جمعه 31 فروردین 1403   06:20:09
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار








نخستین گردهمایی خیرین دانشگاه‌ساز دانشگاه ملایر به میزبانی سازمان سمت برگزار شد

نخستین گردهمایی خیرین دانشگاه‌ساز دانشگاه ملایر با حضور دکتر احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رخشانی‌مهر مدیر کل عمرانی وزارت علوم، دکتر حیاتی رئیس دانشگاه ملایر و برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه ملایر، روز سه شنبه 18 اسفند ماه در سالن اجتماعات ساختمان اصلی سازمان «سمت» برگزار شد.

این جلسه با هدف بهره‌مندی از توانایی های مادی و معنوی خیران و تشکیل و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان در تقویت و گسترش زیرساختهای آموزش عالی در دانشگاه ملایر تشکیل شد و دکتر احمد احمدی رئیس سازمان سمت و دکتر وحید احمدی معاون پیوهشی وزارت علوم از جمله سخنرانان این نشست بودند.

دکتر احمد احمدی در این نشست با اشاره به پتانسیل های بالای شهرستان و دانشگاه ملایر خواستار مشارکت خیرین در توسعه دانشگاه ملایر و زیرساخت های آن شد. رئیس سازمان سمت افزود: در حال حاضر با توجه به خزانه خالی و مشکلات مالی دولت، نقش خیرین در آبادانی و توسعه دانشگاه ها پر رنگ تر شده است.

دکتر احمد احمدی با اشاره به اهمیت همکاری خیران در ساخت و توسعه دانشگاه ملایر گفت: امید این می‌رود که با همت دوستان و کمک وزارت علوم و نیت های خیری که در این وزارتخانه وجود دارد و همچنین کمک و همت دکتر صالحی در سازمان انرژی هسته‌ای، مرکز پرتودهی گاما و الکترون دانشگاه ملایر راه اندازی شود. ایشان با اشاره به خرید باغ سروری توسط دانشگاه ملایر، نقش خیرین در توسعه این باغ و تبدیل آن به یک پژوهشکده تحقیقات کشاورزی را مهم بر شمرد و تاکید کرد این پژوهشکده می تواند در توسعه کشاورزی و دامپروری در حوزه شهرستان ملایر و مناطق اطراف تاثیرگذار باشد.

دکتر وحید احمدی نیز طی سخنانی در این گردهمایی، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا آمال و آرزوهای بزرگان این منطقه فراهم شود. شاید ساختن و توسعه‌دهی دانشگاه ثواب بیشتری از ساختن مسجد داشته باشد. اگر این فرهنگ در منطقه ملایر توسعه داده و نهادینه شود، وزارت علوم نیز در زمینه زیرساخت و تجهیزات کمک خواهد کرد تا ان‌شاءالله به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: منطقه بم بعد از زلزله بسیار نا امن شده بود، اما پس از راه‌اندازی و فعال شدن دانشگاه بم، فضای این منطقه پویایی یافت و بسیار امن شد. این نشان می‌دهد که اگر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها توسط نسل صاحب فرهنگ در هر منطقه‌ای شکل گیرد، فضای امن و امید به آینده در آن منطقه ایجاد می‌شود.

سپس دکتر حیاتی رئیس دانشگاه ملایر طی سخنانی به معرفی دانشگاه و پتانسیل های آن پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های جاری در دانشگاه به اهداف آتی دانشگاه اشاره نمود.

دکتر رخشانی‌مهر مدیر کل عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نوری و دکتر بابایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ملایر از دیگر سخنرانان این گردهمایی بودند. پس از سخنرانی های انجام شده در باب اهمیت کمک خیران به توسعه دانشگاه، انتخاب هیأت امنای این مؤسسه مردم‌نهاد با حضور اعضای این انجمن انجام شد و در پایان از برادران سعیدپور که از خیرین مطرح دانشگاه‌ساز دانشگاه ملایر محسوب می شوند، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است که اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز ملایر بر اساس مسائل مطرح در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصول آن تأسیس شده تا با تأسی از سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) و با انگیزه تجلی مبانی والای انسان‌دوستی، به ایجاد امکانات و زمینه‌های آموزشی و تربیتی با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای جوان ایران اسلامی در منطقه پر خیر و برکت ملایر بپردازد.