پنجشنبه 9 فروردین 1403   23:38:27
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر
1398/8/6 دوشنبه دانشگاه ملایر میزبان یادواره شهدای خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش ‏

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر از برگزاری نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ ‏شهید خلبان، با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری، مدیران استان و ‏شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در محل سالن ورزشی شهید ساکی دانشگاه ملی ملایر ‏خبر داد.‏

دکتر حمید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره یکسال برنامه ‌ریزی و هماهنگی لازم با حضور مسئولان انجام شده است، افزود: این یادواره با سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هشتم آبان‌ماه در ملایر برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره از شبکه استانی همدان و شبکه سراسری شما به صورت زنده و مستقیم بخش می شود، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ادوات و تجهیزات دفاع مقدس و نمایشگاه خلاقیت با موضوع دفاع مقدس در محل دانشگاه ملایر، مداحی، مسابقه کتابخوانی، روایتگری خلبان های دفاع مقدس در مدارس سطح شهر و سایر مراکز آموزش عالی و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی متنوع از برنامه های جنبی این یادواره به شمار می آید.

نوری بیان کرد: شهید بیژن فعلی، شهید محمد عبدلی، شهید محمد فتاحی، شهید غلامحسین عروجی، شهید رضا مظاهری، شهید محمد بختیاری، شهید محمدرضا نوروزی، شهید سعید هادی مقدم و شهید محمد رستمی ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر هستند که در این یادواره از خانواده معظم آنها تجلیل به عمل می آید.

وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی یکی از فعال ترین حوزه ها در سطح دانشگاه است که تعیین کننده سیاست ها، برنامه ریزی ها، اجرا و نظارت بر فعالیت های فرهنگی دانشگاه است، خاطرنشان کرد: بسترسازی برای تسهیل فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی با استفاده بهینه از امکانات موجود در بخش های مختلف از جمله وظایف این حوزه به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با بیان اینکه طی سال های اخیر این مرکز آموزش عالی در حوزه فرهنگی در بین دانشگاه های کشور حائز رتبه های نخست و برتر شده است، افزود: در بحث تربیت حافظان قرآن نیز این دانشگاه جزء رتبه های برتر کشور محسوب می شود و این موفقیت دلالت بر اهمیت دادن و سرمایه گذاری مادی و معنوی دانشگاه ملایر بر مسائل فرهنگی و قرآنی و فعالیت های مرتبط دارد به طوریکه طی چهار سال اخیر بیش از ۹۰۰ حافظ قرآن تربیت کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: یکی از مسائل و اهدافی مهمی که این مرکز از سالیان قبل به به منظور تحقق آن برنامه ریزی کرده، بحث نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره عملی شهدای دفاع مقدس به نسل جوان جامعه بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال است که این مرکز میزبان و در حقیقت میهمان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس است، هرساله در دهه آخر آبان ماه یادواره شهدای گمنام دانشگاه با حضور مسئولان برجسته و با هدف نکوداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می شود.

نوری اضافه کرد: امسال خوشبختانه دانشگاه ملایر توفیق همکاری در زمینه برگزاری یادواه شهدای خلبان و ارتش شهرستان را پیدا کرد بنابراین مقرر شد یاواره شهدای گمنام دانشگاه نیز با این یادواره ملی ادغام شود و هر دو مراسم به طور همزمان برگزار شوند. از آنجا که این یاواره، نخستین یاواره شهدای خلبان و ارتش شهرستان ملایر است امیدواریم با حضور حداکثری آحاد مردم ملایر به نحو احسن برگزار شود و در اذهان ماندگار باشد.

نسخه قابل چاپ