملایر بازدید نمودند.